Fotoverslag | Een dagje dierentuin met mijn vriendinnen

Speciaal voor de verjaardag van mijn vriendin Iris, gingen we (Iris, Suzanne en ik) naar de dierentuin toe en daarna heerlijk uit eten. De tijd die ik met mijn vriendinnen doorbreng vind ik altijd heel gezellig en waardevol. We kennen elkaar al sinds de middelbare school en toen zagen we elkaar dagelijks, maar sinds we studeren en aan het werk zijn is dat toch wel even lastiger geworden. Ik wilde daarom deze leuke dag vastleggen in een blog als een mooie herinnering aan een leuk uitje dat ik met mijn vriendinnen had!





Voor de gelegenheid van Iris haar verjaardag gingen wij naar Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. Tegenwoordig ben ik kind aan huis in Rotterdam. Ik studeer daar, ik winkel daar, heb daar afspraken en zo was ik die dag ook weer in Rotterdam te vinden, maar dan in deze prachtige dierentuin. Als dierenliefhebber ben ik daar natuurlijk helemaal in mijn element. We hebben in Blijdorp echt hele lieve en mooi dieren gezien en het was ook heerlijk om weer quality time met mijn vriendinnen te hebben. Het is voor deze blog een beetje overdreven om alle dierenfoto's te tonen en alle dieren te laten zien, dus ik heb de meest mooie foto's  en mijn favoriete dieren uitgekozen! 

Allereerst vond ik de zeeleeuwen prachtig om te zien. Het fascineert me altijd hoe ze zwemmen en met elkaar communiceren. De zeeleeuw op de foto wilde niet het water in, terwijl haar soortgenoten allemaal aan het zwemmen waren. Een andere zeeleeuw kwam steeds op de kant geklommen om haar te roepen. Dit leidde tot ergernis, want deze zeeleeuw weigerde het water in te gaan en vond de blaffende zeeleeuw maar irritant. We hebben een tijdje naar het tafereel staan kijken en ik vond het ontzettend grappig hoe die dieren met elkaar omgaan. Uiteindelijk is ze niet meer het water ingegaan en bleef ze op de kant liggen.

In Blijdorp wonen ook twee tijgers. Dit was er één van. Ik vond het prachtig om de tijger van zo dichtbij te kunnen bewonderen. Het is natuurlijk een hele grote kat. Hij was onderweg om wat te gaan eten, want er lag een groot stuk vlees in zijn hok. Jammer dat hij een rover is, anders zou ik heel graag een keer met hem knuffelen, hihi!

We gingen ook aapjes kijken, want die waren uiteraard ook aanwezig in de dierentuin. Bokito hebben we helaas niet gezien, maar wel Gelada's. Een aapsoort waarvan ik nooit eerder heb gehoord en die ik ook nooit eerder in het echt heb gezien. Kenmerkend voor de Gelada's is dat zij een rode borst en nek hebben en een donzige bruinblonde vacht. Bij het hok van deze apen stond een standbeeld. Uiteraard wilde Iris even op de foto met haar familieleden! Sprekend he? Wie is nu de echte aap hier?

In het Amazonegebied was er ook een grote vlindertuin. Ik vind vlindertuinen altijd geweldig. Die heerlijke tropische temperatuur die er hangt vind ik altijd fijn en dat is ook nodig om de vlinders te laten overleven. Er vlogen erg veel vlinders door de tuin en altijd als ik door zoiets loop, krijg ik een magisch gevoel. Vlinders zijn gewoon heel bijzondere wezens en ik associeer ze altijd met sprookjes, dromen en magie. De vlinder op de foto was lekker aan het eten van het verse fruit dat voor hen was neergelegd. 

In de vlindertuin hebben we ook een aantal foto's met z'n drieën gemaakt. De achtergrond en de omgeving was daar perfect voor. Dit is mijn favoriet! Kijk die bladen op de achtergrond! Zo mooi. De vlindertuin in Blijdorp vind ik echt een prachtige plek, dus hier zijn ook veel foto's gemaakt.


