My life in pictures (2)

Het is kerstvakantie en de feestdagen komen eraan! Daarom leek het mij leuk om weer eens een keer een my life in pictures voor jullie te maken! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dat heb gedaan. De laatste keer was in maart toen ik nog stage liep en mijn propedeuse nog niet had gehaald. Gek hoe snel de tijd is gegaan. Dit keer neem ik jullie mee naar mijn weekendje weg in de Ardennen samen met mijn vriend Luuk, laat ik jullie zien wat ik in de vakantie doe en neem ik jullie mee tot en met de eerste kerstdag! 





Vrijdag





Vandaag ging ik met Luuk op vakantie naar de Ardennen! Om precies te zijn naar het plaatsje Marcourt, waar ons hotel stond. Voordat we weggingen namen we afscheid van onze oppashond Ommpu. Donderdag hadden wij haar opgehaald, maar ik kon niet op haar passen. Mijn moeder wilde dit graag overnemen, dus bleef ze heel het weekend bij ons en dus ook bij mijn ouders die voor haar gezorgd hebben. Ik heb uitgebreid afscheid van haar genomen, alsof het mijn eigen hond was!








Na ongeveer drie uur rijden kwamen we aan in de Ardennen. Ons hotel was echt heel erg mooi! We hadden een hele mooie kamer in het hotel met een super luxe douche! Ook was de ligging van het hotel fijn, lekker midden in het bos!



Deze dag hebben we nog niet zo heel veel gedaan. We hebben het dorpje La Roche een beetje verkend en zijn in de avond lekker uiteten geweest. Luuk had een pizza Hawaii en ik had een pasta: tagiatelli met scampi. Het eten was erg lekker! Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan. We waren beide moe van de reis, dus gingen we lekker serie kijken in bed op mijn laptop. 


Zaterdag



De dag startte al om 8:00, aangezien we veel wilden doen. Na het ontbijt gingen we naar de spa die vlak naast het hotel lag. Toen we hiervoor reserveerden, zei de dame aan de balie dat het een gezamenlijke spa zou zijn, waar ook andere mensen konden rondlopen die gebruik maakten van de faciliteiten. Luuk en ik hadden het geluk dat dit niet zo was! We hadden de hele spa voor onszelf, wat betekende dat we gewoon alles konden doen zonder aangekeken te worden door andere mensen. We hadden een privé sauna en een privé jacuzzi en het was fijn!


Na de spa gingen we naar ons hotelkamer om ons klaar te maken voor het bezoek dat wij zouden doen aan de grot van Hotton. De grot was warmer dan ik van te voren gedacht had,  namelijk 12 graden constant. Zowel in de zomer als in de winter behoudt de grot deze temperatuur. Het was een grot vol met stalagmieten en stalactieten, heel erg indrukwekkend om te zien. We moesten veel trappen op die in de grot waren aangelegd en op een gegeven moment waren we ruim 35 meter onder de grond. Ik vond het heel interessant en ook wel een beetje bizar om in de grot te lopen. Je zit opeens midden in de aarde! Het was ook heel leerzaam en een super leuk bezoek!


Autoselfie! We hebben ook lekker een stukje gereden door de Ardennen. We hebben verschillende, eindeloze weggetjes gehad, waar alleen bomen en grote bergen waren. We zaten ver van de bewoonde wereld. Daardoor krijg ik echt een gevoel van rust! Soms reden we door een dorpje, waar dan weer even leven was (soms leken dorpjes ook uitgestorven...) en daarna was er weer heel veel groen en gekke wegen waar je 90km per uur mag, maar waar dat eigenlijk niet gaat. Er zijn dan zoveel bochten, dat je dan eruit vliegt als je die snelheid zou aanhouden en er zijn ook smalle wegen, waar je tegenliggers kunt verwachten.




Na de grot gingen wij La Roche nog even in. Wat een mooi dorp is dat! Ik ben er echt helemaal verliefd op en zeker als je daar met je vriendje bent is het heel erg romantisch. Er hing ook echt zo'n kerstsfeer daar, omdat er zoveel mooie lichtjes zijn en alle winkels en restaurants mooi waren versierd. Het is echt een aanrader om eens naar dat dorp te gaan!




In de avond gingen we weer uiteten. Dit keer bij de chinees. Heel grappig was dat, want de chinees in La Roche sprak alleen maar Frans. Ik vond het wel hilarisch dat het een Franse Chinees was. We vonden het alleen wel storend dat ze helemaal geen Engels of Nederlands begrepen. Het bestellen van het eten ging hierdoor een beetje lastig. Luuk en ik hadden beide hetzelfde besteld, namelijk zeevruchten in rode curry met kokosmelk en rijst. Het was overheerlijk en mocht je een keer in La Roche zijn, dan zou ik je echt dit restaurant aanraden. Het heet La Chine


Zondag


Dit was alweer de laatste dag in de Ardennen. Na een heerlijk ontbijt hebben we onze spullen gepakt en hebben we uitgecheckt. We zouden nog wel een hele dag doorbrengen in La Roche.





