Zuipers, ik snap ze niet!

Alcohol, een goedje dat door veel mensen wordt gedronken in hun drankjes. Het spul dat rare dingen met je kan doen en je misschien wat zelfverzekerder laat zijn. Persoonlijk snap ik heel het gedoe rondom alcohol niet, het is zo slecht voor je en je gaat er allemaal gekke dingen van doen! Dit onderwerp kwam laatst ter spraken met een vriendin van me en daarom wilde ik mijn mening over alcohol met jullie delen in deze blog.


Alcohol drinken, iedereen doet het toch?

Fout, dat is een veel gemaakte denkfout bij veel jongeren. Niet iedereen drinkt alcohol en dat kan allerlei redenen hebben. Het mag niet voor je gezondheid, je bent er tegen, je hebt er slechte ervaringen mee, je bent na een glaasje al helemaal weg, ga zo maar door. 
Ik persoonlijk drink zelf bijvoorbeeld ook geen alcohol, ik ben er zelfs tegen. Veel van mijn vrienden drinken ook geen alcohol of alleen zo af en toe, maar ik heb ook vrienden die wel regelmatig alcohol drinken en steeds maar weer blijf ik me afvragen: Waarom doe je dat? 
Om erbij te horen? Omdat je niet gezellig kan zijn zonder? Om je pijn of verdriet weg te drinken? Omdat je het lekker vindt? Niemand geeft mij er echt duidelijk antwoord op. 


Meggie doesn't drink 

Ik drink geen alcohol en dat heeft zo zijn redenen. Ten eerste heeft het een beetje in mijn opvoeding gezeten. Mijn moeder drinkt zelf ook geen alcohol en ze heeft ook voorkomen dat ik het ging drinken, niet dat ze me verbood het te drinken, maar ze heeft duidelijk uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn van alcohol drinken en wat alcohol met je kan doen. Dat is me al gezegd sinds ik een klein meisje was. Overigens drinkt mijn vader wel alcohol, dus ik heb het wel van twee kanten kunnen bekijken. Het was uiteindelijk mijn eigen beslissing om geen alcohol te drinken. Ik heb bij vrienden gezien hoe gek ze kunnen doen en ik vind dronken mensen zelfs een beetje eng. Ze gaan aan je zitten, worden klef, zeggen rare dingen en soms gaan ze wel eens kotsen, blegh! 
Een tweede redenen was ook stiekem wel een afspraak van vroeger, ook met mijn moeder. Als ik niet aan de drank ging, geen drugs nam en niet ging roken, zou ik mijn rijbewijs cadeau krijgen van mijn ouders. Zoals jullie in de vorige blog hadden gelezen is me dat gelukt en ben ik nu dus ook bezig aan mijn rijbewijs! 
Een derde reden dat ik niet drink is ook puur om mijn gezondheid. Ik denk dat alcohol je lichaam kan verwoesten, je organen gaan er kapot aan. Men zegt wel, één of twee glaasjes per week kan geen kwaad, maar wat nu als je dat je hele leven doet? Dan is het ook allang niet goed meer! Plus je huid wordt er zo lelijk van.
Mijn vierde en laatste reden is: Ik heb geen alcohol nodig.
Het klinkt heel simpel, maar niemand heeft alcohol nodig. Ik kan mezelf zijn zonder dat spul en ik wil ook heel graag mezelf zijn, ik vind dat een van de belangrijkste dingen in het leven en door alcohol ben je toch niet altijd jezelf, als je er te veel van op hebt. Ook kan ik heel erg goed lol maken op feestjes of bij vrienden zonder. Het is naar mijn mening gewoon een overbodige luxe. 

