De meest gelezen blogs tussen 2018 en 2019

In deze blog deel ik de best gelezen artikelen die ik online heb gezet tussen 2018 en 2019. Wat een rare timerange zul je misschien wel denken, normaal maken bloggers toch een overzicht van slechts één jaar? Dat klopt, maar ik plaats in een jaar niet genoeg artikelen om daar een hele blog aan te wijden, vandaar dat ik het over meerdere jaren verdeel. Al eerder schreef ik een artikel over de meest gelezen blogs tussen 2013 en 2016, een aantal van die artikelen worden nog steeds dagelijks bekeken. Inmiddels heb ik weer aardig was blogjes getypt en leek het mij leuk om dus de meest gelezen en dus wat oudere artikelen weer in de schijnwerpers te zetten! Ik heb een top 10 gemaakt en we beginnen bij 10 en gaan zo naar het best gelezen artikel tussen 2018 en 2019 dat op 1 staat. 




10. Mijn anti-bucktlist 

Dit is een artikel dat ik schreef in februari 2019 en werd meer dan 300 keer bekeken. In deze beschreef ik wat juist niet op mijn bucketlist staat en staan dus dingen die ik nooit in mijn leven zou doen. Heel leuk dat dit artikel zo goed werd ontvangen, ondanks dat het idee niet van mijzelf kwam. De punten die op het lijstje staan zijn nog steeds actueel en niet veranderd!

Klik hier voor de bijbehorende blog 

9. My life in pictures (7)

Ook vaak bekeken werd mijn fotodagboekje. In deze rubriek leg ik altijd een week lang mijn leven vast in een aantal foto's. Zelf vind ik deze blogs altijd erg leuk om te maken en plan ik ze in wanneer ik een week vol leuke dingen heb, aangezien het verder niet interessant is om mij een week lang te zien studeren... Deze blog werd 11 juli 2019 online gezet en is 365 keer bekeken. In deze blog legde ik mijn laatste schooldagen voor de zomervakantie op de universiteit vast, vierde ik samen met mijn vriend Luuk dat hij zijn hbo-diploma had gehaald en legde ik de mini meidenvakantie met mijn vriendinnen vast vast.

Klik hier voor de bijbehorende blog


8. Een ode aan mijn vriendinnen

In februari 2018 schreef ik een uitgebreide blog waarin ik iets liefs zei over al mijn vriendinnen. Ik heb namelijk vrij lange vriendschappen met mijn vriendinnen en ik vond het daarom leuk om onze vriendschappen eens in het zonnetje te zetten. Erg leuk dat andere mensen dat ook konden waarderen, want deze blog is tot nu toe 416 keer gelezen. Ik vind het zelf ook erg leuk om deze blog terug te lezen, al die herinneringen rondom deze vriendschappen zijn erg mooi!
Klik hier voor de bijbehorende blog


7. Universiteit en hbo: de grootste verschillen en overeenkomsten

Toen ik destijds zocht naar verschillen en overeenkomsten tussen hbo en universiteit, kon ik echt alleen basisinformatie vinden, zoals dat de workload op de universiteit hoger zou zijn dan op hbo en dat hbo meer op praktijk en stages gericht is dan de universiteit. Verder was er vrij weinig informatie over te vinden. Aangezien ik zelf de stap van hbo naar de universiteit maakte, besloot ik een uitgebreide blog te schrijven over de grootste overeenkomsten en verschillen tussen de twee die verder reiken dan basisinformatie en algemene feiten. Blijkbaar was hier veel behoefte aan. Ik publiceerde dit artikel in januari 2019 en sindsdien is het al 521 keer bekeken. Tof dat zo veel mensen op zoek zijn naar dit soort informatie en dat ik daar een steentje aan heb kunnen bijdragen!

Klik hier voor de bijbehorende blog



6. Waarom ik pescotarisch leef 

Een ander populair artikel is mijn verhaal waarom ik koos voor een pescotarische leefstijl. Veel mensen waren benieuwd naar wat een pescotariër is en wat dit dieet inhoudt. Nog steeds leef ik pescotarisch, alleen probeer ik wel zo veel mogelijk vegan te eten. Ik probeer hooguit 1 tot 2 keer per maand eens vis te eten, maar verder is mijn dieet zo goed als plantaardig. Ik vind daarom dat ik mijzelf nog steeds pescotariër kan noemen, aangezien ik toch zo af en toe een visje eet. Deze blog werd 544 keer gelezen sinds ik hem in maart 2019 online zette.
Klik hier voor de bijbehorende blog

5. Games van vroeger

Gamen doe ik al vanaf kleins af aan, waardoor ik als kind aardig wat computerspellen heb gespeeld. Uit de statistieken blijkt dat mensen onder andere door te zoeken naar games op mijn blog terecht komen, waarschijnlijk omdat ze op zoek zijn naar jeugdsentiment van de games die vroeger veelvuldig werden gespeeld door mijn generatie! Deze blog kwam juli 2018 online en is in totaal al 602 keer bekeken en wordt ook vaak gevonden voor door zoekmachines. Erg leuk!
Klik hier om naar de bijbehorende blog te gaan


