My life in pictures (8)

Wauw! Al sinds juli 2019 heb ik geen My Life in Pictures meer geplaats. Dat is echt super lang geleden! Deels komt dit omdat ik sinds die periode heel druk bezig was met afstuderen, niet zo veel spannends deed vanwege Corona en ook veel aan het werk was. Daarna kwam natuurlijk mijn verhuizing en kwamen de huisupdates. Maar... mijn leven ziet er nu weer zo anders uit dan 2019, dus het leek mij weer tof om dat in foto's vast te leggen! Ik neem jullie weer eens mee in een weekje in mijn leven, net als vroeger!



Zondag 21 mei 2023


Vandaag waren we al vroeg uit de veren! We zouden namelijk visite krijgen. Een vriend van Luuk zou langskomen om ons huis te bekijken en om gezellig met Luuk bij te kletsen. Dat betekende dat we het huis nog even extra netjes gingen maken! Nu is ons huis altijd wel netjes en schoon, omdat we het goed bijhouden en we vaste schoonmaakroutines hebben, maar nog even wat rommeltjes van de tafels en bureaus halen, stofzuigen, dweilen en een lekkere huisparfum door de kamer spuiten doet wonderen! 



Luuk zijn vriend was zo lief om een enorme bos bloemen mee te brengen! Zelf haal ik eigenlijk nooit bloemen in huis, omdat ik het zonde vind om elke week een bos te kopen. Daarbij geven bloemen ook zo veel rommel als ze uit zijn gebloeid, maar als ik af en toe eens een boeket krijg, vind ik het wel weer heel leuk en attent! Het is een groot en kleurrijk boeket! Die heeft een mooi plekje gekregen op het dressoir. 




Toen Luuk zijn vriend weer weg was, hebben we samen in de avond nog even Zelda Tears of the Kingdom gespeeld op de Nintendo Switch. Dat spel is sinds vorige week onze nieuwe aanwinst en ik ben er echt helemaal verslaafd aan! Wat een prachtig en afwisselend spel is het! Het leukste vind ik alle storylines en sidequests van alle karakters is het spel. De mainquest is natuurlijk ook tof en daar doe je het voor, maar de sidequests maken het verhaal extra leuk! Het is een one player game, dus echt samen kun je het niet spelen, maar toch spelen Luuk en ik wel samen en wisselen we elkaar af. Hij doet meer de gevechten en de shrines (een onderdeel van het spel) en ik focus me dus op al die leuke bijverhalen en opdrachten, en uiteraard op het paardrijden met ons paard Sprinkles!


Maandag 22 mei 2023


Ik ging weer aan het werk! Lekker vanuit huis vandaag. Al bijna een jaar zit ik bij mijn werkgever en daar werk ik nog met veel plezier! Ik heb vorige week zelfs te horen gekregen dat ik een vast contract krijg, dus dat is heel mooi! Ik heb nog nooit een vast contract gehad en een stukje zekerheid is ook wel lekker. Ik werk ook keihard en ben met hele mooie en nuttige dingen bezig. Binnenkort zal ik ook een wat uitgebreidere update geven over mijn werk.



Ik sloot mijn werkdag af op de yogamat! Niks beters dan yogaoefeningen nadat je heel de dag aan je bureau hebt gewerkt. Ik doe nu alweer ruim 5 jaar bijna dagelijks aan yoga en het is echt een onderdeel van mijn leven geworden! Vroeger was ik heel streng voor mezelf en moest ik ook elke dag yoga doen om de routine vol te houden. Want tja... Als je het steeds niet doet en jezelf ontziet, dan komt er een dag dat je het helemaal loslaat. Gelukkig denk ik er nu niet meer zo over. Het is niet erg als ik het een dagje niet doe. Ik heb inmiddels genoeg discipline om het een dag later weer wel te doen, omdat het een gewoonte is geworden.



In de avond las ik nog een stuk uit het boek Spare van prince Harry. Ik heb de Engelstalige versie gekocht, omdat ik graag zijn eigen woorden wilde lezen en geen vertaalde versie daarvan. Ik moet zeggen dat ik altijd team William en Kate was geweest en dat ik vond dat Harry en Meghan wat losbandig waren en het koningshuis van de UK probeerde te beschadigen. Door het boek van Harry ben ik daar wel echt op teruggekomen. Ik denk dat hij de waarheid spreekt en dat het allemaal geen rozengeur en maneschijn is... Het is een gek instituut met ouderwetse regels. Het is ook sneu om te lezen dat Harry zo getraumatiseerd is door het verlies van zijn moeder, door paparazzi en de reacties van zijn familie op zijn gevoelens. Het lijkt me erg eenzaam en lastig wat hij allemaal heeft meegemaakt en ik vind het ook dapper dat hij dit verhaal met de buitenwereld heeft durven delen. Ik ben nu toch heel anders naar Harry en Meghan gaan kijken en ik geloof oprecht dat ze de beste intenties hadden, maar dat dit niet werd geaccepteerd door zo'n ouderwets instituut... 



