De steekwoorden Tag

Vanwege wat tijdgebrek en drukte rondom mijn studie had ik niet veel tijd om een uitgebreide, nieuwe blog te schrijven. Vandaar dat ik gekozen heb om een tag in te vullen. Dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Ik kwam de steekwoorden-tag tegen op de blog van Jenn. Ik besloot hem ook over te nemen en in te vullen, bij deze dus mijn steekwoorden!




Wat ik stiekem vind: Dat mensen die langdurig een uitkering hebben eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten verrichten totdat ze een betaalde baan hebben. Zo doe je nog eens iets voor je uitkering. Uiteraard is dit een ander verhaal als je arbeidsongeschikt bent verklaard, maar zo niet, dan vind ik vrijwilligerswerk een mooie oplossing. 

Wat ik op Koningsdag deed: Niet heel erg veel. Ik hield een pyjamadagje met mijn vriend en in de avond deden we spelletjes met mijn moeder en broertje. 

Nooit meer drinken: Alle dranken die suiker of andere toegevoegde, alcoholische of chemische troep bevatten

Nieuwe uitdaging: Mijn researchproject met mijn onderzoeksgroepje op de universiteit met een dikke voldoende afronden.

Want: Dit is het laatste wat ik nog voldoende moet afronden voordat ik mijn pre-master heb gehaald. Het is dus extra belangrijk dat dit goed gebeurt. Ik ben er bijna! 

Waar ik vorige week achter ben gekomen: Dat bepaalde yogaposes die ik eerst lastig vond me nu moeiteloos afgaan.

Waaruit ik concludeer: Dat ik een stuk leniger ben geworden en dat mijn conditie beter is.

Dus: Kan ik mijzelf weer uitdagen om nieuwe poses aan te leren die nog lastiger zijn.

Twijfelgevalletje: Wat ik binnenkort met mijn vriendinnen ga ondernemen: shoppen in Rotterdam of naar een leuk museum of een mooie dierentuin? Te veel keuze!

Twijfelgevalletje maandagavond: Wel of geen schaaltje yoghurt met appel eten? Ik moet zo slapen...

Boek van dit moment: Harry Potter. In januari ben ik begonnen met de gehele reeks voor de zoveelste keer te lezen. Inmiddels ben ik bij het laatste boek, namelijk Harry Potter en de Relieken van de dood. 

Moet nog kopen: Een net vestje of jasje die casual oogt en ook past bij mijn nieuwe outfits die ik twee weken geleden heb gescoord. 

Cijfer: Twee, want één is ook maar alleen.

Must have: Dit geweldige tasje van Ted Baker. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze mag kopen wanneer ik mijn pre-master heb gehaald. 

Must have 2: Een mooie, warme winterjas voor aankomende winter. Mijn huidige winterjas heb ik al bijna 10 jaar en het wordt echt tijd voor een nieuwe. Tegen die tijd moet ik maar even goed gaan zoeken naar een mooi exemplaar. Blijft een lastig puntje!

Wat mensen niet van mij weten: Dat ik soms best egoïstisch en individualistisch kan zijn en mijn eigen geluk en welzijn negen van de tien keer op de eerste plaats zet. Ik vind soms echt dat het ieder voor zich is. 

En: Mijn politieke voorkeur. Alleen mijn familie en beste vrienden weten dit, verder hou ik altijd mijn mond en wil  ik daar geen uitspraken over doen. Typisch gevalletje van gevoelige kwesties die ik liever niet op mijn blog of met minder bekende mensen bespreek. 

Koekjes van de dag: Speculaasjes! Ik eet bijna nooit koekjes, maar als er speculaasjes zijn, dan wil ik er best eentje nemen. Super lekker! 

Categorie hoe zit dat: hoe kunnen arme mensen met weinig geld een huis bezitten of huren, terwijl dit voor starters die ook weinig geld bezitten, maar meestal wel een goed betaalde baan hebben, lastig is om aan een woning te komen?

Vind ik asociaal: Mensen die je naroepen, nafluiten of je ongevraagd aanspreken met rare boodschappen die ze verkondigen. 

Herontdekt kledingstuk: Een geruit blouseje dat ik vroeger veel droeg, een hele tijd zat was en nu weer vaak draag.

Voorwerp of gereedschap: Mijn laptop. Ik werk daar elke dag op en als ik niet aan het werk ben, dan ben ik er wel op aan het bloggen of series op aan het kijken. 

Ben ik vanaf en waarom: Mijn oude kleding en spullen die al jaren in mijn kasten lagen, maar waar nooit meer naar werd omgekeken. Die zijn een aantal weken geleden allemaal naar de kringloopwinkel gebracht. 

Waar heb ik respect voor: Voor mensen die zich enorm inzetten om dierenlevens te redden of dieren te verzorgen, zoals dierenactivisten, dierenartsen en vrijwilligers. 

Ergernis: Mensen die voor je lopen en opeens uit het niets stil gaan staan of wanneer je aan het lopen bent dat mensen je dan opeens gaan afsnijden door schuin langs je te lopen. 

Waar is het bij mij fout gegaan: Dat ik ooit naar vmbo ben gestuurd door mijn basisschool leraren omdat ik een lage cito-score had, terwijl ik nu bezig ben aan mijn pre-master op de universiteit. 

Ik had het zo gehoopt: Dat ik hond Wookie zou terugzien in het hondencafé, maar hij was er helaas niet.

Denk ik vaak aan: Aan lekker eten

En oja: Ik vind het jammer dat mijn jeugdhelden Samson en Gert gaan stoppen!


Wat is jouw twijfelgevalletje?

Reacties

  1. Leuke tag, deze kende ik nog niet. Mijn twijfelgevalletje is vandaag of ik wel of niet naar buiten ga in dit warme weer. Ik hou van de zon, maar ik verbrand altijd snel, zelfs met zonnebrand. Twijfels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig deze tag, leuk om meer over je te weten te komen op deze manier. Ik ga hem ook overnemen op mijn blog, want volgens mij is hij best leuk om in te vullen. Thanks voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met dat eerste punt ben ik het ook zo eens! En ik maar hard werken om mensen hun uitkering te betalen. Kijk, tijdelijk is inderdaad niet erg en als je arbeidsongeschikt bent, dan snap ik het ook. Maar er zijn mensen die gewoon expres niet gaan werken en dan nog betaald krijgen omdat ze niet werken... Dat snap ik niet! Daar zou inderdaad vrijwilligerswerk tegenover moeten staan.
    Dat tasje van Ted Baker ziet er erg schattig uit, hopelijk kun je die binnenkort aanschaffen! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!