TAG: Mijn eerste...

Ik wilde graag even een wat luchtig artikel delen en besloot om deze tag in te vullen. Deze tag bestaat al een hele tijd en ik heb deze al bij vele andere bloggers en YouTubers gezien, maar ik vond het wel leuk om hem nu zelf eens in te vullen. Het gaat dus over allerlei momenten die ik voor het eerst ervoer in mijn leven.

 



Mijn eerste beste vriendin

Dat was een klasgenootje op de basisschool. Haar naam was Ebru en met haar kon ik goed opschieten. Ik ontmoette haar vlak nadat ik zelf voor het eerst in de kleuterklas was gezet. Zij was net nieuw en ik ook, vandaar dat we ook naar elkaar toe trokken. We vonden dezelfde activiteiten leuk en trokken graag met elkaar op. We hielden allebei van verkleden, knutselen en spelen met barbies. Ook hadden we het als kleine meisjes al graag over “later” en over trouwen, waarin we in onze verkleedkleren ook bruiden speelden. Ze was ook de eerste met wie ik thuis ging spelen en we woonden ook slechts één straat verwijderd van elkaar. Zij is tot groep acht nog wel mijn vriendin gebleven en daarna zijn we uit elkaar gegroeid en hebben we elkaar ook niet meer gezien.

 

De eerste plaat die ik ooit kocht

Dat was een cd van K3. Ik was vroeger al een groot fan van K3 en had posters, kleding, accessoires, brooddozen en noem het maar op. Volgens mij was de eerste cd die ik kocht Alle Kleuren of Teleromeo, dat weet ik niet meer precies. Het was in elk geval met de formatie van Karen, Kristel en Kathleen. Op een gegeven moment kom je in zo’n fase dat K3 kinderachtig en stom is, maar inmiddels kan ik mezelf weer groot fan noemen en ga ik binnenkort zelfs naar een optreden!


Mijn eerste huisdier

Dat was mijn hondje Ruby. Een Maltezer leeuwtje. Eigenlijk was het de hond van mijn ouders, want ze hadden Ruby al voordat ik werd geboren, maar toch beschouw ik haar als mijn huisdier en ook een beetje als mijn zusje, omdat ze er altijd al was geweest. Zij is er helaas niet meer, want het is al erg lang geleden. Ik moet wel zeggen dat Ruby wel echt een mooi onderdeel is geweest van mijn jeugd en dat zij ook de wens heeft aangewakkerd om, nu ik zelf volwassen ben en een huis heb, ook een hondje te adopteren.

 

Mijn eerste celebrity crush

Dat was al heel vroeg toen ik een jaar of 7 was op Jim Bakkum. Hij had toen net Idols gewonnen en ik vond hem toen al een hele mooie en interessante jongen. Heel gek dat je dat op 7-jarige leeftijd al kan vinden, maar bij mij was dat toch echt zo. Ik riep ook dat ik later zou gaan trouwen met Jim. Die liefde voor Jim heeft echt nog wel een aantal jaar aangehouden. Ik denk tot ik een jaar of 11 / 12 was. Daarna kwamen de crushes op internationale sterren en op jongens op school. Trouwens, ik vind Jim nog steeds een mooie man. In die zin is mijn smaak niet veranderd.


Mijn eerste gadget

De gameboy! Dat vierkante blok waar nog batterijen in gingen. Het was een blauwe en ik had er ook veel spelletjes op. Wekelijks speelde ik er wel mee en ik kon er zo van balen als de batterijen op waren. Of nog erger: als de een spelletje aan het spelen was en de batterijen gingen leeg precies toen je aan het winnen was. Toen viel die gameboy gewoon uit. Dat kun je je nu niet meer voorstellen met opladers en spellen die netjes onderbroken worden zonder dat je progressie verloren gaat.

