Random question generator TAG

Ik zocht nog naar een leuke TAG om in te vullen, omdat ik dat altijd super leuk vind om te doen. Het is vermakelijk en daarnaast leren mijn bloglezers mij zo ook beter kennen. Na een tijdje googlen kwam ik de random question generator TAG tegen, wat inhoud dat je de eerste 25 vragen beantwoord die de generator je geeft. 




1. Op welke prestatie ben je het meest trots?
Oeh, er zijn wel meerdere prestaties waar ik enorm trots op ben. Als ik moet kiezen is dat toch wel het het behalen van mijn universitaire masterdiploma. Als vmbo-meisje had ik nooit durven dromen dat het me op mijn 24ste zou lukken om een universitaire master te halen. Het kostte me misschien wat meer moeite dan bij andere universitaire studenten, maar met veel doorzettingsvermogen, ambitie en wilskracht is het mij gelukt om toch dat diploma binnen te slepen en heb ik ook echt van mijn tijd op de universiteit kunnen genieten.

2. Wat is je favoriete jeugdherinnering? 
Dat we elk jaar met mijn gezin, opa, oma en hondje op vakantie gingen naar de Belgische kust (Westende). Daar gingen we lekker naar het strand, shoppen, marketjes bekijken, wandelen, naar Plopsaland in de Panne en stukjes met de auto rijden. En ook was er altijd lekker eten: wafels, ijsjes, spaghetti, paella, verse broodjes van de bakker. Vakantie was altijd feest! Een andere omgeving, lekker laat opblijven, lezen, tv kijken en spelletjes doen als het slecht weer is. Ik heb echt hele leuke herinneringen aan die vakanties, dus ik kan wel zeker zeggen dat dat mijn favoriet is.

3. Zou je liever rijk en lelijk zijn of arm en er goed uitzien?
Doe dan maar rijk en lelijk. Het hangt er ook maar net vanaf wat je lelijk vindt. Als het echt heel lelijk  zou zijn, ben ik rijk genoeg om plastische chirurgie te betalen. 



4. Wat is je minst favoriete deel van de dag?
De twee momenten op de dag waarop ik mijn tandenpoets. In de ochtend en in de avond. Ik heb echt een hekel aan tandenpoetsen en vind het echt het stomste klusje van de dag. Uiteraard wil ik geen rotte tanden en vieze adem, dus doe ik het braaf tweemaal per dag. Maar leuk vind ik het niet.


5. Wat was je minst favoriete vak op school?
Met stipt op één is dat gym. Ik had altijd al een hekel aan gym en kreeg al twee dagen voor het zo ver was buikpijn dat ik weer bijna moest gaan gymmen. Ik was niet goed in de meeste sporten, was bang voor de bal, werd door sommige kinderen uitgelachen als iets niet lukte en de gymleraren motiveerden mij ook niet echt om mijn best te doen. Daarnaast was ik heel onzeker over mijn lichaam en die was tijdens gym altijd goed zichtbaar. Nee, ik ben blij dat ik niets meer te maken heb met dat ellendige vak. Het betekent trouwens niet dat ik een hekel heb aan sporten, maar meer aan het vak zelf en de manier waarop het werd gegeven en hoe ik werd gecoacht stonden mij niet aan.


6. Hoe weet jij of je verliefd bent?
Bij Luuk wist ik al heel snel dat ik verliefd op hem werd. Ik dacht heel de tijd aan hem, wilde zo veel mogelijk bij hem zijn of hem berichtjes sturen, ik vond hem meteen woest aantrekkelijk en ik had echt wel die kriebels in mijn buik steeds als ik bij hem was of als ik met hem sprak. Ik fantaseerde over onze toekomst samen en bedacht leuke verrassingen voor hem. Ook wil ik dan veel knuffelen, terwijl ik van nature niet een persoon ben die van fysiek contact houdt. Dat zijn voor mij signalen dat ik echt verliefd ben!




7. Wat zijn dingen die je niet moet zeggen op een begrafenis?
Haha, genoeg dingen! "Hij was een echte arrogante hufter die alleen maar aan zichzelf dacht. Hij heeft bijna niks in zijn leven bereikt, stond altijd in het rood en leende geld van mij dat ik nooit meer heb teruggezien. Hij rook altijd naar bloemkool, zo erg dat ik er van misselijk werd. Ik ben blij dat hij eindelijk dood is, wat duurde dat lang...." Zoiets kun je maar beter niet zeggen op een begrafenis hahaha!


8. Wat is iets dat je aan jezelf zou willen veranderen?
Mijn lippen. Daar ben ik echt heel onzeker over en vind ik niet zo mooi. Het is niet zo dat ik plastische chirurgie overweeg, maar als ik zeker zou weten dat ik mijn lippen zou kunnen veranderen en ze nog steeds mooi en als mezelf aanvoelen, zou ik het wel doen.

9. Praat je liever met iemand over de telefoon of face to face?
Face to face. Net wat makkelijker en net wat gezelliger!



10. Wat is je favoriete seizoen?
De lente! Dan worden er baby diertjes geboren, staat alles weer in bloei en komt de zon weer door. Daar word ik zo vrolijk van!

11. Wat is het laatste dat je doet voor je gaat slapen?
Luuk een berichtje sturen om hem welterusten te zeggen. 

12. Als je werd gevraagd om een vak te geven op school, welk schoolvak zou dat dan zijn?
Maatschappijwetenschappen! Daar was ik zelf altijd dol op en door mijn studie en werk weet ik daar ook veel van. Ik denk dat ik daar best goed in zou zijn.

