My life in pictures (3)

Het is weer eens tijd voor een my life in pictures! De laatste keer dat ik dat deed was vorig  jaar december. Al een jaar geleden dus! Ik vind het heel leuk om een my life in pictures te maken, maar aangezien ik bijna heel 2016 stage heb gelopen, was er weinig interessants om te fotograferen. Of het was niet mogelijk, wegens privacy. Nu ben ik klaar met stage en dat zag ik meteen als reden om weer eens een fotodagboek bij te houden! Ik neem jullie mee naar de laatste dag op mijn stage en laat jullie ook meteen mijn eerste vrije week zien sinds een lange tijd! Kijken  jullie mee? 





Vrijdag

Op vrijdag 2 december was mijn laatste stagedag. Na een stage van 40 weken en 1255 uur in totaal zat het er eindelijk op! Natuurlijk toen ik voor het laatst naar Port Zélande reed, stond er weer eens file... Gelukkig was ik ruim op tijd vertrokken en kwam ik  niet te laat. De file ga ik in elk geval niet missen! Zo vaak had ik geen file, maar als het er was, dan stond ik er altijd meteen mega lang in.


Ik deelde op mijn stage ook stukjes taart uit, omdat ik voor het laatst was en ik bedankte iedereen in een korte speech tijdens het eten voor de leuke en leerzame tijd. Ik was terecht gekomen in een heel warm en gezellig team en voelde mij vanaf dag één al welkom. Verder waren ze altijd heel geïnteresseerd in mij en mocht ik ook altijd om hulp vragen. Ik ga mijn collega's wel missen! We hebben dus allemaal een gebakje gegeten en nog even gezellig gekletst. Mijn collega's gaven aan mij ook te missen en wensten mij ook heel veel succes in de toekomst. Leuk leuk leuk!


Ook moest ik de laatste werkzaamheden afronden en overdragen naar mijn stagebegeleider. Daar ben ik die dag vooral mee bezig geweest. Niet al te spectaculair dus, maar het moest wel gebeuren. Op de foto zie je hoe een van onze systemen eruit zit. Met dit systeem heb ik veel gewerkt om rapportages te draaien, medewerkers in en uit dienst te melden, personeelsadministratie uit te voeren en gegevens of documenten van medewerkers op te zoeken. Zeer handig! Ik heb dus nog wat dingen afgerond en mailtjes weggewerkt. Daarna was het alweer tijd om te vertrekken. Ik haalde mijn bureau leeg en ging lekker naar huis.


Zaterdag 

Zaterdag waren Luuk en ik al vroeg opgestaan, want we zouden een dagje naar Safari Park Beekse Bergen gaan! Zoals sommige van jullie wel weten, hebben wij ook een abonnement op Ouwehands dierenpark, maar door dit abonnement krijgen wij ook 50% korting op andere dierentuinen, vandaar dat we besloten naar deze te gaan. Met mijn zeehondenmuts op, sta ik hier bij de ingang van het park! Zo veel zin had ik erin!


We hebben heel erg veel lieve en leuke dieren gezien. Ik zal niet alle foto's plaatsen, dat wordt echt een overload! Maar deze vond ik wel leuk om even te laten zien. We waren hier in het binnenverblijf van de olifantjes en kijk nu hoe lief! Deze olifant had een baby'tje en ik vond het zo schattig! We hebben wel een kwartier staan kijken. Echt heel erg lief!


Deze krokodillen waren lekker aan het luieren. Luuk twijfelde of het wel echte krokodillen waren. Ze lagen zo stil en leken net op stenen. Het waren wel degelijk echte krokodillen. Daar kwam hij achter toen hij er eentje zag bewegen!


Beekse Berge is echt een heel mooi dierenpark. Het doet me echt denken aan plaatjes van Zuid-Afrika (alleen dan wel met hekken erom heen). De dieren hebben heel veel ruimte. Je kunt ervoor kiezen om een wandelsafari te doen (lopen door het park, wat wij gedaan hebben), maar ook kun je ervoor kiezen om een boot-, auto- of bussafari te doen. De bootsafari was helaas niet mogelijk, omdat het winter is, maar wij kozen ervoor om de bussafari te doen. Je kunt met de auto dezelfde route als de bus rijden, maar wij vonden het interessanter dat de bestuurder van de bus informatie vertelt over de dieren. Hier zaten wij dus lekker in de bus! We hebben een uur lang rond geleden en naar leuke  info geluisterd.


