YouTube kanalen die ik volg

Wat heb ik toch eigenlijk veel abonnementen op verschillende kanalen die je kunt terugvinden op YouTube! Zelf maak ik zo af en toe ook een YouTube filmpje, maar  ik ben geen echte YouTuber. Wel volg ik best een aantal kanalen. Zo ben ik geabonneerd op mijn favoriete muziekkanalen, bijvoorbeeld Jake Bugg, Avril Lavigne, Billy Talent en Sum 41. Van hen komt er niet wekelijks een nieuw filmpje, aangezien zij alleen muziek maken, maar van andere kanalen die ik volg wel. Ik heb in totaal 42 abonnementen, maar vandaag ga ik jullie mijn favoriete YouTube kanalen laten zien waarop in geabonneerd ben. 




Foodgloss

Laat ik maar eerst beginnen met het allerlekkerste kanaal. Foodgloss! Frances is de eigenaresse van dit kanaal en zij maakt wekelijks nieuwe, lekkere recepten die makkelijk te bereiden zijn. Alle instructies zijn heel goed op te volgen als je de video bekijkt en daarnaast zij altijd de hoeveelheden in de beschrijving van de video, wat handig is als je een boodschappenlijstje gaat maken. Dan hoef je niet heel het filmpje opnieuw te bekijken. Vaak haal ik hier ook mijn inspiratie uit wanneer ik ga koken of bakken. Ze maakt voor elk wat wils, van taart tot avondeten en broodjes. Zeker wanneer je een beginnende kok(in) bent, kunnen deze filmpjes je helpen. Daarnaast is het ook gewoon een heel leuk en spontaan meisje om naar te kijken!




CutiePieMarzia

Ik volg niet zo heel veel buitenlandse YouTube kanalen. Op een of andere manier spreken deze mij gewoon een stuk minder aan. CutiePieMarzia (de vriendin van PewDiePie) maakt zelf wel heel erg leuke filmpjes over allerlei onderwerpen: mode, make-up, kleine recepten, DIY, vlogs en nog vele andere thema's. Ze komt uit Italië en heeft daarom ook een beetje een accent wanneer zij Engels praat, maar dat vind ik zelf niet storend. Ze ziet er misschien heel schattig uit, maar ze is gek op horror! Ik vind haar kledingstijl heel erg leuk en daarnaast is ze ook heel creatief!




Stichting Proud2Bme

Door de site Proud2Bme ben ik ook het YouTube kanaal gaan volgen. Proud2Bme is een stichting voor mensen met een eetprobleem. Scarlet Hemkes heeft deze website opgericht en samen met Nouska en Laura maakt zij filmpjes voor de site op hun bijpassende YouTube kanaal. De filmpjes zijn heel inspirerend. Ze praten over eetstoornissen, geven tips en delen hun ervaringen. Daarnaast testen zij ook nieuwe producten uit die met eten te maken hebben en nemen ze de kijken een dagje mee achter de schermen en laten zij bijvoorbeeld hun eetpatroon zien ter inspiratie voor meiden die met eten worstelen. Zelf vind ik het een heel mooi kanaal en volg ik die meiden ook best wel lang! Zelfs als je geen problemen met eten hebt, is het leuk om te zien. 



Ik vrouw van jou

Het kanaal Ik vrouw van jou is van Scarlet en Joyce, een lesbisch koppel dat samen een blog en YouTube kanaal is begonnen. Scarlet is ook de oprichtster van het hierboven genoemde kanaal, alleen neemt zij jullie hier niet mee in haar werk en ervaringen met eetproblemen, maar neemt ze ons mee in haar privéleven samen met haar partner Joyce. Ze maken hele leuke filmpjes en schrijven ook hele leuke blogs. Op dinsdag doen de meiden meestal een leuke sketch, een unboxing of een TAG en op de vrijdag kun je altijd een weekendvlog van hen verwachten. Het zijn twee hele leuke meiden en ze nemen alle vooroordelen van lesbische koppels weg. Daarnaast hebben ze ook een hele lieve hond, Sjors, die ook regelmatig in hun filmpjes te zien is. 


Teske de Schepper

Ook Teske volg ik al een hele tijd zowel op haar blog als op YouTube. Haar filmpjes gingen vroeger heel veel over mode, make-up, beauty producten en over haar leven. Tegenwoordig gaan haar filmpjes steeds meer over haar leven, haar carrière in de muziek die ze aan het opbouwen is en over dingen die haar bezighouden, zoals vegetarisch zijn, expeditie Robinson, lastige onderwerpen in het leven als vriendschap, liefde, zelfvertrouwen, onzekerheden en geluk. Het is een heel afwisselend kanaal en echt niet alles gaat je aanspreken, maar omdat het zo divers is zit er voor elk wat wils bij. Ze is in elk geval niet meer het standaard make-up meisje dat je heel vaak voorbij ziet komen op Youtube, dus als je daar niet van houdt, kun je zeker bij Teske terecht!




