Vaarwel 2015, welkom 2016!

Alweer een jaar voorbij. Wat gaat de tijd toch bizar snel. Soms vind ik het gewoon een beetje eng hoe snel het jaar voorbij gaat. Ik weet nog goed dat ik de nieuwjaarsblog van vorig jaar typte en inmiddels typ ik een jaar later weer een soortgelijke blog. Pak er iets lekkers bij en lees mee over wat er dit jaar allemaal gebeurd is, zowel in de wereld als in mijn leven! 




2015 en de wereld

Er gaat geen jaar voorbij dat er helemaal niets gebeurd in de wereld en dat mensen niet veel emoties voelen om verschillende dingen in de wereld. Het was het jaar dat er veel gebeurde rondom terrorisme en dan met name in Parijs. In januari was er een aanslag op het satirische weekblad Charlie Hebdo, waarbij verschillende mensen om het leven kwamen. Heel social media speelde hierop in en al gauw verscheen overal de tekst: "je suis Charlie". 
Om maar even in Parijs te blijven hangen, in november was er zes aanslagen in Parijs, waarbij heel erg veel mensen om het leven kwamen. Dit ligt bij de meeste mensen nog recent in het geheugen. Verschrikkelijk is het... Zulke dingen maken niet alleen mij, maar de hele wereld bang, verdrietig, boos en onwetend. 
Veel vluchtelingen komen richting Europa, dus zo ook naar Nederland. Lang niet iedereen is daar even blij mee. Je hebt vluchtelingenknuffelaars, vluchtelingenhaters en mensen die zich maar afzijdig willen houden, omdat ze bang zijn voor infiltranten. Het is vluchtelingencrisis in de wereld en in 2016 zal dit alles ook niet bepaald beter worden... 
Het was het jaar dat de NOS werd gekaapt en dat de uitzending stil werd gelegd. Dit bezorgde veel angst en onrust. Wat wilde de kaper nu precies zeggen op het acht-uur-journaal?


2015 was ook het jaar dat  Nepal  werd getroffen door een aardbeving. Meer dan 7000 mensen komen om het leven en meer dan 14.000 mensen zijn gewond. Nederlanders zamelen massaal geld in om het rampgebied te steunen. Terwijl Nederlanders het zelf niet breed hebben, geven ze toch geld weg om mensen in een ander, ver land te steunen. 

Helaas was het ook het jaar van Kim Kardashian. Op elk populair medium kon je wel een artikel over haar onzinnige, zielige leven vinden en over haar zwangerschap. Ze was zwanger en na haar bevalling besloot ze haar zoontje Saint te noemen. Ja... Kardashian denkt dat zij en haar kinderen heiligen zijn... Daarnaast waren er ook diverse artikels dat zij haar placenta zou willen opeten. Ik zou zeggen: doe maar! Lekker smerig, net als je hoofd. 
In Nederland hebben we helaas ook een Kardashian figuur, namelijk Sabia Engizek. Zij was zwanger van voetballer Rafael van der Vaart, maar het stel ging dit jaar uit elkaar. Ook dat werd opgeblazen in de media. Vervolgens was zij zo'n zes maanden in haar eentje zwanger, aangezien ze de vader van het kind niet meer wilde zien. Vervolgens kreeg de dame een miskraam. Misschien zielig voor haar kun je zeggen, maar dan is al die onzin tenminste wel voorbij en hoef je die stomme artikelen daarover niet meer te lezen.
Gelukkig was er ook leuk babynieuws dit jaar. Kate Middelton, prinses van het Verenigd Koninkrijk beviel dit jaar van haar dochtertje Charlotte. Dat is iets wat wel wereldnieuws mag zijn en wel interessant is. Het gaat hier immers om een eventuele troonopvolgster. 



Dit jaar was ook het jaar dat de meidengroep K3 aankondigde te gaan stoppen en op zoek te gaan naar opvolgsters. Voor kinderen misschien een heel verdrietig moment, maar ook voor oudere meiden van mijn generatie. Wij zijn immers opgegroeid met K3 en het is heel raar om straks een nieuwe K3 te zien op televisie, brooddozen en dekbedden. Na een heel leuk tv-programma en vele auditieus, kozen Karen, Kristel en Josje, Nederland en België voor de nieuwe K3 meisjes: Hanne, Marthe en Klaasje. Zelf waren dit ook mijn favorieten en ben ik erg blij met deze keuze. Vanaf dit jaar zullen zij nu door het leven gaan als de nieuwe meiden van K3 en geeft de oude K3 de fakkel door. 