Als eerste zijn we naar het kasteel van La Roche geweest. Dit ligt centraal in het dorp.  Het is een vervallen kasteel, wat door toeristen erg goed bezocht is. Het schijnt dat er vroeger verschillende moorden zijn gepleegd in het kasteel en dat er ook een grote brand in is geweest door een blikseminslag, waardoor de eigenaren het kasteel lieten verwaarlozen. Het verhaal in het kasteel ging over een jonkvrouw die vermoord was in het kasteel en dat haar geest daar nog steeds rondspookte. Creepy! We hadden overigens wel mooi uitzicht vanaf het kasteel! We konden het hele dorp van alle kanten goed zien.

Dit was de kasteelpoes! Hij liep heel de tijd voor de ingang van het kasteel en gaf kopjes aan mij en Luuk. Het was echt een lieverd en als dierengekkie kon ik het natuurlijk niet laten om de poes (tot een kleine ergernis van Luuk) een lange tijd te aaien en ermee te kletsen!


Na het kasteel hebben we een heel stuk gewandeld en zijn we naar de sculpturentuin geweest. Hierin staan allemaal beeldhouwwerken. Ik sta hier met deze gezellige zeeleeuw op de foto!




In de middag gingen we naar het La Roche Wildpark. We wilden hier eerst naartoe lopen, maar dat was veel te ver weg! We besloten met de auto te gaan en dat was maar goed ook. We moesten nog een heel stuk door het bos en een grote heuvel op om bij het park te komen. Eenmaal aangekomen bleek het een heel erg leuk park te zijn. Het was midden in de natuur, waar allemaal wilde dieren rondliepen zoals herten, wolven, vossen, zwijntjes en lynxen. Ze liepen uiteraard wel achter hekken, maar ze hadden grote stukken bos voor zichzelf. Ook merkte ikzelf niet dat ik in een soort dierentuin liep. Het leek net alsof je door een groot bos liep, waar je zo af en toe een dier tegenkwam. Ik vond het echt een heel erg leuk park,  helemaal als dierengekkie! 



Luuk was een hert een beetje aan het pesten. Hij at een kitkat voor zijn neus op en dat hert wilde ook een hapje, daardoor bleef hij Luuk heel de tijd maar aankijken, achtervolgen en probeerde hij zijn hoofd door het hek te gooien om een hapje te kunnen pikken. Gek beestje! Ik probeerde hem duidelijk te maken dat hij geen chocolade mag, maar luisteren deed hij niet... 

Maandag



Maandag waren we weer thuis. Dit was ook de laatste dag dat het hondje Ommpu bij ons logeerde. In de namiddag bracht ik het hondje weer terug naar haar bazen. Daarvoor hebben we nog even lekker zitten kroelen. Het is echt een lief beest!

In de avond keek ik met Luuk Once upon a time. We zijn al bij seizoen 2 en ik vind het een hele leuke serie. Soms vind ik het jammer dat de achtergronden er nep uitzien en dat er behoorlijk wordt afgeweken van de originele sprookjes, zoals Disney of de gebroeders Grimm hebben omschreven. Buiten dat vind ik het wel een leuke serie en kijk ik er graag naar.

Toen Luuk naar huis was, las ik mijn Harry Potter boek uit. Ik ben weer eens opnieuw begonnen in de boeken (misschien is het al de twintigste keer dat ik ze lees...) en nog steeds kan ik ervan genieten. Momenteel ben ik bij deel 3, de gevangene van Azkaban. 


Dinsdag




Vandaag ging ik met mijn moeder en oudtante kerstboodschappen doen. Kerstavond vier ik samen met Luuk en ga ik uitgebreid koken. Eerste kerstdag vier ik met mijn familie. We zijn naar de Chinees geweest om eten te bestellen met kerst. Dat is iets wat we nu al drie jaar doen. Daarvoor was het altijd salades met brood of kalkoen, maar tegenwoordig eten we eerste kerstdag altijd Chinees. Ook zijn we naar verschillende supermarkten geweest voor de overige spullen zoals taartspullen, bonbons, drankjes en allerlei andere dingen die lekker zijn. Het was een gezellige middag!


Deze kerstchocolade had ik gekocht. Kijk hoe cute die figuurtjes zijn. Stiekem heb ik er al eentje geproefd en ze zijn hartstikke lekker! Deze kocht ik bij de Aldi voor 3 euro.


Aangezien mijn vakantie weer ten einde is, moest ik al mijn spullen nog opruimen. Het was een beetje een zooitje op mijn kamer, want ik moest mijn tas nog uitpakken en verschillende troepjes opruimen. Dat heb ik vandaag dus ook maar gedaan, anders blijft het er maar liggen en daar had ik geen zin in. 