Kelly Caresse

Kelly Caresse is weer een heel ander soort kanaal. Ik kwam een hele tijd geleden bij haar kanaal door beautygloss. Mascha van Beautygloss heeft de partner van Kelly geholpen om haar ten huwelijk te vragen en ik zag dit terug in een vlog van Mascha. Hierdoor kreeg ik interesse in Kelly. Zij is momenteel een jonge moeder van een dochtertje en zwanger van haar tweede kindje. Het is een echte mamakanaal en ik vind dat stiekem allemaal heel leuk om te zien, ondanks dat ik niet in deze doelgroep val. Ik vol wel meer moeder YouTube kanalen, maar Kelly Caresse is echt mijn favoriet. Ze laat haar gezin zien in de filmpjes door de vlogs die zij maakt, maar ook neemt ze de kijker mee naar pers events, gaat ze regelmatig naar de Efteling, maakt ze shoplogs van haar eigen gekochte spullen of de spullen die zij kocht voor haar kindjes en geeft ze zo af en toe een recept. Ze laat het gezicht van haar dochtertje niet vaak op beeld zien. Dat doet ze bewust, omdat haar kindje jong is en niet zelf kan bepalen of zij met haar gezicht op internet wil staan. Een goede keuze vind ik zelf!



Andrew Arcade 

Weer een heel soort ander kanaal. Andrew Arcade maakt gaming video's op zijn kanaal en is een Amerikaanse YouTuber. Ik ben hem gaan volgen, doordat ik filmpjes zocht van Sims, een spel dat ik best wel vaak speel. Hij speelt dan zelf de Sims en eigenlijk kijk je gewoon met hem mee wat hij precies aan het doen is. Hij bouwt huizen, laat alle mogelijkheden zien van uitbreidingspakketten in de Sims en geeft eigenlijk ook heel erg leuk commentaar bij de spellen! Buiten Sims speelt hij ook andere games, maar zelf heb ik daar minder interesse in. Dus mocht jij het ook leuk vinden om video's over de Sims te zien, dan kan ik zijn kanaal echt aanraden. Hij doet het super leuk. 



Banjomovies 

Dit is misschien wel een van de eerste kanalen waarop ik geabonneerd was op YouTube en die ik ontdekte toen ik voor het eerst op YouTube kwam kijken, zo'n 8 jaar geleden. Bardo Ellens is de eigenaar van het kanaal en hij maakt eigenlijk al sinds YouTube bestaat filmpjes voor dit medium. Hij maakt altijd hele grappige video's en heeft vaste concepten, zoals 50 smoesjes, uit het echte leven en hij maakt ook vaak grappen over actuele thema's in de wereld. Laatst heeft hij zijn eigen smoezenboek uitgebracht. Nog steeds is hij een van de meest bekende YouTubers in Nederland en blijft hij na jaren actief te zijn geweest op YouTube nog steeds grappig!



Maymo 

Dan komt hier het liefste kanaal in de wereld, namelijk hondje Maymo! Ik heb Maymo per toeval ontdekt en sindsdien ben ik helemaal fan van het kanaal. De filmpjes gaan allemaal om hondje Maymo (en soms ook om zijn zusje Penny) waarmee allemaal gekke dingen gedaan wordt. Zo is Maymo gek op groente, vooral als deze op zijn hoofd staan. Ook krijgt hij voor zijn verjaardag een hele grote ballenbak, waar hij alle ballen uit kapot bijt. Hij kan een winkelwagentje duwen en daarnaast is Maymo echt een heel ondeugend hondje en pikt hij wel eens eten van tafels of verscheurt hij een rol toiletpapier. Door het filmpje wat hieronder staat heb ik Maymo ontdekt en ik zou zeker eens op zijn kanaal kijken, too cute!




Welke YouTube Kanalen volg jij allemaal? 


Reacties

  1. Grappig om te zien dat we zoveel dezelfde kanalen volgen, zonder het van elkaar te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff ik volg er zo veel! Ik deel Marzia met je, maar daar houdt het op. Ik volg zelf PewDiePie ook, maar daarnaast vanalles aan andere YouTubers. Danisnotonfire, AmazingPhil, danandphilgames, Sprinkleofglitter (die zal jij wel leuk vinden!), smosh games, the Hillywood show (geweldige parodies op bekende films en series!), dr pimple popper, scola dondo (fitness), blogilates (fitness) en nog heel héél veel meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik volg ook teske, marzia en ik vrouw van jou! verder volg ik ook nog beautygloss, thekelvlog, pewdiepie, smosh, fun en pinkypolish!

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!