Dinsdag 23 mei 2023

Ook vandaag werkte ik weer thuis. Ik werkte aan een campagne, had een aantal vergaderingen en ik pakte wat recruitmenttaken op van een collega die met vakantie is. Niet heel fotowaardig allemaal, maar ik werk 40 uur per week, dus een groot deel van een doorsnee week ziet er voor mij gewoon zo uit. 


In mijn pauze maakte ik even een wandeling door het dorp waar ik woon, want het was zulk lekker weer! De schaapjes stonden ook allemaal in het weiland. Ze hebben pas lammetjes gekregen, echt mega schattig! Ik kan daar echt heel lang naar blijven kijken. Sowieso vind ik dat één van de grootste voordelen aan landelijk wonen, dat ik heel dicht op de weilanden en dieren zit. Dat is toch wel de omgeving waarin ik het meest gelukkig ben en rustig word! 


Ja, sorry, maar vandaag was geen hele spannende dag verder. Ik had nog een foto gemaakt van het avondeten. We aten een stoofpot met onder andere kikkererwten, tomaat, spinazie, paprika, courgette en ui. Ik heb dat nog op de foto weten te zetten, maar verder was deze dag niet zo spannend. We hebben in elk geval wel heel lekker gegeten.


Woensdag 24 mei 2023


Natuurlijk bestond mijn dag weer uit werken, maar dit keer ging ik naar kantoor! Woensdag is mijn vaste kantoordag en zijn we zo veel mogelijk met het hele team aanwezig. Het is dan altijd vroeg opstaan (mijn wekker gaat dan om 5:45) en om 7:00 ga ik met de auto naar het station, om vervolgens de trein van 7:40 te pakken. Ik heb best een flinke reistijd naar kantoor, maar het grote voordeel is dat ik kosteloos eersteklas mag reizen. Daar maak ik ook maar al te graag gebruik van! Het is in de ochtend altijd zo druk in de tweede klas, dan ben je net een sardientje in een blik, terwijl het in de eerste klas vaak rustig is. Ik heb in elk geval altijd een zitplek. In de trein begint mijn werk dan dan ook altijd al, want een aantal van mijn werkzaamheden kan ik gewoon tijdens het reizen doen. Ideaal, want zo kan ik mijn reistijd ook nuttig besteden aan mijn werk! 



Op het werk had ik in de ochtend een training. Vanuit mijn team willen we aan de slag met het maken van video's. We hebben momenteel heel veel geschreven content, maar we willen dit gaan aanvullen met video's die we zowel zelf maken als laten produceren door een videobureau. In deze training leerden we hoe we zelf video's kunnen maken, dus eigenlijk vloggen, maar dan wel op een zakelijke manier. De trainer begon de training met 10 plaatjes die we in een bepaalde volgorde moesten leggen en waarbij we dan een verhaal moesten maken. Het grappige was dat ik een heel andere volgorde en een ander verhaal had dan mijn collega's, terwijl iedereen dezelfde plaatjes had. Zo zie je maar weet dat iedereen beelden anders interpreteert!
Dat was slechts een opening. We hebben van alles geleerd over camera instellingen, over hoe je het beste kan filmen, wat je kan zeggen, wat je moet doen of juist niet. Over belichting, geluid, maar ook over montage van de video's. Binnenkort hebben we het tweede deel en moeten mijn collega's en ik ook ieder een eigen video maken ter voorbereiding. Echt super leuk om te doen! 



Vandaag ging ik iets vroeger weg van kantoor dan normaal, omdat we in de avond hadden iets leuks op de planning waar we al een hele tijd naar uitkeken. We hadden namelijk kaartjes voor het theater. Dai Carter, ex-special forces operator en instructeur bij Kamp van Koningsbrugge, doet namelijk een theatertour en daar wilden Luuk en ik graag naartoe gaan. We zijn allebei groot fan van het programma Kamp van Koningsburgge. Maar dat is niet het enige waar ik Dai van ken. Van mijn vorige werkgever had ik Dai zijn boek, Nu of Nooit cadeau gekregen. Dat ben ik gaan lezen en ik was helemaal gefascineerd door zijn verhaal. Pas later gingen we Kamp van Koningsbrugge kijken, omdat ik wist dat Dai daar ook in zat. 