Zuip, zuip, zuip je lam

Je ziet het zo vaak om je heen. Mensen gaan naar een feestje, van te voren hebben ze vaak al ingedronken en op het feest nemen ze nog minstens zes glaasjes. Veel dranken zoals bier en wijn worden geschonken, maar natuurlijk ook sterke dranken zoals wodka, whiskey en Bacardi. Dan zijn ze zo dronken dat ze niet meer op hun benen kunnen staan en als ze de volgende dag wakker worden weten ze niet meer wat er die avond ervoor gebeurd is. Waarschijnlijk zal ik nooit snappen wat daar zo leuk aan is. Ik vind zulke mensen eigenlijk een beetje triest... Kun je niet feesten zonder dat spul? Op mijn feesten wordt bijvoorbeeld nooit alcohol geschonken en het is alsnog heel erg gezellig. Ik herinner me dan tenminste de volgende dag nog wat ik allemaal gedaan heb op het feest en wat er allemaal gebeurd en gezegd is. Dat lijkt mij leuker dan je helemaal klem zuipen en je vervolgens helemaal niets meer te kunnen herinneren. 


Het grote onbegrip 

Zoals je in deze blog wel kunt lezen, kun je merken dat ik niets snap van alcohol. Ik denk altijd, als mensen een bepaald drankje zo lekker vinden, waarom kunnen ze dat dan niet zonder alcohol drinken? Dat is toch net zo lekker en het is ook veel gezonder. Deze blog lijkt misschien wel op een betoog, maar ik probeer jullie een beetje te vertellen over mijn gedachtegang hierover, jullie mogen natuurlijk een hele andere mening hebben.  
Er zijn denk ik wel veel redenen waarom mensen drinken, maar geen van alle vind ik echt een goede reden. Het zijn allemaal wat slappe excuses. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zou gaan drinken voor de gezelligheid of omdat het leven me te zwaar is en al zeker niet om erbij te horen.Ik denk dat het vooral de groepsdruk is... Dat gebeurt nogal vaak als je kijkt naar de jongeren van nu. Je moet in mijn ogen proberen jezelf te blijven zonder dat hulpmiddel. 


Dit was mijn blog over alcohol. Ik wil hier niemand mee kwetsen of beledigen! Het is gewoon mijn mening hoe ik hier tegenover sta. Jij mag best een andere mening hierover hebben of je mag het met me eens zijn! Laat hieronder een reactie erover achter als je dat leuk vindt! 
De vraag aan jullie voor vandaag is :

Drink jij alcohol? Waarom wel/niet? 



Reacties

  1. Ik drink ook geen alcohol, amai daar heb ik nogal slechte ervaringen bij met vrienden. ik moet er ook niet aan denken om zo dronken te zijn dat je niets meer weet.
    goede blog.

    xx julie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik drink geen alcohol
    weer natuurlijk omdat ik pas 15 ben, maar straks word ik 16 en dan gaat de alcoholleeftijd naar 18. Maar ik heb echt geen behoefte aan alcohol hoor. Prima dat het naar 18 gaat.
    JE KAN HET OOK GEZELLIG HEBBEN ZONDER ALCOHOL

    groetjes Suus

    ps. Ik deel ook je mening dat ik niet snap mensen wat zien in alcohol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goeie blog ga zo door ^^ en ik drink zelf ook geen alcohol op een paar keer in het jaar na maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedzo meisje, blijf er zo over denken

    slecht voor je brainssss en die willen we slimhouden he ^^

    kus mams

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik drink zelf ook geen alcohol want ik heb graag de controle over mezelf en ik begrijp net als jou helemaal niet waarom mensen het doen. Ik walg echt van dronken mensen, ze zijn zo eng en ze stinken. Ik ben echt tegen alcohol!

    xxxAmber

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik drink zelf alleen héél af en toe alcohol. Met me slagings feestje had ik 3 mixdrankjes met maar een mini beetje alcohol en veel 7up. Naja ik vind 2 à 3 drankjes genoeg hoor, hoef er echt niet meer. Bier of iets waar je echt proeft dat het alcohol is vind ik ook super vies dus dat drink ik niet. Hahaha, ik bedenk me net dat je hier met de flora dan maar eens moet komen kijken, je zal verbaast zijn hoeveel bier er wel niet doorheen gaat op één dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!