Mijn tassencollectie

Elke dame heeft wel één of meerdere tassen in haar kast. Of het nu designer tassen zijn of gewoon praktische tassen; je kunt in principe niet zonder een goede tas. Zelf ben ik iemand die tassen vooral als iets praktisch ziet, maar dan moeten ze wel naar mijn smaak zijn en passen bij bijna iedere outfit. Inmiddels heb ik voor elke gelegenheid wel een tas en graag laat ik al mijn tassen aan jullie zien! 





Schooltas / werktas van Wimona


De tas die ik dagelijks het meest gebruik is mijn werktas! Voorheen was het mijn schooltas die ik dagelijks meenam naar de universiteit, maar inmiddels ben ik afgestudeerd en gebruik ik deze tas voornamelijk als ik naar werk ga (wat nu maar af en toe voorkomt door het vele thuiswerken). Ik heb hem twee jaar aangeschaft via bol.com toen ik begon aan mijn pre-master. Deze tas heeft hetzelfde model als de welbekende tassen van Michael Kors, alleen Wimona is een stuk goedkoper en de kwaliteit van deze tas is ook heel goed. Het is een stevige tas waar best veel in past. Na twee jaar zitten er weinig beschadigingen op en is hij nog net zo stevig als toen ik hem net had. Van goede kwaliteit dus, ook al is het niet van een heel duur designer merk. Net als de tassen van Michael Kors heeft deze tas een hangertje eraan met een letter. Bij Michael Kors is dit een M, maar bij Wimona is dit uiteraard een W. Ik ben nog steeds erg blij met deze tas. Ik vind hem heel klassiek en ruim genoeg voor mijn dagelijkse spullen.


Handtas van Pip-studio


Deze tas van Pip-studio is inmiddels al tien jaar oud. Ik kreeg hem van mijn moeder voor mijn vijftiende verjaardag. Destijds zag ik hem steeds in de etalage staan als ik met mijn moeder of met vriendinnen de stad in ging. Ik vond deze tas prachtig en wilde hem zo graag hebben, alleen hing er wel een wat fors prijskaartje aan voor iemand van veertien jaar. Uiteindelijk werd ik op mijn vijftiende verjaardag verrast met dit cadeau. Nog steeds ben ik erg blij met deze tas! Pip-studio vind ik een prachtig merk. Deze tas heeft een roodgeruit patroon aan de achterkant en op de voorkant staat een afbeelding van een bospad met een eekhoorntje en een roodbosje omringd met bloemen. De tas heeft een sluiting met ronde klikknopen en doet me denken aan een portemonnee die ik als kind had. Ondanks dat de tas acht jaar oud is, is de kwaliteit nog steeds prima. Je kan zien dat het geen gloednieuwe tas meer is, maar hij ziet nog steeds mooi uit. Ik vind het ook nog altijd een hele leuke tas, alleen kan ik hem niet met elke outfit combineren. Vroeger had ik daar maling aan, maar tegenwoordig vind ik het leuk als alles wat ik draag matcht! Gelukkig kan ik in mijn kast wel een aantal items vinden die leuk matchen bij deze tas!




Linnentasje van The Student Hotel


Wanneer ik boodschappen ga doen, een weekendje bij mijn vriend ga logeren of naar de bieb ga, is mijn linnentasje van The Student Hotel mijn beste vriend. Ik heb nog nooit in The Student Hotel geslapen, maar het baasje van één van de hondjes die ik via Pawshake uitlaat werkt daar en gaf mij deze cadeau. 'May the student in you live forever' past ook wel bij mij, aangezien ik net afgestudeerd ben en het soms nog best vreemd is om afscheid te hebben genomen van het studentenleven. Dit is een mooie reminder dat je altijd zult blijven leren en ervaring blijft opdoen, ondanks dat je niet meer studeert! 

Koffer van Suit Suit 


Een koffer is niet echt een tas, maar ik vind het toch wel leuk om deze even te benoemen. Toen ik in 2016 stage liep bij Center Parcs in Port Zélande moest ik intern op het park verblijven. Ik had dus een handige, compacte koffer nodig waar alles voor vier dagen in zou passen. Daarnaast moest hij er natuurlijk wel goed uitzien! Na een lange zoektocht kwam ik uit bij de koffers van Suit Suit. Dit zijn koffers met een prachtig design die ook nog eens redelijk betaalbaar zijn. Ik koos de koffer in de vorm van een schildpad en uiteraard in het roze. Bijna vijf jaar later gebruik ik de koffer nog steeds zo af en toe voor stedentripjes of als ik langer dan een weekend bij mijn vriend verblijf. De koffer is stevig en na al die jaren nog steeds wel mooi. Hij heeft lichte beschadigingen aan de onderkant, maar dat komt ervan als je er buiten mee loopt, dat zie je verder niet. Het is echt een koffer die helemaal bij me past: roze en dieren! 

