Foodblog, Conimex noodles: Hot & Spicy

Je ziet er elke keer wel een reclame over op televisie, de Conimex noodles. Ik wilde ze graag een keer uitproberen, omdat ik echt dol ben op bami en noodles en aangezien dit een nieuw product is leek het me leuk om er een blog over te schrijven. Ik heb gekozen voor Hot & Spicy, omdat deze mij het lekkerste leek. Ik heb er ook foto's voor jullie bij gemaakt tijdens het klaarmaken! In deze blog zal ik mijn waarnemingen en mijn mening geven over de noodles geven.

Het bereiden 

Het zakje noodles ziet er zo uit: 
De foto is een beetje van slechte kwaliteit, omdat het met mijn webcam gemaakt is. Excuses hiervoor. Dit is hoe de verpakking eruit ziet. Ik werd er wel benieuwd naar, omdat de noodles er op de verpakking heel erg lekker uitzagen. Als je de verpakking opent, zie je dat er een blok noodles inzit en er zitten ook drie verschillende zakjes bij:
In het bovenste zakje zit de bouillon, de kruiden dus, waarin de bami gekookt moet worden. In het tweede zakje zaten ook wat kruiden. Het leek een beetje op sambal, maar het had een andere geur en een andere smaak. Ik ben er nog steeds niet uit wat het was, het stond namelijk ook niet op de verpakking. Het onderste zakje bevatte gedroogde groentes, zoals mais en paprika. 



Je moet een pannetje water koken en daar het noodleblok in leggen als het water kookt. Daarbij voeg je het bovenste zakje kruiden toe. Je moet de bami laten koken tot het zacht is. Het goedje uit het tweede zakje doe je alvast in je kom. Ik vond het er heel erg raar uitzien, net een grote klodder diarree... 
Ik vond het ook een beetje vreemd ruiken, dus ik was echt benieuwd waar dit naartoe ging. Toen de bami zacht genoeg was, dat was ongeveer na vier minuten, goot ik het in de kom en deed ik er als laatste de gedroogde groente erbij. Ik vond het er niet zo uitzien als in de reclame of op de verpakking en de geur was ook een beetje raar, bitter. Het rook niet echt lekker vond ik, maar het belangrijkste is natuurlijk hoe het zou smaken. 

Proeven

Doordat ik de geur al niet zo lekker vond, was ik erg benieuwd hoe het zou smaken. Ik nam mijn eerste hap... 
Ik vond het eerlijk gezegd een beetje saai. Het was niet heel vies, maar ook niet bijzonder lekker. Het smaakte ook niet hot en spicy zoals op de verpakking stond aangegeven. Ik vond de noodles eerlijk gezegd een beetje droog smaken, alsof de kruiden er niet goed waren ingetrokken. Dat vond ik wel jammer. Het rare goedje dat op diarree leek proefde je ook bijna niet terug, wat ik ook jammer vond, want ik wilde wel weten hoe dat zou smaken. Ik vond de noodles een beetje flauw, maar ik heb wel precies gedaan wat er op de verpakking stond, dus dat kon niet fout zijn gegaan. Ik heb de kom wel helemaal leeggegeten, maar echt super lekker vond ik het niet. 

Beoordeling 

De Conimex Hot & Spicy noodles krijgen van mij een 6 omdat ik het niet super lekker vond en niet heel erg speciaal, maar het was ook niet te vies voor woorden. Ik heb wel eens betere noodles gehad. Ik vond het jammer dat ze niet hot and spicy waren en dat de geur ook heel onaangenaam was. De noodles waren wel heel makkelijk te bereiden en ze zijn vrij snel klaar, dus als je snel wilt eten is dit wel ideaal. Ik zou deze noodles niet nog een keertje kopen, daarvoor vond ik ze niet lekker genoeg. 
Als jij ze ook wilt proberen, dan kun je ze gratis proeven. Dat heb ik namelijk ook gedaan, je kunt even naar de site van Conimex gaan:


En daar staat precies hoe je je geld kunt terugkrijgen na een aankoop van de noodles! 
Laat je niet afschrikken door mijn wat mindere beoordeling over dit product, misschien vind jij het wel hartstikke lekker, smaken verschillen natuurlijk! 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om nu eens een keer een foodblog te lezen. Als jullie willen dat ik dit vaker moet doen, kunnen jullie dat achter laten in de comments. Als je ze hebt geproefd, laat dan hier beneden ook eventjes weten wat jij er persoonlijk van vond! Nu is mijn vraag aan jullie: 

Wil jij deze noodles graag proberen? 




Reacties

  1. Hmm, nu ben ik stiekem wel benieuwd of het nou lekker is of niet; en ik ben niet eens echt een persoon die dit normaal gesproken lekker vindt. Heheh. Maare, ik ga wel ff op die site kijken nu!
    Maar wel super leuk dat je ook van dit soort blogs doet Meggie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien beïnvloed de volgorde of de manier van voorbereiden de smaak? Wel grappig verder ga vooral zo door ^^

    En ik denk dat ik het toch maar oversla xd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze net op. Zo maak ik noodles altijd klaar: waterkoker aan zetten. Noodles in een kom, kokend water erop en een minuut of 3 laten staan. Als ze zacht zijn afgieten!!!! Zakjes kruiden of wat er ook bij zit erbij doen, roeren en eten.
    Zo doe ik de unox noodles ook en behoud he alle smaak. Wat jij doet is er soep van maken en dan heb je inderdaad flauwe noodles gekruid water.
    Probeer het eens. Ik vond ze heerlijk en echt pittig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie!
      Mag ik vragen wie je bent?

      Haha, ik denk niet dat ik van plan ben ze zo snel nog te kopen. Ik heb een ander merk gekocht wat wel heel erg in de smaak valt, maar wel goed om te weten dat er ook nog andere manieren zijn. Ik had alleen de instructie op de verpakking gevolgd.

      Verwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!