15 diverse zoektermen waarop mijn blog is gevonden

Laatst zat ik in mijn blogstatistieken. Eigenlijk kijk ik daar bijna nooit, maar ik was wel nieuwsgierig naar hoe bezoekers mijn site precies vinden. In het lijstje met zoektermen waardoor mensen op mijn blog komen, stonden een aantal leuke, gekke en grappige termen. De ene term klinkt heel logisch, terwijl ik bij de andere term geen idee heb waarom mensen op die manier mijn site hebben gevonden! In dit artikel deel ik 15 zoektermen waarop mensen mijn blog hebben gevonden. 




1. It's Meggie Time, dit is meteen ook de meest gebruikte zoekterm. Blijkbaar kunnen mensen mijn blog niet meteen vinden. Dat snap ik ook wel, want er staat natuurlijk .blogspot achter. Ik heb geen eigen domeinnaam. Daarom is het denk ik voor de meeste mensen handiger om mijn blog via de zoekmachine te vinden. 

2. Would you rather vragen, ooit heb ik een "would you rather vragen" blog ingevuld. Dat was alweer in 2016. Ik denk dat meerdere mensen interesse hebben om voor hun blog (of voor henzelf) die vragen te beantwoorden en dat ze daarom op mijn artikel terecht komen. In elk geval leuk dat mijn site op deze manier wordt gevonden. Hopelijk hebben de mensen wat aan die vragen en vinden ze het leuk om mijn antwoorden te lezen. 

3. Brostoetje, ook daar schreef ik ooit een review over. Echt heel erg lang geleden. Ik geloof dat dat in 2014 was. Nu zou ik het brostoetje nooit meer eten, omdat ik zo veel mogelijk plantaardig eet. Ik denk dat mensen dan toch benieuwd zijn naar een brostoetje en mijn artikel daarom vinden. 



4. Aapsoorten, nog nooit heb ik een artikel geschreven over aapstoorten... Misschien ben ik zelf wel een aap en dat mensen denken "wat een leuke blog van die aap!". Haha, maar zonder geinen. Bezoekers zouden door deze zoekterm op mijn blog terecht kunnen komen, omdat ik een enorme dierenliefhebber ben en ook best wat blogs heb gewijd aan dierentuinbezoekjes. Wellicht dat dat deze grappige zoekterm verklaart. 

5. Indian Dahl, Ha! Ook daar heb ik een recept van geplaatst! Het is één van mijn lievelingsgerechten en ik ben dol op Indiaas eten. Meer mensen zijn waarschijnlijk benieuwd naar lekkere, Indiase recepten en gelijk hebben ze! Hopelijk heb ik bezoekers blij kunnen maken met dit heerlijke recept! 

6. Dingen voor ongesteld, ja ik snap dat meiden (of vriendjes van meiden) hiernaar zoeken als het weer de tijd van de maand is. Zelf vond ik menstruatie vroeger ook maar een ingewikkeld ding en wilde ik er ook zo veel mogelijk over lezen. Ik heb een artikel geschreven over dingen die meiden kunnen herkennen als ze ongesteld zijn



7. Aan welk radio station zei Niall Horan in 2018 dat hij verliefd was, Wat een grappige zoekterm! Ik ben zelf fan van de muziek van Niall Horan, maar heb nog nooit specifiek een blog over hem geschreven noch over zijn liefdesleven. Het is dus best wel gek dat bezoekers mij op die zoekterm hebben gevonden. Ik heb ook geen idee op wie Niall in 2018 verliefd was of bij welk radio station hij dit heeft gezegd. Helaas! 


8. Ik verlang om mijn gevoelens te delen met iemand en toch slaag ik er niet in.
Awww, wat sneu! Ik heb daar zelf niet zo veel ervaring mee, omdat ik al zes jaar een vriend heb en ook vriendinnen heb met wie ik vrij hecht ben. Echte tips heb ik daar nooit op gegeven, maar hopelijk heeft degene die hierop zocht toch wat inspiratie of hulp in mijn artikelen weten te vinden. 



9. Liedjes verliefd, Mijn meest populaire en meest bekeken artikel op mijn blog is 10 liedjes die ik luister wanneer ik verliefd ben. Aan de ene kant vind ik het erg leuk dat velen daardoor mijn blog weten te vinden. Aan de andere kant is het nu ook niet mijn allerbeste artikel en is het slechts een lijstje dat ik opstelde toen ik nog met Luuk aan het daten was. Toch komen er via deze manier best wel wat bezoekers op mijn blog terecht, daar mag ik zeker niet over klagen! 



10. Leuke activiteiten om te doen na de examens, Het is alweer zes jaar geleden dat ik examen deed, dus echte concrete activiteiten heb ik al jaren niet meer beschreven. Wel heb ik tijdens mijn havo-eindexamenperiode een artikel geschreven over plannen die ik had om na mijn examen te gaan uitvoeren

11. Culinair eten / Culinaire recepten, Wat leuk dat mensen door deze zoekterm mijn blog vinden. Echt hele culinaire recepten à la Sergio Herman heb ik niet, maar ik heb de afgelopen twee jaar wel in een aantal Michelinrestaurants gegeten. Die reviews worden ook erg goed bekeken. Leuk dat mensen via die weg op mijn site komen! Ik vind dat namelijk zelf ook hele leuke artikelen om te maken. 

12. Wat vond men vroeger heel leuk? Nou, daar kan ik lezers zeker wat meer over vertellen! Zo schreef ik artikelen over koekjes van vroeger en snoep van vroegergames van vroeger, kindermuziek, speelgoed en kinder tv-programma's. Genoeg lijstjes over wat mensen vroeger leuk vonden. Oké, niet alle mensen... Alleen de kinderen uit de jaren 90 en begin 2000!




13. Blogcontent, Ja, ik maak blogcontent. Ik denk niet dat ik de beste contentcreator ben, maar toch leuk dat ik dan uit een zoekmachine rol als men daarop zoekt. 

14. Grappige scriptie meme's, er komen eigenlijk geen meme's op mijn blog voor, dus het is bijzonder dat mensen mij daarop vinden. Wel schreef ik genoeg artikels over mijn studies, over hbo en universiteit en over de fasen van het schrijven van een scriptie

15. Je bent het niet, wat ben ik niet dan?! Haha, okee gekke zoekterm! Maar hij stond er toch echt tussen. 


Wat is de gekste zoekterm waardoor mensen op jouw blog terecht kwamen?



Reacties

  1. Punt 4, 7, 8 en 15 zijn wel echt hilarisch! Wat grappig dat je op zoektermen die niks met je blog te maken hebben toch mensen weet te trekken. Andere termen klinken dan weer logisch als je er eens een blog over hebt geschreven. Leuk dat je dit deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuke blog over een leuk onderwerp! De zoekterm ''Je bent het niet'' is wel heel apart haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft een goede bron van entertainment, hè, die zoektermen! Die dingen die je echt niet kunt thuisbrengen blijven grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk lijstje! Bijzonder op welke termen je allemaal wordt gevonden. Stiekem typ ik ook wel eens de naam van je blog in op Google, omdat het zo inderdaad makkelijker te vinden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best vreemd dat mensen met vreemde zoektermen op normale blogs terecht komen. :)

    Weer schitterend artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!