Music of the moment (2)

Begin 2016 schreef ik een blog over muziek die ik toen veel luisterde. Momenteel zijn er weer een aantal liedjes die ik helemaal grijs draai. Het leek me wel weer leuk om dit met jullie te delen en voor mezelf vast te leggen. Zo kun je zelf ook weer inspiratie opdoen voor leuke liedjes. Van te voren een kleine disclaimer: ik luister niet  naar de nieuwste pop-hits. Ik noem hier alleen muziek die mij aanspreekt en dit kunnen ook oudere liedjes zijn. 





Jesse McCartney - Better with you


Mijn jeugdidool Jesse McCartney is na 4 jaar terug met een gloednieuw liedje. Het liedje heet Better with you. Sinds het uit is, luister ik dit liedje elke dag. Toen ik zag dat hij een nieuw liedje had, maakte mijn innerlijke tiener even een vreugde dansje.  Ik ben er echt helemaal weg van. De tekst vind ik onwijs lief en de muziek is helemaal in het genre wat ik van Jesse gewend ben. Het nummer blijft in mijn hoofd hangen. Ik heb hier de akoestische versie gelinkt, omdat ik die veel mooier vindt dan de opgenomen cd-versie, maar uiteraard staat er ook een cd-versie met videoclip op YouTube, mocht je daarin geïnteresseerd zijn. Ik ben blij dat Jesse terug is met een nieuw liedje. Ik hoop dat er binnenkort ook een nieuw album verschijnt, zodat ik nog meer kan genieten van zijn muziek!

Rasmus - In the shadows

Een gouwe ouwe! Dit liedje is echt al oud, ik denk al meer dan tien jaar, maar vroeger was ik helemaal weg van dit liedje en nu heb ik het een beetje herontdekt. Als ik dit nummer hoor, denk ik terug aan mijn kinderjaren, omdat ik dit liedje als kind best vaak gehoord heb. Toen wist ik ook helemaal niet wat er gezongen werd en wat de tekst betekende, maar nu weet ik dat wel. Volgens mij had ik al sinds ik klein was een voorkeur voor wat meer donkere teksten. Dit blijft een catchy nummer, vind ik.

Jake Bugg - Indigo blue

Dit vind ik een lekker nummer om in de trein te luisteren. Sowieso luister ik naar het gehele album van Jake in de trein, maar dit nummer is toch wel een van mijn favorieten. Het is rustig met een mooie tekst, waardoor je lekker in gedachten kunt wegzinken. Mijn favoriete stukje tekst in het liedje is: ''Cause I'll love you 'til the end of time. From the top of this mountain. Beyond the horizon. Indigo blue"
Dit liedje heb ik vorig jaar ook live gehoord op zijn concert en toen was ik er ook al helemaal weg van. Nu ongeveer een half jaar later, luister ik het nog steeds regelmatig. 


Paramore - Fake Happy 

Een van mijn nieuwe favorieten van Paramore! Dit liedje kwam vorig jaar al uit, maar toch staat hij nog wekelijks op mijn playlist. Wat een tof nummer is dit. De muziek klinkt ontzettend blij, maar de tekst is dat niet. Heel tegenstrijdig, maar wel uit het leven gegrepen. Zoals Paramore dit liedje brengt, zo voel ik mij ook regelmatig en ik vraag mij ook af of andere mensen dit ook zo voelen. Juist omdat het liedje zo herkenbaar voor mij is, spreekt het me zo aan. De videoclip met de smileys, maakt het liedje helemaal af!


Jimmie Davis - You are my sunshine


Dit liedje is nog ouder dan in the shadows van Rasmus. Ik heb dit liedje eigenlijk ontdekt door de horrofilm Annabel, daar kwam dit liedje steeds in terug. Later ben ik het gaan opzoeken en vervolgens grijs gaan draaien. Wat een goed nummer is het eigenlijk. Net als het liedje van Paramore, is de muziek hier super vrolijk, alleen de tekst is erg verdrietig: 'You never noticed how much I loved you. Please don't take my sunshine away.
Echt een goed nummer. Ik heb het gevoel dat oude muziek veel beter is dan de muziek van tegenwoordig!

Glen Campbell - Just this one time

En... Sorry jongens, maar nog een oud liedje. Deze is van Glen Campbell. Ik ken verder niet en dit is ook het enige liedje dat ik van deze zanger ken, maar per toeval heb ik dit liedje ontdekt toen ik naar het liedje van Jimmie Davis aan het luisteren was. Dit liedje stond bij YouTube in de suggesties. Ook door dit lied werd meteen mijn aandacht getrokken en werd ik in het lied gegrepen. Wat een heerlijk simpel liedje, met een mooie tekst. Dit is ook wel echt een lied dat ik momenteel veel luister en waarbij ik moeite heb om het af te zetten of om het niet drie keer achter elkaar te luisteren. 

Juannes - Tengo la camisa negra

Het is lekker weer en dat betekent: zomerhits! Dit was de zomerhit van 2004. Ik was 8 jaar toen dit liedje uitkwam, maar dit blijft echt mijn favoriete zomerhit ooit! Ik vind dit echt een heel goed nummer. Mijn Spaans is dan wel  niet heel goed, maar ik heb dit liedje ooit laten vertalen en toen bleek het net als overige muziek die ik in deze blog al noemde, dat de muziek heel vrolijk is en dat de tekst weer verdrietig is. Het gaat erover dat de zanger zijn geliefde hem verliet en dat hij daarom zwarte kleding draagt, omdat hij niet zonder haar kan. En ik maar denken dat dit een vrolijke zomerhit was. Desalniettemin blijft het een goed lied, ondanks de tekst en keert dit liedje elk jaar weer terug in mijn playlist zodra het lekker weer is. 

Naill Horan - This town 

Volgens mij is dit het enige pop-nummer in deze blog dat op de radio komt. Ik ben helemaal weg van Naill Horan. Deze zanger zat in One Direction en toen vond ik hem helemaal niks. Ik had sowieso niets met die groep. Toen Naill solo ging, heb ik hem pas echt ontdekt en merkte ik dat hij eigenlijk wel erg goed is. Hij maakt liedjes die ook ik leuk kan vinden, met goede, pakkende teksten en vaak ook op de gitaar. Lekker basic! This Town is daar een mooi voorbeeld van. Ik vind dit een erg mooi liedje en zing dit regelmatig samen met mijn vriend in de auto. Het is ook een liefdesliedje, dus des te leuker. Ik vind de stem van Naill heel prettig en zijn Ierse accent maakt het helemaal af. Leuk om naar te luisteren, dus vandaar dat dit liedje zeker genoemd mag worden in deze blog.

Welke liedjes luister jij momenteel vaak? 

Reacties

  1. leuke blog. sommige liedjes kende ik nog niet. die you are my sunshine klinkt echt ontzettend vrolijk, maar die tekst is inderdaad wat zielig. nu zit dat lied in mijn hoofd... en ook het liedje van naill horan vind ik zelf prachtig.

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!