100 dingen om dankbaar voor te zijn

Dankbaarheid. Je vergeet vaak dankbaar te zijn voor dingen. Ik associeerde dankbaarheid altijd met grote dingen in het leven, bijvoorbeeld dat ik dankbaar ben dat ik een cadeautje heb gekregen of dat iemand mij trakteert op een lekker diner. Dankbaarheid zit vaak ook in hele kleine, simpele dingen de we eigenlijk als vanzelfsprekend beschouwen. Naar aanleiding van deze gedachte, heb ik 100 dingen bedacht waar ik dankbaar voor ben. Dingen die ik als vanzelfsprekend zie, maar die dat helemaal niet zijn. Tijdens het maken van de lijst, werd ik ook steeds vrolijker. Wanneer jij even een in een dipje zit, kan zo'n lijst jou helpen om weer positieve lichtpuntjes in het leven te zien!





Dingen waar ik dankbaar voor ben

Het lijstje is niet gemaakt op chronologische volgorde. Het is geen ranking. Het zijn gewoon dingen die in mij opkwamen, die ik willekeurig bij het getal heb gezet.

1. Mijn vriend Luuk die van mij houdt
2. Mijn moeder die altijd voor mij klaarstaat
3. Mijn vriendinnen met wie ik een hele sterke band heb
4. Dat ik op mijn afstudeerstage de kans krijg mijzelf te bewijzen
5. Dat het lente is
6. Dat ik benen heb waarmee ik kan lopen
7. Een dak boven mijn hoofd
8. Dat ik elke dag gezond kan eten
9. Mijn rijbewijs
10. Een gezellig team met collega's op mijn stage

11. Dat kalfje Sam geboren is op de kinderboerderij
12. Mijn ogen waar ik mee kan zien
13. Voor goede muziek van Jake Bugg, Billy Talent, Jesse McCartney, Sum 41, Paramore etc.
14. Dat ik de kans heb om te studeren en mezelf te ontwikkelen
15. Bijna elke ochtend heerlijke havermoutpap eten met amandelmelk, verse noten en vers fruit
16. Het feit dat ik een sterke vrouw ben geworden door mijn moeilijke verleden
17. Dat mijn lichaam mooi en bijna helemaal gezond is
18. De mooie natuur
19. Mijn ouders die mij financieel steunen
20. Mijn tanden die recht staan

21. Dat mijn oren werken
22. Mijn talent voor het geven van presentaties en trainingen
23. Suikervrij chocolade
24. Dat ik mijn eigen keuzes mag maken
25. De zon
26. Dat er goede series bestaan als The Tudors, Bates Motel, Merlin, Gossip girl en Reign
27. Sterrenmuntthee
28. Op vakantie kunnen gaan
29. Een goed gesprek met een (on)bekende
30. Dat vreemden willen meewerken aan mijn interviews voor mijn scriptie

31. Dat mensen mijn blogs lezen
32. Mijn nieuwe allstars
33. Dat ik geboren ben ik een vrij land
34. Dat ik de liefde van mijn leven heb mogen vinden
35. Zoete aardbeien
36. Mijn doorzettingsvermogen
37. De tijd die wonden heelt
38. Dat andere mensen ook hele leuke blogs hebben die ik met plezier lees
39. Internet
40. Yoga

41. Mindfulness
42. Spongebob
43. Mijn blouse met zwanen erop
44. Dat de treinen meestal op tijd rijden
45. Dat paracetamol bestaat
46. Goede boeken die ik kan lezen
47. Die ene pen die zo lekker schrijft
48. Dat dieren in de natuur zichzelf kunnen redden
49. Het assortiment van de Albert Heijn
50. Goede leraren die alles geven om jou iets te leren en je verder te helpen

51. Mooie weilanden
52. Het strand
53. Mijn lievelingsrestaurant My Asia
54. Dat ik redelijk goed kan koken
55. Dat mijn opa en oudtante nog leven
56. Wanneer de lucht roze is
57. Dat sommige webshops bestellingen gratis verzenden
58. Mijn schoenmaat
59. Mijn band met Martino
60. Dat mijn blog al bijna 5 jaar bestaat

61. Wanneer ik weer een keer in bad kan gaan met mijn vriend
62. Puppy's
63. Mijn abonnement op de dierentuin
64. Dat ik voor mezelf kan zorgen
65. Suikervrije peperkoek
66. Dat ik voor mezelf op kan komen
67. Mijn slaapkamer
68. Wanneer mijn haar leuk zit
69. Mijn lekkere, grote sjaal
70. Gezichtsmaskertjes




71. Dat ik tot nu toe al mijn studiepunten gehaald heb
72. Indiaas eten
73. Kaarsjes
74. Mijn thee die naar stoofperen smaakt
75. Dat ik een bed heb om in te slapen
76. Dat ik weet wat liefde is
77. Mijn chip waar ik op school gratis mee kan printen
78. Pianomuziek
79. De Disneyfilms
80. Dat mijn moeder eten kookt als ik gewerkt heb of druk ben

81. De herinneringen die ik met mijn vriendinnen gemaakt heb
82. Toekomstplannen
83. Mijn behaalde diploma's
84. Dat ik de eerste 11 jaar van mijn leven een hond had
85. Dat ik mijn harde kant van mijn vader geërfd  heb
86. Whatsapp (gratis berichten sturen)
87. Mensen die opkomen voor dierenrechten
88. Dat ik thuis een hele goede douche heb
89. Mijn roze laptop
90. Dat überhaupt de kleur roze bestaat

91. Dat de natuur na een winter altijd weer opbloeit
92. Oprechte en goed onderbouwde feedback, ook al is deze soms kritisch
93. Dat ik geld kan sparen voor de toekomst
94. Mijn Swarovski sieraden
95. Mijn fijne stagebegeleiders
96. Harry Potter
97. Suikervrij ijs
98. De euforie die ik voel als ik dieren zie
99. Het feit dat ik mag leven
100. Deze lijst


Na het schrijven van deze lijst, kon ik nog wel even doorgaan met dingen verzinnen waar ik dankbaar voor ben, maar deze 100 dingen kwamen het eerste in mij op. Fijn om zo positief te zijn en echt na te denken over dingen die misschien vanzelfsprekend lijken, maar die dat eigenlijk helemaal niet zijn!

Voor welke dingen ben jij dankbaar in  het leven?

Reacties

  1. Wat een mooie lijst! Er zijn inderdaad zo veel dingen om dankbaar voor te zijn, al zijn het maar hele kleine dingen. Ik ga voor mezelf ook eens een keertje proberen om 100 dingen te bedenken. Volgens mij is dat nog best lastig! Gaaf dat je er zo veel hebt kunnen verzinnen, was leuk om te lezen.

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lijst Meaghan! Ik ben dankbaar dat je vanavond met mij uit eten wil gaan, haha! En natuurlijk ook voor mijn vriend, mijn studie, dat ik kan sporten en dat ik een huis heb om in te wonen... Er is zo veel om dankbaar voor te zijn! Daar kan ik inderdaad ook wel 100 dingen voor verzinnen.
    Tot vanavond!
    XXX Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!