4. Mijn ervaring met 30 dagen Yoga with Adriene

Yoga is een belangrijk deel van mijn leven. Ik doe het dagelijks sinds ik in november 2018 deze blog online zette, nadat ik de 30 dagen challenge van Adriene had gedaan. Dit houdt in dat je 30 dagen lang elke dag tijd maakt voor yoga en werkt aan jezelf. Ik vond dat zo fijn en deelde mijn ervaring hierover. Die 30 daagse heeft mijn leven veranderd. Sinds ik dit heb gedaan, doe ik dagelijks aan yoga en is het een gewoonte voor mij geworden die me tot rust brengt, me de nodige lichaamsbeweging geeft en die ervoor zorgt dat ik me zowel mentaal als fysiek sterk voel! Ik denk dat mensen het fijn vinden om hier ervaringen van te lezen, aangezien deze blog 689 keer is gelezen!
Klik hier voor de bijbehorende blog


3. Koekjes die we vroeger aten op school

Nog iets van vroeger en dit keer koekjes! Ik was vroeger echt een zoetekauw en de meeste kinderen kregen koekjes mee voor in de pauze op school. Ik heb toen heel wat soorten koekjes voorbij zien komen en ook zelf kreeg ik diverse koekjes mee. Als ik daaraan terugdenk, vind ik dat echt nostalgisch. Vandaar dat ik besloot alle koekjes uit mijn herinnering in een blog vast te leggen. Blijkbaar vonden jullie dat ook leuk. Deze blog is sinds november 2018 meer dan 700 keer bekeken! Volgens mij zijn dat allemaal foodies die zin hadden in lekkere koekjes.
Klik hier voor de bijbehorende blog


2. Culinair uit eten bij The Jane in Antwerpen

Op de tweede plaats eindigde een van mijn favoriete ervaringen ooit, namelijk mijn culinaire etentje bij het twee Michelinsterren restaurant The Jane in Antwerpen. Wat een unieke en mooie ervaring was dat zeg! Samen met mijn vriend Luuk ging ik hier eten op te vieren dat ik mijn hbo-diploma had gehaald. Deze speciale gebeurtenis koppel ik ook altijd aan deze mooie ervaring. Wat hebben we daar lekker gegeten. We werden in het restaurant ook echt bediend als royals, hihi. Nog steeds kijk ik er met plezier op terug en zou ik er ooit nog eens willen eten. Deze blog plaatste ik in juli 2018 online en inmiddels is hij 1231 bekeken. Ontzettend vaak vind ik dat! De statistieken laten blijken dat veel mensen zochten op review The Jane Antwerpen of ervaringen met The Jane Antwerpen. Erg leuk dat men dan bij mijn blog terecht kwam! Ik vind het zelf ook een van de leukste blogs om terug te lezen, omdat het zo'n prachtige herinnering is.
Klik hier voor de bijbehorende blog


1. 10 cadeau ideeën voor je vriendje

De best gelezen blog van 2018 en 2019 is een lijstjesblog, namelijk 10 cadeau ideeën voor je vriendje. Met kop en schouders steekt deze er bovenuit. Maar liefst 3442 keer werd deze blog gelezen sinds ik deze in januari 2018 publiceerde en werd hij vaak door zoekmachines gevonden. Blijkbaar zijn mensen massaal opzoek naar inspiratie voor een cadeautje voor hun liefje. Ik hoop dat mijn ideeën daarbij kunnen helpen. Zelf had ik niet verwacht dat dit de meest gelezen blog zou zijn, helemaal niet toe ik hem schreef. Ondanks dat is het wel leuk dat mensen daarnaar zoeken en er hopelijk iets aan hebben. Nog steeds denk ik dat dit soort cadeautjes heel leuk zijn om te geven als je vriendje jarig is of als het een speciale dag is. Of zomaar natuurlijk! 
Klik hier voor de bijbehorende blog


Welke blog van mij vonden jullie het leukste tot nu toe?



Reacties

  1. Leuk overzicht! Wat grappig dat zo veel mensen op zoek zijn naar cadeautjes voor hun vriendjes. Ik weet nog dat ik destijds die blog ook heb gebruikt om een cadeautje te vinden en dat is gelukt. Het werd uiteindelijk de portemonnee met schattige printables in de vorm van tegoed kaartjes. Erg leuk vond mijn vriend dat. Leuk idee ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie aantallen hoor!! ik vond je blogs over koekjes, the jane de anti-bucketlist ook heel leuk om te lezen! en de my life in pictures vind ik ook altijd leuk om te volgem, maar die doe je niet zo vaak. wat ook logisch is als je dagen vooral uit studie bestaan. blijf zo doorgaan!

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap echt dat die cadeautjes op 1 staan. Het is zo lastig om een cadeau voor een man te vinden. En wat leuk dat mensen je blog vinden door te zoeken naar The Jane. Ik ben zelf ook nog benieuwd naar dat restaurant, alleen een beetje duur..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het leuke overzicht. Nu weet ik welke blogs ik eerst moet lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!