De voorstelling was echt geweldig! Heel inspirerend, leerzaam en boeiend. Dai kon ook mega goed vertellen. Het was geen enkel moment saai, ingewikkeld of onverstaanbaar. Hij versprak zich ook geen moment en zelfs als er even iets in de zaal gebeurde wat niet in het script stond, wist Dai dat op een leuke manier aan te pakken. Het leuke was ook dat wij op de eerste rij zaten en dat we Dai dus ook goed konden zien. Toen hij zijn verhaal vertelde, keek hij ons meerdere keren recht in de ogen aan. Dat vind ik altijd heel gaaf als je met "een bekend persoon" even een connectie maakt! Ik kijk echt enorm op tegen Dai en ben vol inspiratie de zaal uitgelopen. Ik ga ook zeker zijn tweede boek lezen. Het is echt mooi hoe hij met zijn kennis andere mensen probeert te helpen. En dat je ook als gewone burger kennis vanuit het werk van special forces kan meenemen in je dagelijkse leven. 


Donderdag 25 mei 2023



Helaas waren we wel wat laat thuis gisteren vanuit het theater. Het was super leuk. maar ik had net wat te weinig slaap en moest vandaag ook weer naar kantoor toe. Daarom besloot ik een aantal treinen later te pakken dan normaal. Mijn werkdag begon vanuit de trein!
Op kantoor heb ik eigenlijk geen foto's gemaakt, want ik had vooral veel vergaderingen met collega's en ik moest een externe partij ontvangen waarmee we zaken gaan doen, dat kon ik allemaal niet fotograferen.


In de avond was ik ook vrij laat thuis, terwijl ik nog een afspraak had met een goede vriendin die ik al een tijdje niet had gesproken. Gelukkig was dit online en hoefde ik me niet al te erg te haasten! Hier ben ik op haar aan het wachten. Uiteindelijk hebben we twee uur gezellig samen gekletst over van alles en nog wat! Altijd fijn om even goed bij te kunnen praten als je elkaar een lange tijd niet hebt gesproken. 


Vrijdag 26 mei 2023



Vandaag geen werkdag! Het is maandag tweede pinksterdag en ik besloot om deze vrijdag ook lekker vrij te nemen en er een extra lang weekend van te maken. Luuk was vandaag ook vrij, dus we gingen samen op pad. Het is echt alweer een hele tijd geleden dat wij nog eens in een dierentuin waren geweest, terwijl ik vroeger toen ik studeerde zowat elke maand ging. Nou, dus wat doen wij op onze vrij dag? Juist! Dierentuin! Lekker ouderwets naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen, waar ik twee jaar een abonnement op heb gehad van 2016 tot 2018, daarna zijn we er niet meer zo vaak geweest, dus ik vond het heel leuk om hier weer een keertje heen te gaan! Met name omdat baby olifantje Bumi daar woont en ik een groot fan ben! We hebben een heerlijke dag gehad! Ik heb veel foto's gemaakt van de dieren, maar die zal ik jullie besparen!! Anders wordt het zo'n overkill. Ik heb in elk geval echt enorm genoten en zo besef ik me weer dat ik naast al dat harde werken vaker dit soort dingen moet inplannen. 



In de avond gingen wij uit eten in een culinair restaurant in Rhenen genaamd Sal do mar. Ik had op Tripadvisor goede reviews gelezen en ik wilde er eigenlijk al een keer eerder eten, maar toen was het helemaal vol gereserveerd. Nu was ik op tijd met reserveren en hadden we een plekje. We hebben acht heerlijke gangen gegeten en ook hebben we verschillende amuses gehad. Alle die gerechtjes zijn te veel om te laten zien, daar zou ik zo een aparte blog over kunnen schrijven, maar hier zijn twee van de mooiste gerechtjes die we hebben gehad! We hebben ook enorm lang getafeld. We waren er al om 18:00, maar gingen pas tegen 22:45 het restaurant uit. Het was in elk geval een fijne avond. Alle gerechten waren enorm lekker en Luuk en ik hebben ook weer hele prettige gesprekken met elkaar gevoerd. Als we in een restaurant zitten, is de gespreksstof vaak toch anders dan aan de tafel thuis.Wij komen hier zeker nog eens terug, wat een top restaurant met heel vriendelijk personeel!! 