Met de bussafari kun je dus gewoon door de verblijven, dus het landschap, van de dieren rijden en komen ze heel erg dichtbij. Zo zag ik zebra's heel dichtbij staan vanuit de bus. Echt een leuke ervaring. Ook zagen wij giraffen, herten, cheeta's en leeuwen van heel dichtbij. Erg gaaf!


Zondag 

Zondag maakte ik niet zo veel foto's. Dit is de dag dat Luuk en ik altijd niets doen en heel de dag lui in bed liggen. Wij keken meerdere films, waaronder Swiss Army Man. Daniel Radcliffe (Harry Potter) speelt in deze film een soort lijk die een andere gozer helpt terug naar de bewoonde wereld te komen, omdat ze op een vreemd eiland zitten. Het personage van Daniel lijkt dood te zijn, maar begint langzaam te praten en de wereld te ontdekken. Het was een beetje een rare, maar wel een leuke film. Als je van Daniel houdt, dan moet je deze wel een keertje gezien hebben!


In de avond kookte ik voor ons chili con carne. Dit gerecht bevat onder andere: drie kleuren paprika's, kidneybonen, rundergehakt, ui, knoflook, tomaat en komijn. Moet je zeker eens proberen!


Maandag 

Vandaag werd ik om 8:30 wakker, lekker uitgeslapen! Ik startte de dag door eerst lekker lang te douchen en daarna een ontbijtje te nemen, terwijl ik een aflevering van Gossip Girl keek. Inmiddels ben ik bij seizoen 5 en vind ik het nog steeds een erg leuke serie. Echt een aanrader als je van meidenseries, met niet al te zware stof houdt.


Mijn outfit of the day! Ik droeg een zwarte broek met een witte top onder mijn roze vest. De  zwarte broek en witte top komen van Appels (een kledingwinkel in België) en het roze vest komt van The Sting. Ook draag ik mijn Swarovski ketting die ik van Luuk voor mijn verjaardag kreeg. Deze zie  je alleen niet heel goed op de foto.


Ik ging vandaag met de trein naar intervisie toe. Dit is een bijeenkomst van studiegenoten en een docent om problemen te bespreken waar je tegenaan loopt op je stage. Intervisie wordt gehouden op de locatie waar je stage loopt. Zo zie je ook eens andere organisaties en kun je daarvan leren. Ik kon helaas geen foto's maken bij de intervisie, dus vandaar alleen het notitieboekje. De bijeenkomst was snel voorbij, want de meeste medestudenten hadden geen heftige problemen en ik ben natuurlijk al klaar met mijn stage.


En met de trein naar huis. Gelukkig geen vertraging gehad vandaag! Ooh en er scheen ook een lekker zonnetje.  Het was daardoor vandaag echt een stuk minder koud. Ik doe trouwens ook niets aan Sinterklaas. Vandaar dat daar ook geen foto's van zijn, mocht je je dat afvragen. 


Dinsdag

Ik was vandaag al vrij vroeg wakker, omdat ik een aantal dingen moest doen. Zo ging ik samen met mijn moeder op pad. We begonnen bij de bibliotheek, waar ik een aantal boeken ging halen, aangezien ik nu tijd heb om weer eens wat te lezen! Ik kwam terug met drie boeken. Verder ben ik ook nog met mijn moeder gaan winkelen. Ik zocht nog een cadeautje voor mijn vriendin Suzanne die pas jarig is geweest en de missie is geslaagd! Ik heb hele leuke cadeautjes gevonden!


Bij de Hema gingen mijn moeder en ik gezellig wat drinken. Ik had een kopje thee met mintsmaak en zij had een kop chocomel. Gezellig! Even een selfie. De mensen in het Hema-restaurant keken ons wel een beetje gek aan, maar moet kunnen toch?

Ook is het alweer bijna tijd voor kerst! Sinterklaas is net één dagje weg, maar wij vonden het alweer tijd om de kerstboom op te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Even in een rap tempo hebben we de kerstboom versierd. Hier ben ik bezig met ballen ophangen. Al eerder schreef ik blogs over kerstmis, deze kun je hier en daar terugvinden,  mocht je daar interesse hebben.


