Music of the moment (3)

Muziek is een belangrijk aspect in mijn leven. Het helpt mij door leuke en minder leuke tijden. Het helpt mij me even van de wereld af te sluiten als ik bijvoorbeeld rustig wil studeren of wil ontspannen. Muziek vertelt verhalen die soms niet met enkel woorden zijn uit te drukken. Vandaag deel ik met jullie de muziek die ik momenteel veel luister. Dit zijn zowel liedjes van mijn favoriete artiesten als gewoon een enkel liedje dat ik wel goed vind. 








Goddess - Avril Lavigne

Een aantal maanden geleden bracht Avril Lavigne na 5 jaar stilte een nieuw album uit. Haar album uit 2013 heb ik destijds gereviewd en vond ik echt een stuk minder goed dan haar andere vier albums. Eindelijk is er weer een nieuw album en ik was daar super benieuwd naar. Niet alle liedjes zijn mijn smaak, maar er zitten er een aantal tussen die ik heel mooi vind. Zo is Goddess mijn favoriet. Ik vind het een hele fijne melodie met die gitaar en ook de tekst kan ik wel waarderen. Daarnaast komt het stemgeluid van Avril hier prachtig naar voren met haar uithalen. Dit liedje staat dus vaak op repeat! Maar ook It was in me, Souvenir en Head above water kan ik je aanraden om eens te gaan luisteren, dat vind ik ook mooie nummers op dit album. 


Slow hands - Niall Horan


De laatste tijd ben ik helemaal weg van Niall Horan, zo erg dat ik zijn album heb aangeschaft. Slow Hands is wel echt mijn favoriet en staat heel vaak op repeat. Onderweg naar Lille hebben mijn vriend en ik dit liedje meerdere keren in de auto gedraaid en meegezongen. Alle andere nummers op het album vind ik ook mega goed, maar ik kon deze natuurlijk niet allemaal benoemen. Het is gewoon een goed liedje met een lekkere melodie en een grappige tekst. Ik vind dat Niall echt een talent heeft voor teksten schrijven. De woordkeuze vind ik meestal erg origineel. Vooral het stukje "like sweat dripping on our dirty laundry" vind ik altijd wel lekker klinken. 

Devil don't care - Di-rect 


Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding gekregen met DI-RECT. Vroeger was ik enorm fan van de band, helemaal toen Tim Akkerman nog de leadzanger was. Inmiddels is Marcel Veenendaal dit al 10 jaar en sindsdien heb ik dus die gekke verhouding met de band. Sommige nummers vind ik steengoed, terwijl ik met andere liedjes vrij weinig heb. Ik vond de band ook steeds meer op hippies gaan lijken, in plaats van op de rockband die ze vroeger waren. Enfin, hun nieuwe liedje "Devil don't care' vind ik dan wel weer lekker klinken en luister ik de laatste tijd vaak. Vooral als het liedje op de radio in de auto voorbij komt, zet ik de radio net wat harder. 

Anna - Fokko Mellema


Ik ben een groot fan van de band Want Want (zoek ze op als je ze niet kent! Ze zijn het meest bekend van hun liedje kip paard koe). Helaas is de band in 2012 uit elkaar gegaan. De leadzanger Fokko Mellema is gelukkig nog verder gegaan met zijn eigen muziek. Hij deed mee aan het programma 'de beste singer-songwriter' en heeft een aantal maanden geleden ook een nieuw album uitgebracht. Het liedje Anna is een van mijn favorieten. Ik vind de Nederlandse teksten van Want Want en Fokko heel mooi  bedacht. Deze man is echt goed met woorden. Nederlandse liedjes vind ik meestal maar niks, maar deze manier van een song overbrengen vind ik prachtig. Binnen dit liedje bijvoorbeeld:. "Anna, niemand is zo lief, manisch depressief', het bekt wel lekker!


Heartbreak hotel - Elvis Presley 

Als je me een aantal jaar geleden had verteld dat ik Elvis een goede artiest ging vinden, dan had ik je nooit geloofd. Elvis is toch die man, verslaafd aan drank en drugs in gekke Vegas pakken en die een vetkuif op zijn hoofd heeft? Door de Disneyfilm Lilo en Stitch kwam ik er eigenlijk achter hoe goed de muziek van Elvis is. Lilo is in de film een groot fan van Elvis en ook een aantal liedjes van Elvis worden in de film afgespeeld. Die liedjes bleven door de film in mijn hoofd hangen. Meteen zocht ik ze op en luisterde ik ze non-stop. Vooral tijdens het studeren wil ik de songs van Elvis nog wel eens opzetten. Op dit moment Heartbreak hotel wel echt mijn favoriet, maar ook Stuck on you, love me tender en Suspicious minds hebben vaak op repeat gestaan. Het unieke stemgeluid van Elvis en de muziek doen mij echt denken aan de tijd van petticoats! Ik snap wel dat de dames vroeger allemaal een oogje hadden op Elvis, hij is een soort voorgang van Justin Bieber...


Toothbrush - DNCE


Dit is een liedje waarvan ik niet zo veel met de artiesten heb, maar dat mij wel op zo'n manier aantrekt dat ik ernaar blijf luisteren. Joe Jonas, van de voormalige Jonas Brothers, heeft DNCE opgericht en hun grootste bekende hit is "Cake by the ocean". Dat liedje vond ik ook wel aardig en laatst kwam ik dus toothbrush tegen. De tekst vind ik erg leuk: "Baby you don't need to rush, you could leave a toothbrush at my place." Een hele herkenbare situatie als je nog niet samenwoont met je partner of als je officieel een relatie begint met iemand en je tandenborstel bij diegene achterlaat, omdat je sowieso vaker gaat langskomen. Het is gewoon een lekker nummer waar ik momenteel een beetje verslaafd aan ben. 


New light - John Mayer 

Sommige liedjes van John Mayer vind ik echt geweldig, terwijl  ik andere liedjes wat zeurderig vind. New Light vind ik gelukkig niet zeurderig. Ik vind de muziek heerlijk en de stem van John Mayer vind ik altijd erg warm en mannelijk om naar te luisteren. Dit liedje is inmiddels niet helemaal nieuw meer, maar ik vind het nog zeker prettig om naar te luisteren. 



Welke liedjes luister jij momenteel vaak?

Meer muziek luisteren? Bekijk dan ook even Music of the moment 1 en 2!


Reacties

  1. Leuke liedjes! Vooral die van Niall en DNCE vind ik geweldig! Op dit moment luister ik zelf graag naar het nieuwe liedje van Justin Bieber en Ed Sheeran en de nieuwe van Taylor Swift - ME.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elvis Presley kan ik op z'n tijd ook wel waarderen. Vooral met de top 2000 vind ik het wel leuk als hij voprbij komt ;). Ik luister zelf nu vaak naar Lady Gaga, maar ook het liedje van Suzan en Freek 'als het avond is' vind ik helemaal geweldig, net als het winnende liedje van het songfestival van Duncan Laurence.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke nummers, maar niet echt mijn muzieksmaak. Geef mij maar Disturbed, thirty seconds to mars en metallica.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!