Het was het jaar dat bekend werd dat bewerkt vlees (zoals salami, knakworstjes en rookworsten) en roodvlees net zo schadelijk voor je zijn als asbest, drugs en sigaretten. Dit soort vlees werd dan ook op een lijst gezet tussen deze producten. Mensen  mogen tegenwoordig ook niets meer eten... Je moet overal op letten en kunt op lange termijn overal dood aan gaan. 
Er werd op studenten gebied ook heel wat geprotesteerd. Studenten uit Amsterdam namen het Maagdenhuis over. De groep streed voor meer transparantie en democratie binnen het bestuur van de universiteit. Tja... Studenten hebben volgens mij niet zoveel te willen. Het huis werd ontruimd. 




2015 voor mij persoonlijk 

Dit jaar was een zwaar, maar leuk en fijn jaar voor mij persoonlijk! Ik heb veel moeten doen voor mijn studie en zag mijn vriendinnen steeds minder. Daar tegenover stond dat ik wel heel veel tijd doorbracht met mijn vriend Luuk. Ik had voor 2015 een aantal goals op een rijtje gezet, deze kun je hier terugvinden. Eerst zet ik even al mijn hoogtepunten van dit jaar op een rijtje! 

In 2015 liep ik voor het eerst stage bij Tempo-Team en deed ik werkervaring op op het HR-gebied. Dit heb ik als heel leerzaam ervaren. Ondanks dat ik niet op mijn plek was bij Tempo-Team, vond ik het wel heel leerzaam en ben ik er ook volwassener door geworden. Ook kon ik veel dingen toepassen die ik in theorie op mijn studie leerde. Ik vond het leuk om dit soort dingen in de praktijk te zien en dingen erover te leren. Het heeft niet alleen geholpen om mijn studie te halen, maar het heeft ook gezorgd voor een stukje persoonlijke ontwikkeling. Ik heb heel veel geleerd op het gebied van recruitment, maar ook over mezelf. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik niet commercieel genoeg ben om later op een uitzendbureau aan de slag te gaan. 

Ik haalde mijn propedeuse! Deze heb je gehaald als je de eerste 60 punten van je studie binnen haalt binnen één of twee jaar. Als je deze niet haalt, moet je stoppen met de studie. Mij is het in één jaar gelukt om mijn propedeuse te halen! Aan het begin van mijn studie, had ik geen idee wat een propedeuse was toen iemand mij vroeg of ik deze binnen één jaar wilde halen. Nu weet ik als geen ander wat het is en hoe hard je ervoor moet werken, maar toch is het me gelukt en heb ik het gehaald! Het kostte me heel veel stress, huilbuien en tijd, maar ik kan echt trots op mezelf zijn! Dit was overigens ook een goal die ik vorig jaar voor mezelf had geformuleerd in de nieuwjaarsblog. I did it!



Een ander goal dat ik had, was meer tijd maken voor mijn vriendinnen. Dit probeerde ik wel, maar andersom was dat soms lastig. Wanneer ik wilde afspreken, konden zij vaak niet en andersom. Dat was wel jammer. Toch hebben we een aantal leuke dingen kunnen doen. Zo is niemands verjaardag onopgemerkt voorbij gegaan, hebben we tussendoor wat afspraken gemaakt en ben ik met Iris en Marije naar het jubileumconcert van de band DI-RECT geweest. Dat was echt een te gekke dag en ik heb ervan genoten tijd door te brengen met mijn vriendinnen, bij een van de leukste bands op de wereld! We hebben het heel gezellig gehad en tot laat in de avond, uiteindelijk in de regen, alle nummers mee te zingen! We stonden op het strand in Scheveningen, bijna helemaal vooraan, waardoor we de band goed konden zien. Dit zal ik nooit vergeten, het was fantastisch om dat samen met die meiden te beleven. 


