Momenten van trots en blijdschap

Blije momentjes, euforie en trots mogen best wel eens een keer gedeeld worden tussen vele negatieve verhalen. Afgelopen week was een goede week voor mij. Er waren een aantal momenten waarop ik heel trots op mezelf was of me goed voelde door iets wat ik deed. Het leek mij leuk om deze momentjes op mijn blog te delen onder het mom van 'good vibes' en positiviteit!






  • Mijn tentamen over kwalitatief onderzoek ging voor mijn gevoel wel aardig, maar toen ik mijn cijfer terugkreeg, kon ik mijn ogen niet geloven. Ik had een 9,3 gehaald voor het tentamen en was daarmee ook degene met het hoogste cijfer. In totaal hadden er 274 studenten deelgenomen aan het tentamen van drie verschillende studies en ik had gewoon het hoogste cijfer! Dit was echt een groot moment van trotsheid! Een meisje dat ooit op vmbo-gl is begonnen, heeft nu gewoon het hoogste cijfer van alle deelnemende studenten op de universiteit. Zo bizar dat het me allemaal lukt. Toen was ik wel echt even trots op mezelf.

  • Ik heb tijdens de Pasen mijn kamer volledig schoongemaakt en gesopt van onder tot boven. Mijn oude kleding heb ik uitgezocht, net als vele oude spullen waar ik al jaren niet meer naar omkeek. Ook kwam ik dingen tegen die ik al een tijdje kwijt was of waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had. Al deze spullen heb ik uitgezocht en mijn kamer was weer brandschoon! Het was een dagje hard werken, maar ik ben trots op mezelf dat ik mezelf ertoe heb aangezet om dit te doen. Nu kan ik weer genieten van een schone en opgeruimde kamer, dat biedt rust.

  • Vervolgens heb ik alle spullen die ik niet meer wilde (wat twee dozen vol was) gedoneerd aan de kringloopwinkel. Ik vond het lastig om sommige spullen weg te doen, meestal omdat ze emotionele waarde hebben of wat herinneringen bevatten. Aan de andere kant wist ik ook dat ik nooit meer wat met die spullen zou gaan doen en dat het dan maar weer onaangeraakt in de kasten zou staan. Daarom ben ik trots op mezelf dat ik de spullen heb gedoneerd, zodat andere mensen er misschien plezier van kunnen hebben.

  • Afgelopen woensdag was ik met mijn vriendin Iris gaan winkelen. Aangezien ik de helft van mijn kleding heb weggedaan, omdat het niet meer bij me paste en ik me er niet lekker meer in voelde, was het tijd voor een nieuwe garderobe. Ik was een beetje sceptisch, want meestal als ik ga shoppen en ik mag dingen van mezelf kopen, dan kan ik niets vinden. Gelukkig was er genoeg te vinden en dacht Iris ook goed met mij mee. Ze hielp mij met dingen passen die buiten mijn comfortzone vielen of die ik zelf niet snel zou kiezen, maar door haar zag ik dat dit soort items me heel goed stonden. Ik was trots op mezelf dat ik buiten mijn comfortzone ging en uiteindelijk heb ik ook een aantal leuke outfits weten te scoren!

  • Nog een moment van trots was toen ik in Lille aankwam om naar het hondencafé te gaan. Ik wist vanaf de parkeerplaats nog precies de route naar het hondencafé en dat zonder navigatie of hulp. Even een momentje van blijdschap dat mijn richtingsgevoel best goed is!

  • Ik ben er trots op dat ik mij in mijn vrije weekje van de universiteit niet schuldig ben gaan voelen over het feit dat ik 'niks' deed. Normaal ben ik heel onrustig in de eerste week of weken van vakanties, maar nu kon ik er echt van genieten, rust vinden en dingen doen waar ik normaal nooit aan toe kom of dingen die ik oprecht leuk vind!

  • Tot slot was ik vandaag ook even trots op mezelf, omdat mijn researchgroepje blij was met mijn bijdrage en ook dankbaar dat ik bepaalde taken op mij wilde nemen die zij lastig vonden. Ik vind het altijd leuk en prettig als mensen hun waardering daarvoor uitspreken. Het is dan een soort zelfbevestiging dat mijn bijdrage wordt gewaardeerd!


Waarom was jij afgelopen week trots op jezelf?

Reacties

  1. Dit zijn zeker momenten waar je trots op mag zijn! Vooral je cijfer voor je tentamen is echt super hoog! Knap hoor en dat helemaal met je master. :)
    Ik was laatst trots op mezelf dat ik niet te laat kwam voor een afspraak, ondanks dat ik me verslapen had. Normaal ben ik altijd op tijd, maar ik was trots dat ik ondanks de stress toch nog op tijd wist te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat zijn ook echt zeker dingen om trots op te zijn! Super knap en fijn allemaal :D Inderdaad ook zo goed dat je hier bij stil staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag soms best trots zijn op jezelf. Zeer positieve blog en alleen maar leuk om te lezen. Knap van je cijfer en wat goed dat je je oude spullen hebt gedoneerd, ook al is dat soms lastig...

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!