13. Heb je huisdieren?
Nee, helaas niet. Maar in de toekomst zou ik heel graag een hondje willen!



14. Wat is het eerste ding dat je opmerkt aan een jongen?
Zijn lengte. Want ik ben vrij klein en ik kijk dan altijd eerst naar hoe lang iemand is. Mannen die te lang zijn voor mij vind ik namelijk niet zo snel aantrekkelijk.


15. Hoe veel e-mailadressen heb jij?
Vier. Twee privémailadressen, één werkmailadres en één gezamenlijk mailadres met Luuk. 


16. Omschrijf je perfecte eerste date
Ik hou ervan om iemand echt goed te leren kennen, dus het moet wel een date zijn waar we lekker kunnen praten. Bijvoorbeeld door ergens heerlijk uit eten te gaan met meerdere gangen. Dat kan heel romantisch zijn en je kan elkaar dan ook echt goed leren kennen. Als de date niks is, zit je wel al die gangen aan je date vast. Maar goed, je gaat er vanuit dat het leuk wordt. Dus dineren met meerdere gangen bij kaarslicht en daarbij persoonlijke gesprekken voeren, is voor mij de perfecte eerste date. 


17. Wie is de meest beroemde persoon die je hebt ontmoet?
Ik heb niet echt hele beroemde personen ontmoet. Wel een aantal bekende Nederlanders: de mannen van DI-RECT, Robert van Beckhoven, Nikkie Plessen, Maik de Boer, Viviënne van den Assem, Patrick Martens. Maar dat zijn natuurlijk geen wereldberoemde personen. 



18. Zou je bereid zijn om je levensduur met 10 jaar te verkorten om rijk of beroemd te worden?
Nee! Dan sterf ik misschien net als Elvis Presley of Amy Winehouse jong. Zij waren ook rijk en beroemd, maar niet gelukkig en gingen beide vroegtijdig dood. Roem en rijkdom is dus ook niet alles. 


19. Wat is de langste tijd dat je hebt geslapen?
Ik heb in mijn puberteit een keer bijna 11 uur geslapen. 


20. Liever koken of afhalen?
Koken! Ik vind koken leuk om te doen en dan weet ik ook precies wat ik in mijn eten stop en hoe ik het klaarmaak. Dat is wel het meest gezond.


21. Hoe ben je aan je naam gekomen en weet je de betekenis hiervan?
Toevallig heb ik daar een tijdje geleden een artikel over geschreven, waarin ik uitleg hoe ik aan mijn naam kom en wat deze betekent! Mijn naam betekent trouwens Parel. 




22. Wat is je grootste zorg over de toekomst?
Of de wereld niet verder in brand komt te staan. Daarmee bedoel ik, of er meer virussen zoals Covid zullen komen die heel gevaarlijk voor ons zijn, of de wereld blijf overstromen, er grote bosbranden ontstaan en ernstige aardbevingen zullen zijn. Maar ook het toenemende geweld, terrorisme en radicaliseringen vind ik best eng. Mijn grootste zorg over de toekomst is eigenlijk de vraag of de wereld niet ten onder gaat aan dit soort dingen.


23. Als je overal op aarde zou kunnen leven, waar zou je dan gaan leven?
In een natuurrijk gebied met veel dieren om mij heen.


24. Welke kwaliteiten waardeer jij het meest in een vriend(in)?
Ik vind eerlijkheid en loyaliteit heel belangrijk. Dat je als vriend(in) altijd voor je vrienden klaarstaat en ze niet zomaar afvalt, maar ook dat je eerlijk bent. Dat je eerlijk je mening geeft of dat je ook lastige situaties met elkaar deelt en niet achter iemands rug om gaat. Ook vind ik attent zijn heel belangrijk in een vriendschap, dus iemand een kaartje sturen als diegene jarig is, iets speciaals heeft bereikt of iets te verwerken heeft. Dat je bij een vriend(in) vraagt hoe een spannende gebeurtenis is afgelopen. En verder vind ik het belangrijk dat ik mij thuis kan voelen bij een vriend(in), dat ik geen rol hoef te spelen en gewoon mezelf kan zijn.


25. Als je het tegenovergestelde geslacht was voor één dag, wat zou je dan doen?
Sowieso wild plassen! Lijkt me heel makkelijk als je echt nodig moet hahaha! Verder zie ik niet zo veel verschillen tussen mannen en vrouwen, dus denk ik niet dat er heel veel anders is wat ik zou kunnen doen.


Beantwoord zelf ook een vraag die jij leuk vind en laat het antwoord achter in de comments!




Reacties

  1. Wat een leuke vragen! Jouw antwoord op de vraag over wat je niet moet zeggen op een begrafenis vind ik eigenlijk wel grappig. Er is inderdaad zo veel wat je niet moet zeggen op zo'n moment. Ik ga ook een vraag beantwoorden! Mijn favoriete jeugdherinnering is toch wel op kamp met de scouting, waar we in de zomer hutten bouwden, kampvuurtjes maakten, verstoppetje in het donker speelden en ook badges konden verdienen. Eerst ging ik zelf mee als deelnemer en later als begeleider. Daar kijk ik met heel veel plezier op terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vragen! Ik vind situaties als begrafenissen altijd zo ingewikkeld, sowieso situaties met veel mensen, oops.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer wat bijgeleerd over een parel van een persoon en blogger. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!