Het Oceanium was ook favoriet! Buiten deze vissen waren er ook pinguïns, schildpadden, haaien, zeesterren en roggen. Iris en Suzanne werden een beetje draaierig van het feit dat je 'onder water loopt', omdat de vissen boven je en naast je zwemmen, maar ik vond het echt prachtig. Zo kun je de vissen vanaf de zijkant en vanaf de onderkant bestuderen en heb je het gevoel dat je tussen hen bent. Vooral wanneer de schildpadden en haaien over mij heen zwommen kon ik helemaal enthousiast worden. Dat maak je ook niet elke dag mee!

En ook hier, kijk die achtergrond eens! Zo mooi en leuk! Het lijkt bijna gefotoshopt, maar dit is echt koraal. 


Zeesterren! Dit doet mij altijd denken aan Patrick Ster van Spongebob Squarepants. Zeesterren heb ik wel vaker gezien in dierentuinen, maar Spongebob ben ik eigenlijk nog nooit in het echt tegengekomen...

In Blijdorp hebben ze twee soorten neushoorns: de zwarte neushoorn en de Indische neushoorn. Op de foto zie je het eerste soort. Het verschil tussen deze twee is dat deze geen 'pantser' heeft en de Indische neushoorn heeft dit wel. Funfact: dit soort neushoorns houden er niet van om in kuddes te leven en ook mannetjes en vrouwtjes vormen over het algemeen geen paar. Als je een paar ziet in de dierentuin, zijn dit meestal moeder en kind.

Dit schattige mini nijlpaard was ook van de partij. Ik heb echt een zwak voor nijlpaarden. Ja, hun grote bek is een beetje gevaarlijk, maar toch vind ik het enorm schattige dieren! In Ouwehands Dierenpark (de dierentuin waar ik twee jaar een abonnement op heb gehad) heeft geen nijlpaarden en die miste ik daar wel een beetje, aangezien ze een van mijn favorieten zijn!

 Deze vriendelijke vrienden wonen ook in Blijdorp. Vroeger vond ik krokodillen altijd een beetje eng vanwege hun grote bek, scherpe tanden en het feit dat ze zo akelig stil blijven liggen. Nu vind ik het prachtige dieren en verwonder ik mij erover dat ze van dinosaurussen afstammen. Dit dier is volgens mij het meest accurate soort dat je in deze tijd nog van een dino kan terugzien.

Deze lieve giraffe mag uiteraard ook niet ontbreken in dit fotoverslag. Wisten jullie dat ik drie keer in mijn leven een giraffe heb geaaid? Het zijn helemaal geen kwade dieren, ze zijn erg lief en kalm. De vacht voelt een beetje aan als dat van een paard. Ze ruiken zelfs naar paarden. Ik vind het eigenlijk ook een groot paard met een lange nek.

Hier sta ik gezellig met Suzanne bij de bizons. Ik ken Suzanne nu al 6 jaar. Ik leerde haar kennen toen ik van vmbo doorstroomde naar de havo. We zaten bij elkaar in de klas en sindsdien zijn we vriendinnen geworden en hebben we na de middelbare school ook contact gehouden. Als je het hele verhaal van onze vriendschap wilt lezen, dan kun je het in deze blog lezen! 

Wasberen worden in Amerika gezien als een grote last, maar hier in de dierentuin zijn ze wel schattig. Funfact: Wasberen hebben hun naam te danken aan het feit dat ze hun voedsel eerst in het water wassen voor ze het nuttigen!

Er werd ook een vogelsdemonstratie gehouden in het park. Hierbij kwamen allerlei bijzondere vogels aanvliegen en vertelde de verzorgster wat één en ander over deze mooie vogels. Hier waren wij aan het wachten tot het begon!


Prachtige ara's vlogen om ons heen. Ze hebben allemaal geleerd om op een bepaald punt te laten en hebben allemaal hun eigen plekje. De vogels hebben geleerd vrij rond te vliegen en ook weer terug te keren naar dit punt of naar hun hokken, zo knap! Het zijn echt hele slimme dieren.

En deze vogels dan met hun prachtige kapsel? 