Daarna was het tijd voor wat minder leuke dingen. Ondanks dat ik geen stage meer heb, moet ik nog wel werken aan mijn stageverslag en onderzoek. Dit is nog volop aan de gang, dus ik ga er proberen 1 á 2 keer per week aan te werken. Het moet begin februari af zijn, dus ik heb nog wel even. Maar beter te vroeg klaar dan te laat.
In de avond ging ik met de trein naar Luuk, omdat ik woensdagochtend al vrij vroeg les heb. 


Woensdag


De dag startte voor mij al vrij vroeg. Ik moest namelijk om 8:30 op school zijn, omdat ik consultuur had voor mijn onderzoek. Het was niet heel erg nuttig. Wij hebben een nieuwe onderzoeksdocent en ze is niet heel erg goed helaas. Dus ik heb eigenlijk een uur verspild en er niets nuttigs uit kunnen halen. Jammer!



Daarna ging ik met Luuk boodschapjes doen. Ik zou die avond koken. Wij gaan altijd naar de Albert Heijn, dat is ook echt mijn favoriete supermarkt! Ik vind het assortiment altijd heel fijn, er is zo veel keuze! Daarnaast verkoopt Albert Heijn vaak ook gezondere producten dan andere supermarkten. Denk aan brood zonder suiker, vlees zonder e-nummers en producten zonder kunstmatige kleur en smaakstoffen.



Verder keken Luuk en ik heel de dag films, wat voor nu niet echt fotowaardig was... In de avond kookte ik een gele curry. Heel erg lekker en zeker aan te raden! Ik deed dit met lekker veel groenten, stukjes kip, stukjes ananas en garnalen. Daarbij serveerde ik volkoren bami. Zeker een aanrader. Als jullie een receptje willen, geef het even aan in de reacties! Na het eten ging ik weer naar huis.



Ter afsluiting van de dag keek ik het programma baby te huur terug. Ik vind dat echt een heel leuk programma. Kort samengevat gaat het over 4 jonge stellen die allemaal een eigen appartement toegewezen krijgen en voor een kindje moeten zorgen. Dit begint bij de babyfase en om de 2 dagen krijgen ze een steeds ouder kind. Je moet het zeker eens kijken! Alle afleveringen zijn gratis terug te kijken via NPO 3. 

Donderdag 


De laatste dag van My Life In Pictures! Vandaag was een heel vermoeiende dag, want ik deed namelijk de grote schoonmaak van mijn kamer! Normaal doe ik dat altijd in de zomer, maar daar had ik dit jaar geen tijd voor in verband met stage. Vandaar dat ik er nu tijd voor maakte. Ik zocht allerlei dingen uit: papieren, bepaalde spullen die niet meer gebruik, tijdschriften dit ik uit heb, kleding die ik niet meer draag.
Over alles moest ik heel kritisch zijn, want ik wil mijn kamer weer helemaal glad hebben. Nadat ik alle rommel in vuilniszakken stopte, maakte ik ook alles goed schoon met een sopje en een doekje. Bah, wat kan er toch veel stof liggen op bepaalde plekken...


Na ruim 2,5 uur schoonmaken, was het tijd om te lunchen! Ik at een geroosterde volkoren boterham met kipfilet en daarbij at ik lekkere blauwe besjes en dronk ik een glaasje water. Nom nom nom!


Daarna ging ik weer verder met schoonmaken en opruimen. Naast zooi uitzoeken en poetsen, heb ik ook mijn bed verschoond, gestofzuigd en gedweild. Ook mijn kledingkast moest eraan geloven. Dat was helemaal ellende. Er lag namelijk veel kleding gewoon ingepropt en ik wilde af van kleding die ik niet meer draag. Zo gezegd, zo gedaan. Ook dat zocht ik heel kritisch uit. 


Dit is het eindresultaat. Ik ben trots!


Na het schoonmaken ging ik lekker douchen, want je wordt daar zo vies van. Daarna tijd om te ontspannen na hard werken! Ik las lekker een boek, want dat is ook lang geleden dat ik dat deed. Heerlijk ontspannen!


Hoe was jullie week? 

Voorgaande My Life In Pictures:
1
2

Reacties

  1. ik vind jou my life in pictures altijd zo leuk om te lezen. vroeg me al af wanneer je er weer eentje ging maken. leuke foto's! ik vind beekse bergen ook echt een super leuk dierenpark, daar ben ik ook al een paar keer geweest. je kamer is echt netjes geworden!

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer een kijkje in jouw leven te nemen! Fijn dat je stage er weer op zit en dat je zo lang vakantie hebt. Ik ben jaloers hoor, want ik moet gewoon naar school. :-P

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!