Woensdag


Aangezien ik donderdag, op kerstavond, voor mij en Luuk een kerstdiner ga maken, stond ik vandaag al in de keuken om mijn stoofperen voor te bereiden! Deze wilde ik een dag van te voren maken, zodat de smaak heel de nacht lekker kon intrekken en dat ze de volgende dag extra lekker zouden zijn. Het is heel makkelijk te maken, maar het kost wel tijd en geduld.

Ook bakte ik lekkere kerstkoekjes in de vorm van sterren, rendieren en kerstbomen. Ze zijn erg lekker en goed gelukt. Dit kan met de kerst zeker niet ontbreken. Het bakken en het maken van de vormen van de koekjes duurde ook erg lang, vandaar dat dit zowat heel de middag in beslag genomen heeft. Ondanks dat heb ik er wel mijn plezier uitgehaald.


Uiteraard las ik in de avond weer Harry Potter. Nu ik vakantie heb, heb ik daar toch meer tijd voor en neem ik het er ook van om lekker het boek in te duiken. Inmiddels ben ik op de helft van deel drie!




Donderdag


Mijn dag begon in de trein richting Leiden. Ik zou Luuk vanaf daar gaan ophalen, want dan zou  hij met 40% korting naar mij toe kunnen komen, aangezien ik een studenten OV-kaart heb en hij niet. Hierdoor moest ik letterlijk heen en weer. Ik nam de trein van 11:50, kwam in Leiden aan om 12:40 en stapte weer om 12:50 samen met Luuk in de trein, waardoor ik pas 13:50 weer thuis was. Zoveel liefde voor deze man over!


Eenmaal thuis besloten ik en Luuk om Mario Party 10 te spelen op de Wii-U. Mijn moeder en broertje deden ook gezellig mee. Bij Mario Party 10 heb je een optie om Bowser Party te spelen. Hierbij zit je met elkaar in een team en is een van de spelers Bowers. Je moet op het bordspel proberen te vluchten voor Bowser, want wanneer hij je vertrapt, moet je een minigame spelen die eigenlijk alleen maar voordelig werkt voor Bowser. Je kunt er je levens mee verliezen. Wanneer je in die minigame al je levens verliest, heb je verloren en kun je dus niet meer aan het einde van het spelbord komen. Wanneer alle spelers hun levens verloren hebben, wint Bowser. Wanneer de een of meerdere spelers het einde van het bord bereiken, winnen de spelers en verliest Bowser. Ik vind dat een heel leuk concept en zat in team Bowser, moewahahaha!


Oke... Ik wilde een foto maken van het kerstdiner dat ik had gekookt voor mij, Luuk en mijn broertje, alleen was ik vergeten een foto te maken en toen ik er eenmaal erg in  had, hadden we alleen nog maar stoofpeertjes over. Die zie je nu nog op mijn bord liggen. Oeps! Het was wel heel erg lekker. Ik had boontjes in tomaat met knoflook, gebakken aardappeltjes in de vorm van sneeuwpoppen, een zelfgemaakte kipburger met stoofpeertjes erbij. Iedereen vond het erg lekker!

Na het eten speelden we weer spelletjes, alleen dit keer speelden we bordspelletjes. We hebben het wie is de mol spel gespeeld en cluedo. Ik won het wie is de mol spel (mijn moeder was de mol) en Luuk won Cluedo. Het was een erg gezellige avond!

Vrijdag 



Alweer de laatste dag van deze my life in pictures. We begonnen met een kerstontbijt. We hadden een brood in de vorm van een bloem en hele kleine, schattige elandbroodjes. Deze waren erg lekker. Ook hadden we diverse soorten beleg. Het was een vrolijk en lekker kerstontbijt!

Verder heb ik deze dag niet zoveel foto's kunnen maken door alle drukte en gezelligheid! Dit was mijn outfit voor de kerst. Ik droeg een zwart jurkje met strikjes erop (die kennen jullie wellicht van andere blogs, waar ik deze al eens met trots showde), een rood vestje erboven, omdat het jurkje korte mouwen heeft en het anders een beetje te koud was. Ik droeg er een panty onder en in mijn haar had ik een diadeem met een mistletoe. 


Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad!


Hoe was jullie week? 

Reacties

  1. mooie foto's meaghan! de ardennen zijn leuk he! echt gaaf dat je daar bent geweest en ook romantisch met je vriend. je koekjes zien er erg lekker uit.
    mijn week was ook heel leuk. momenteel zit ik in oostenrijk met familie, hier hebben wij ook kerst gevierd, super leuk!

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog! Die foto's in de Ardennen zijn echt heel erg mooi! Al die dieren zijn ook heel erg schattig en je oppashond is ook een leuk beest. Is het een vuilnisbak?

    Groetjes,
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!