Mijn laatste goal was om samen met Luuk  heel veel leuke dingen te doen. Dat hebben we zeker gedaan! Onze relatie is hierdoor alleen maar leuker, sterker en liefdevoller geworden. We kennen elkaar door en door en hebben het heel fijn samen! We zijn naar drie verschillende dierentuinen geweest, jep... dierengekkie! We zijn een weekendje naar Antwerpen geweest en een paar dagen naar de Ardennen, wat onze eerste twee "vakanties" samen waren, waarvan we ook intens genoten hebben. We zijn in de zomer meerdere malen naar het strand in Katwijk geweest, romantiek! Hebben veel diners in restaurants gehad samen, maar ook daagjes dat we alleen maar in bed liggen te praten, lachen en leuke series op films kijken. Hij heeft me gesteund in het behalen van mijn propedeuse en is er altijd voor me. Alle kleine dingen, maar ook de grote dingen die we gedaan hebben dit jaar waren allemaal heel fijn. Volgend jaar wil ik hem weer net zo gelukkig maken als dit jaar. 

Als laatste was het jaar zwaar, omdat ik voor 2016 een stage zocht voor mijn studie HRM. In totaal ben ik meer dan 10 keer afgewezen, na verschillende goede sollicitatiegesprekken. Ik moest af en toe ver reizen om ergens op gesprek te komen en steeds werd ik afgewezen om verschillende redenen. Ik was te klein, zag er te jong uit, ik paste niet in het bedrijfsprofiel, bedrijven belden helemaal niet meer terug na een gesprek of ik was helemaal goed paste perfect in het plaatje, er was alleen een betere klik met een andere kandidaat. Ik baalde er enorm van en kon er ook goed verdrietig van zijn. Het is me uiteindelijk gelukt om een heel leuke stageplaat te verkrijgen, namelijk bij Albron, waar ik in februari voor 10 maanden aan de slag ga. Een enorme opluchting om zo het jaar af te sluiten!

2016

2016 gaat er voor mij heel anders uitzien dan 2015 gedaan heeft. 10 maanden zal ik besteden aan mijn stage, wat heel druk gaat zijn. Ik ben veel minder thuis, minder op school en zal Luuk ook een stuk minder dan nu gaan zien. Dat zijn wel dingen waar ik een beetje tegenop zie, maar daar tegenover staat dat ik een heel leuke stage heb, waar ik vast heel veel ga leren en ontdekken! Toch heb ik geprobeerd wat goals te formuleren voor mezelf voor 2016: 

* Zoveel mogelijk uit mijn stageperiode halen, net als bij Tempo-Team ga ik op mijn nieuwe stage heel veel nieuwe dingen leren, ontdekken en mezelf ontwikkelen. Het is allemaal belangrijk voor mijn latere loopbaan en daar wil ik zoveel  mogelijk van profiteren. Ik wil een lerende, nieuwsgierige en hardwerkende houding hebben tegenover mijn collega's, zodat ik het beste uit mijn stage naar boven ga halen. Als ik dan aan het einde van 2016 ben, wil ik het gevoel hebben dat ik straks echt wat kan en weet op het gebied van HR en dat ik minder onzeker ga zijn over mijn kennis en kunnen. 

* Vrije tijd die ik heb aan Luuk besteden, aangezien ik mijn lieverd heel weinig ga zien, wil ik alle tijd die ik vrij heb aan hem besteden. Ik weet nu al dat ik hem enorm ga missen en dat dat zwaar gaat vallen, maar we weten zeker dat onze relatie er niet  onder gaat lijden en de tijd die ik heb, wil ik zoveel mogelijk aan hem geven. Hij is het belangrijkste in mijn leven en komt altijd op de eerste plaats. Ik wil weer net zoveel leuke dingen met hem doen in 2016, als we in 2015 gedaan hebben!

* Een leuk verjaardagsfeestje geven voor mijn vriendinnen, eind  januari word ik 20 jaar en sluit ik mijn tienerjaren af. Dan ga ik pas echt de volwassenwereld in,. Ik wil voor mijn vriendinnen een heel leuk verjaardagsfeestje geven, waarbij we allemaal samen zijn. We zijn allemaal druk en ik zie ze niet meer zo regelmatig. Straks als ik stage loop, is er helemaal weinig tijd. Daarom wil ik sowieso nog een goed, leuk en gezellig feest geven, waar ik ze allemaal even bij me heb!


Happy new year!


Wat was jouw hoogtepunt uit 2015? 

Reacties

  1. jij ook een gelukkig nieuw jaar meaghan! mijn hoogtepunt uit 2015 was dat ik rechten ging studeren! :)
    ooh en de vakantie met mijn vriendinnen naar spanje!

    xoox djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!