Music of the moment

Het leek mij wel leuk om een blog te maken over de liedjes die ik allemaal luister. Nog steeds heb ik een grote liefde voor rock, punk, metal, emo en country, maar mijn muzieksmaak is toch wat meer uitgebreid. Nog altijd heb ik een hekel aan popmuziek, maar toch heb ik een aantal nummers ontdekt die buiten mijn standaardmuzieksmaak vallen. Deze wil ik graag met jullie delen en misschien haal je er zelf ook nog wel wat leuke liedjes uit!





Namika - Lieblingsmensch 




Dit nummer heb ik eigenlijk ontdekt via Teske, maar ik vind haar stem niet zo speciaal en de tekst vond ik niet zo leuk vertaald. Ik ging op zoek naar het origineel en dat vond ik sowieso veel beter! Eigenlijk vind ik Duitse muziek heel leuk. Zo luister ik regelmatig Tokio Hotel (de Duitse liedjes), Rozenstoltz en Nena die ook allemaal in het Duits zingen. Ik vind Duits gewoon een leuke taal, omdat ik er op de middelbare school al best goed in was. Misschien dat ik daarom van Duitse liedjes hou? Ik vind dit in elk geval een heel lief en vrolijk nummer. Als je een beetje Duits kunt verstaan, hoor je dat de tekst heel lief is. Het gaat erover dat iemand je lievelingsmens is om bepaalde kleine dingen die deze persoon voor je doet, zoals je goed kennen, je aan het lachen maken en je zinnen afmaken. Herkenbaar is dat, vooral als je verliefd bent of een goede vriend(in) hebt! Zelfs als je niet van Duits houdt, kan dit een heel erg leuk nummer voor je zijn! Anders kun je misschien naar de versie van Teske luisteren, maar daar heb ik persoonlijk minder mee. 

The radio's - She goes na na na na 


Oude muziek! Je zult het in deze blog nog wel meer tegenkomen. Dit liedje komt uit 1992. Toen was ik nog niet eens geboren. Ik vind het wel een heel erg leuk nummer en al een paar dagen luister ik deze non-stop achter elkaar. Het is gewoon een heel chill stukje muziek en ik vind de tekst ook heel mooi. Dat 'na na na na' zingt ook zo lekker mee! Altijd als ik dit liedje hoor, vind ik het oude muziek. De muziek van tegenwoordig vind ik persoonlijk echt troep, maar de pop die vroeger in was, vind ik dan wel weer heel erg leuk. Dit is zo'n nummer dat ik dan wel heel leuk vind, geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat het minder boem boem boem is en een mooie tekst, in plaats van heel veel boem boem boem en super veel autotune... 

Steve Miller band - The Joker 

Some people call me the space cowboy... Some call me the gangster of love...
Wederom is dit een oud liedje, uitgebracht in 1983. Ik heb dit liedje ontdekt via mijn vriend en sindsdien is dat wel een beetje ons liedje geworden. De tekst is heel simpel, maar de muziek achter het liedje vind ik erg goed, omdat het een rustige vorm van rock is en lekker in het gehoor ligt. Mijn lievelingsstukje is: You're the cutest thing I ever did see. I really love your peaches, want to shake your tree. Lovey-dovey, lovey-dovey, lovey-dovey all the time.
Klinkt zo fout! Hihi, een beetje een liefdesliedje dus en ik heb er leuke herinneringen met Luuk mee! 

K3 - 10.000 luchtballonnen 

Jup, deze mag absoluut niet ontbreken in het lijstje! Ik heb het nieuwste album van K3 en ben er helemaal weg van. Ik ben ook absoluut van de nieuwe meiden van K3: Marthe, Hanne en Klaasje . Momenteel luister ik veel naar 10.000 luchtballonnen en van het album luister ik ook naar het nummer "woef", alleen staat deze niet op YouTube, vandaar dat er geen filmpje van is. Het is gewoon een vrolijk nummer en ik vind K3 niet per se voor kinderen. Het grootste gedeelte van het publiek die naar de zoektocht van K3 op tv keken, waren toch echt oudere meiden en volwassenen! Ik vind de meiden heel vrolijk en spontaan en ze zien er lief en niet al te vrouwelijk uit. Ik weet zeker dat ze het heel goed gaan doen de komende jaren. Tot nu toe krijg ik geen genoeg van 10.000 luchtballonnen, lekker vrolijk!

David Bowie - Heroes 

Weer een oud liedje! Dit nummer heb ik al een hele tijd geleden ontdekt door de film 'The perks of being a wallflower', wat overigens een heel mooie film is met Logan Lerman en Emma Watson in de hoofdrol. Dit nummer doet me dan ook aan die film denken. De personages in de film noemen het 'de tunnelsong', omdat ze dit liedje in de auto horen als ze een tunnel inrijden.
Ik zelf vind het ook een heel leuk liedje en luister dit tegenwoordig regelmatig. De tekst vind ik heel mooi en sterk. I will be king, you will be queen. We could be heroes, just for one day!
Je moet er maar eens aandachtig naar luisteren, het is echt heel mooi. Alleen moet je wel van het stemgeluid van David Bowie houden. Volgens mij is dat echt een kwestie van smaak. 

Kane - In over my head

Inmiddels is de band Kane al meer dan een jaar gestopt. Helaas, want ze maakten echt hele goede nummers en ook heb ik helaas nooit de kans gehad om naar een concert van ze te gaan. Nu kan dat niet meer... Wel luister ik dit liedje nu best wel vaak, gewoon omdat ik het lekker vind klinken en ik me er ontspannen door voel. Ook blijft de titel van het liedje heel de tijd in mijn hoofd hangen, waardoor ik al snel het nummer weer opzoek en opnieuw beluister. Het is een heel fijn rocknummer. Just give it a chance! Maar waarschijnlijk ken je dit nummer wel. 

Michael BublĂ© - Everything 

Als laatste nog een lovey-dovey song. Doordat ik veel kerstliedjes van Michael BublĂ© heb gehoord deze kerst, ben ik meer naar zijn muziek gaan luisteren, omdat hij zo'n warme en rustige stem heeft. Ook vind ik dit liedje heel erg mooi en doet het me denken aan mijn vriend. Misschien is dit een leuke song voor onze trouwdag? Of toch maar The Joker van Steve Miller? Moeilijk! We doen ze gewoon allemaal! Dit liedje kan ik ook meerdere keren achter elkaar luisteren en het blijft hangen in mijn hoofd. Alleen is dit ook een vorm van pop, wat bijzonder is voor mij. Het is dan wel weer een ouder popnummer. Hij komt uit 2007 en dat beschouw ik als oud, want dat is vanaf nu al 9 jaar geleden. 

Welk(e) liedje(s) luister jij momenteel veel?


Reacties

  1. Weer een super blog! Leuke liedjes die je hebt gekozen en mooi omschreven waarom jij die liedjes leuk vond :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!