Rugzakje van Parfois


Twee jaar geleden heb ik dit rugzakje aangeschaft. Vroeger was ik totaal niet van de rugzakken en zweerde ik bij schoudertassen, maar het is niet handig om een hele dag lang met een schoudertas te lopen, omdat ik dan steeds mijn rechterschouder te lang belast. Als ik een dagje weg ga, is het handig om een compact rugzakje te hebben waar alles inpast. De zoektocht naar zo'n rugzak heeft bijna een jaar geduurd. Diverse (web)winkels ben ik afgestruind om iets moois en iets compact te vinden. Ik kwam via Wehkamp uit bij het merk Parfois waar ze allerlei leuke, net wat meer unieke rugzakken hebben. Meteen viel ik voor dit model. Helemaal Meaghan! De prijs vond ik heel netjes en meteen schafte ik het rugzakje aan. Precies wat je nodig hebt voor een dagje weg past erin: portemonnee, telefoon, sleutels, flesje water, lunchpakketje en een kleine paraplu. Echt ontzettend fijn. Daarnaast heeft hij aan de voorkant en aan de achterkant een vakje waar je nog wat kleine dingetjes kwijt kan. Ik droeg mijn rugzak voor het eerst toen ik met mijn vriendinnen in Diergaarde Blijdorp was en ik kreeg heel de tijd complimentjes van ze over hoe leuk ze mijn rugzakje vonden! 





Clutch van Ted Baker



Tot slot mijn nieuwste aanwinst, de clutch van Ted Baker. Ik vertelde in mijn favorieten al dat ik deze tas cadeau kreeg van mijn moeder omdat ik mijn pre-master heb gehaald. Ook bij deze tas was het een lange tijd alleen maar kijken en niet kopen, omdat er een stevig prijskaartje aan hing voor zo'n klein tasje. Ik was daarom super blij dat mijn moeder deze clutch cadeau gaf. Het is een schattig tasje met het welbekende Ted Baker strikje op de voorkant. De stof is van polyester en de ketting waar hij aanhangt is afneembaar, waardoor je het tasje ook in je hand kunt dragen. Ik koos expres voor de kleur zwart, omdat dit makkelijk te combineren is bij je outfit, maar hij is ook in lichtroze en smaragdgroen verkrijgbaar.. Alleen mijn telefoon en portemonnee passen erin, maar dat is helemaal prima. Wanneer ik naar een restaurant ga of een avondje uit ga heb ik ook niet meer nodig en is het fijn dat je geen grotere tas hoeft mee te zeulen. Ik ben echt verliefd op dit tasje en voor mij is hier de herinnering aan het behalen van mijn pre-master gekoppeld, waardoor het tasje altijd een beetje speciaal blijft!



Hoe veel tassen heb jij en wat is jouw favoriete tas?





Reacties

  1. Wat een mooie tassen heb je allemaal! Vooral dat rugzakje en die tas van Ted Baker zijn echt tassen die ik zelf ook zou kopen. Mijn favoriete tas is van Tommy Hilfiger en gebruik ik ook voornamelijk voor mijn werk. Hij begint alleen wel een beetje kapot te gaan, dus helaas moet ik binnenkort gaan kijken naar een nieuwe..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie collectie hoor! Tof ook dat je tas van Pip studio al zo oud is, maar dat hij nog steeds in goede staat is en dat je hem nog steeds gebruikt. Ik vind het een schattig tasje. Zelf heb ik echt veel te veel tassen en moet ik mijn collectie ook eens gaan uitzoeken. Er zijn zo veel tassen die ik niet gebruik of die kapot zijn. Ik heb ook niet echt een favoriet, want ik hou wel van afwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb een rugzakje van Parfois, want ik was een van die vriendinnen die hem geweldig vond :). Ik heb er een met vogeltjes en bloemen. Echt een mooi en fijn rugzakje.
    Verder een tas uit Oostenrijk waar zo Austria, Austria etc. op de zijkant staat. En nog een rugzak voor mijn laptop en nog wat losse linnen tasjes voor de boodschappen. Volgens mij kan je nooit genoeg tassen hebben :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je al je tassen op een rijtje hebt gezet. Die tas van Wimona is inderdaad net een Michael Kors tas! Leuk! Mijn favoriete tas is een merkloze tas, maar die gebruik ik echt voor bijna alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tassen zijn het, hier heb ik er maar 2.
    Maar van strand tassen heb ik toch wel verschillende..Vind ze zo leuk om te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tassen allemaal en vooral heel mooi om het verhaal erachter te lezen! Hoe lief dat je moeder je die clutch cadeau deed. Dat maakt 'm natuurlijk extra mooi :) Ik vind je Pip-tas ook echt prachtig trouwens. Dat blijft ook een van mijn favoriete merken. Mijn allereerste werktas was van dat merk en had ik mezelf van mijn eerste salaris cadeau gedaan. Ik vond het echt heel jammer toen die tas zo versleten was dat ik hem wel móest weg doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, dat is een grote collectie. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!