De lama's waren ook heerlijk aan het chillen. Die lange nek!

En hier sta ik gezellig met Iris tussen de ibissen. Blije eitjes. Met Iris ben ik nu 9 jaar bevriend en we gaan langzaam aan naar de tien jaar. Ook over haar heb ik een tijd geleden een stukje geschreven in deze blog. Zo'n lange vriendschap is ontzettend bijzonder, helemaal omdat contact en onderhoud van beide kanten moet komen. Gelukkig gaat dat heel goed en ben ik ontzettend blij met Iris als vriendin!

Een slimme meid is altijd voorbereid, vooral met haar nieuw rugzakje! Oh ik ben hier zo blij mee. Hij is klein, compact en helemaal mijn smaak! Alles wat ik nodig heb voor een dagje weg past er precies in! Mijn vriendinnen hebben die dag ook wel een stuk of drie keer gezegd hoe leuk ze mijn nieuwe rugzakje vonden. Zo lief en ik ben er ontzettend blij mee! Hij is van het merk Parfoise. 

We eindigen met mijn favoriete dieren van de hele dierentuin: de olifanten! Wat een lieverds zijn dit. Kun jij zien welk soort olifant dit is? Mijn droom is om in Thailand vrijwilligerswerk te doen bij een olifantenopvang die ervoor zorgt dat verwaarloosde olifanten (die meestal gebruikt worden voor toerisme) worden opgevangen en worden verzorgd. Dat staat echt hoog op mijn bucketlist en is dus een grote droom van mij. Het lijkt me heel fijn om een mooie bijdrage te leveren door de olifanten te wassen en te voeren! Gelukkig hebben deze olifanten een goed leven. 
Heb je al geraden wel soort dit is? Het zijn Aziatische olifanten. Dat kun je zien aan hun kleinere oortjes. Afrikaanse olifanten hebben grotere oren. Ook zijn de Aziatische olifanten wat bruiner, terwijl Afrikaanse olifanten meer grijs zijn. 

We sloten de dag af in een vegetarisch restaurant met heel veel veganistische opties. Speciaal voor mij is hier rekening mee gehouden, zo lief! Gelukkig vonden mijn vriendinnen het eten ook heerlijk. We hadden nep kip, nep garnalen en nep rundvlees in heerlijke curry's en zware bonensaus. Dat was echt genieten. Mocht je nog op zoek zijn naar een betaalbaar, gezellig en vegetarisch/veganistisch restaurant, dan moet je zijn bij Leaf in Rotterdam

Het was echt een super gezellige dag. De combinatie verjaardag, dieren, vriendinnen en lekker eten is sowieso al geweldig! We hadden ook geluk dat het droog was en de temperatuur prima aanvoelde. Fijn om weer zo'n dagje met mijn lieve vriendinnen te hebben doorgebracht!

Wat voor leuke dingen heb jij recent gedaan?

Reacties

  1. Blijdrop is echt een heel leuke dierentuin. Ik ben er ook een aantal keer geweest. Vooral het Oceanium en de leeuwen vind ik mooi. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Leuk dagje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezellig uit. Dierentuinen vind ik ook altijd leuk om te bezoeken. Die tijger en olifanten zijn lief. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verslag! Supermooie foto's allemaal van een prachtige dierentuin en zo te zien ook heel leuk dagje weg. Wat bijzonder dat jullie al zo'n lange tijd vriendinnen zijn. Zo'n vriendschap is inderdaad echt goud waard.
    Toevallig ga ik binnenkort met een vriendin voor het eerst in mijn leven naar Blijdorp. Leuk om zo alvast een voorproefje te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit! Ik ben nog nooit in Blijdorp geweest, is een beetje ver weg voor mij. Maar als je zo van dierentuinen houdt, raad ik je Gaia Zoo en Burgers Zoo ook aan. Die zijn voor jou misschien weer wat verder weg, maar ook dat zijn ontzettend leuke dierentuinen!

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit :-) Een dierentuin bezoeken met vriendinnen is altijd leuk<3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!