 

Mijn eerste mentor

Dat was in de brugklas op de middelbare school. Mevrouw Van Den Steenhoven heette ze. Zij was een strenge, maar rechtvaardige mentor. Veel leerlingen vonden haar te streng, maar ik kon goed met haar overweg. Ze was twee jaar mijn mentor en ik mocht haar graag. Zij mij ook volgens mij. Ze gaf handvaardigheid, maar sprak ook vloeiend Frans. Bij mij op het vmbo werd geen Frans gedoceerd en dat vond ik erg jammer. Toen heb ik 1,5 jaar privéles Frans van haar gehad, elke vrijdagmiddag een uurtje. Dat was echt heel tof van haar dat ze dat deed. Ze zag ook echt de potentie in mij en wist al dat ik een leergierige doorzetter was. Ik denk altijd met een warm gevoel aan haar terug.

 

De eerste persoon die je vandaag een berichtje hebt gestuurd

Dat was aan een vriendin van mij, waaraan ik vroeg hoe het met haar gaat en of we binnenkort wat kunnen afspreken.

 



Mijn eerst auto

Officieel was dat een zwarte Suzuki Celerio. In 2016 heb ik een heel jaar stage gelopen in Ouddorp (Zeeland) en moest ik dagelijks met de auto op en neer om daar op mijn werkplek te komen. Die auto heb ik dus een aantal maanden gehad en dat liep via een leasecontract. Maar mijn eerste eigen auto die ik zelf heb gekocht van mijn eigen centen is de auto die ik in juli 2021 kocht, namelijk mijn donkerblauwe Peugeot 108.


Eerste mobiel

Dat was een roze klappertjes telefoon van Sagem. Op de bovenkant had hij een zilverenrand met witte vlinders. En man, wat was ik verliefd op die telefoon. Ik kreeg de telefoon toen ik 11 was en op schoolkamp ging. Mijn ouders vonden dat ik hen dan moest kunnen bereiken. Ik was maar al te trots dat ik die telefoon kreeg en voelde me zo volwassen. Uiteindelijk heb ik met die telefoon gedaan tot ik 18 jaar was. Hij is echt heel lang meegegaan, want voor een hele lange tijd wilde ik geen smartphone en vond ik het onzin om zo’n dure telefoon aan te schaffen. Uiteindelijk ging ik toch over, maar ik zal nooit die roze telefoon vergeten!



Mijn eerste blogpost

Die publiceerde ik op 17 juni 2013 en was deze blogpost, waar ik vertelde over waarom ik ging bloggen en mezelf kort voorstelde. Poh… Dat is alweer 9 jaar geleden.

 

Mijn eerste YouTube Video

Dat was toevallig ook een tag, namelijk de boyfriend-tag waarin Luuk vragen over mij moest beantwoorden en bij te veel foute antwoorden moest hij olijven eten (waar hij niet dol op is). Jeetje, wat een broekies waren we op die video. Zo anders. We waren toen ook nog maar drie maanden samen. Luuk ziet er daar ook helemaal anders uit! Haha, echt grappig om terug te zien. 

 

Eerste grote uitgave

Toen ik student was, vond ik op vakantie gaan vaak een grote uitgave. Ik ging niet eens ver of heel lang weg, vaak een stedentripje van maximaal vier tot vijf dagen. Toen vond ik 500 euro voor een reisje echt heel duur. Voor mij was dat echt een mega uitgave. Maar inmiddels weet ik dat mijn koophuis eigenlijk de grootste uitgave is die je kan doen en dat die 500 euro voor een vakantie daar niks bij is, dus ik beschouw mijn koophuis als eerste grote uitgave.

 

 

Wie was jouw eerste celebrity crush?

Reacties

  1. Leuke tag, ik kende hem nog niet (of ik heb onder een steen geleefd...). Die telefoon is echt geweldig! Ik had ook een klappertjestelefoon, maar dan een knalrode, was ik ook maar al te blij mee. En mijn eerste celebirty crush was Leonardo di Caprio. Lekker wegzwijmelen bij Titanic!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vragenlijst! Ik vond Jim Bakkum vroeger ook een hele leuke jongen. En ik had ook een crush op Wentworth Miller van Prison Break, maar hij bleek later homoseksueel te zijn, daar ging mijn droom om met hem te trouwen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!