Zaterdag 27 mei 2023


Op zaterdag doen wij eigenlijk altijd huishoudelijke taken. Zo deden we in de ochtend eerst de weekboodschappen. Ik kijk dan eigenlijk altijd naar wat er in de aanbieding is qua groenten en fruit en op basis daarvan maak ik het weekmenu, maar uiteraard kijken we ook wel naar waar we die week trek in hebben. We halen dan voor de hele week eten. We gaan eigenlijk altijd naar Albert Heijn. Groenten halen we vaak bij de Lidl, maar we wisselen soms wel eens af met Dirk of Plus, afhankelijk van de aanbiedingen. 


En het resultaat! Een lekkere volle koelkast met veel groenten en fruit, maar we hebben ook altijd voorraad dingetjes als plantaardige melk, suikervrije ketchup en ice tea zonder suiker of broodbeleg. Wij kunnen er weer een weekje tegenaan.


Verder hebben we vandaag was gedraaid, gestoft en het bed verschoond. Ook nam ik de auto onderhanden. Ik ben naar de wasstraat geweest en heb vervolgens de hele auto uitgezogen, gestoft, opgepoetst en voorzien van een auto parfum. Daar was hij echt hoognodig aan toe, want bij ons in de straat zijn allemaal verbouwingen geweest, waardoor de auto helemaal onder het zand zat. Van binnen en buiten...


Er gebeurde nog iets leuks vandaag. Onze paspoorten werden vandaag aan huis geleverd door de gemeente. Super makkelijk dat ze dat tegenwoordig thuis kunnen bezorgen. Je hoeft jezelf alleen maar te legitimeren en een krabbel te zetten. Luuk en ik hebben allebei nog nooit een paspoort gehad, maar we moesten dit aanvragen omdat we aan het einde van het jaar voor het eerst buiten Europa op vakantie gaan. Wij gaan namelijk een reis maken door Zuid-Afrika! Dat is iets wat al zo lang op mijn bucketlist staat en nu is er tijd, ruimte en geld in ons leven om die droom te verwezenlijken. Een paspoort was dus hoognodig. Ik vind het toch wel wat hebben zo'n boekje! 


Aan het eind van de dag na alle huishoudelijke taken, deed ik nog yoga en konden we eindelijk ontspannen. We besloten te beginnen aan het nieuwe seizoen van Kamp van Koningsbrugge. Hoe kan het ook anders? Na het theatercollege van Dai Carter moesten we natuurlijk ook de nieuwe aflevering kijken. Die was in elk geval weer heel vet! 

En dat was dan weer een weekje uit mijn leven! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen, ondanks dat ik wel veel aan het werk was en daardoor wat minder te vermelden had. Ik ga nu nog verder genieten van het lange pinksterweekend!


Hoe was jouw week?




Meer My Life In Pictures bekijken? Klik op het cijfer om ze te bekijken. Ze zijn wel al wat ouder en zeker niet recent! 
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7

Reacties

  1. Ha wat leuk dat je na al die jaren weer eens een my life in pictures hebt gemaakt! Volgens mij werk je enorm veel en hard, maar heb je er ook wel plezier in. En wat gaaf dat jullie naar Dai Carter zijn geweest. Ik ben ook groot fan van Kamp van Koningsbrugge en vind het werk van de special forces altijd zo indrukwekkend. Ik denk dat ik ook de boeken van Dai ga aanschaffen. Lijkt me heel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne week! Mooie foto's van de dierentuin. En wat tof dat jullie naar Zuid-Afrika gaan en dat je voor het eerst een paspoort hebt! Ik heb vorig jaar ook voor het eerst een paspoort moeten aanvragen voor mijn reis naar Californië, voorheen had ik ook altijd alleen maar een ID-kaart. Heel veel plezier alvast, Zuid-Afrika is net één grote dierentuin, dus denk dat je daar wel in je element bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben toevallig vorige maand ook naar Ouwehandsdierenpark geweest. Was leuk! Vooral de panda's en de nevelpanters vond ik erg leuk. Alleen ben ik niet naar dat restaurant geweest waar jij hebt gegeten, ziet er trouwens heerlijk en prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om weer eens iets van je leven te zien! Ik kijk ook graag Kamp van Koningsbrugge, hoewel ik het nieuwe seizoen tot nu toe wat saai vind, maar dat ligt vooral aan de kandidaten die meedoen. Leuk dat jij naar de voorstelling van Dai bent geweest. Ik wilde ook gaan, maar helaas waren er geen kaartjes meer bij mij in de buurt. Dat boek van Prins Harry wil ik ook nog graag lezen. Ik ben wel heel benieuwd naar zijn verhaal en perspectief.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!