25 geluksmomentjes

Een tijdje geleden kwam ik een hele leuke site tegen waar verschillende dingen worden genoemd aan de hand van plaatjes, waardoor je niet vergeet te lachen. Dit zijn hele kleine redenen waarvan je al heel gelukkig kunt worden. De herfst is nu echt begonnen en misschien voel je je verdrietig dat de zomer voorbij is, dat je weer hard moet werken op school of op je werk, dat het vroeg donker is of om een andere reden. Vergeet dan niet te lachen. Hier zijn 25 kleine dingen waar ik gelukkig van word! Waarschijnlijk staan er ook dingen tussen waar jij gelukkig van wordt! Ik heb plaatjes gekozen die echt bij mij passen en waarbij ik een geluksmomentje voel!





1. Jubileum

Laten we beginnen met iets dat met Luuk te maken heeft. Ja, hij wordt best wel vaak op mijn blog genoemd. Luuk is degene die mij gelukkig maakt en hij mag zeker niet ontbreken  bij de geluksmomentjes! We waren 7 november een jaar samen, dus anniversaries is een ding waar ik tegenwoordig gelukkig van word! Een jaar alweer, wat is het snel gegaan. We hebben nog geen tijd gehad om samen iets leuks te doen, maar dat komt er zeker aan. We gaan naar de dierentuin en uiteten. 

2. Een antwoord op een vraag goed hebben op school 

Iedereen kent dit gevoel wel denk ik! Wanneer de docent je iets vraagt en je geeft het goede antwoord ben je vast zo trots en voel je je slim. Ik heb dat in elk geval wel. Ook wanneer niemand zijn hand opsteekt en ik weet het antwoord en zeg het, dan voel ik me ook heel blij als het correct is. Ik vind het altijd fijn om een beetje de nerd te zijn. 

3. Niet opgeven, het begin is het moeilijkst

Dat klopt wat hier staat. Ik ben een echte doorzetter en daar ben ik blij om. Soms vind ik  het ook lastig om ergens aan te beginnen. Dit had ik bijvoorbeeld bij rijles. Ik was bang dat ik nooit zo kunnen autorijden. Ook heb ik dit als ik bijvoorbeeld iets voor school moet maken. Ik weet nooit goed waar en hoe ik moet beginnen, maar als ik eenmaal bezig ben, gaat het super goed en is het eindresultaat bijna altijd uitstekend! 

4. De zijne zijn 

Ik vind het heerlijk om Luuk zijn vriendinnetje zijn. Als hij zegt: 'Dit is mijn vriendin' of 'Ik ga naar mijn meisje' dan word ik helemaal warm en gelukkig van binnen. Als je een relatie hebt (gehad) herken je dit gevoel misschien wel, dat het gewoon heel fijn is om van iemand te zijn. 

5. Weten dat je beste vrienden voor altijd zult zijn

Dat gevoel heb ik eigenlijk met al mijn vriendinnen. Ik heb er niet heel veel,  maar met de vriendinnen die ik heb, weet ik dat we elkaar nog steeds spreken als we oud en verrimpeld zijn. Dat is een fijn gevoel. Je weet dat je altijd alles tegen ze kunt vertellen en op ze kunt bouwen. Ook al zie ik mijn vriendinnen weinig, omdat we allemaal een ander leven hebben, het is altijd vertrouwd en meteen goed als we elkaar weer zien. Net alsof er in de tussentijd niks gebeurd is en we gewoon verder gaan waar we waren gebleven. 

6. De hele dag in bed knuffelen

Hier weer eentje met Luuk. Dit is wat ik graag doe! Als we de hele dag geen verplichtingen hebben, dan wil ik gewoon heel de dag met Luuk in bed liggen. Heerlijk in zijn armen iets leuks kijken, zoals een film of serie. Buiten dat is goede gesprekken met elkaar voeren en snoozen iets wat we vaak doen als we heel de dag lekker in bed liggen!

7. Het korte moment van stilte wanneer je onder een viaduct met je auto rijdt op een regenachtige dag

Wauw, ik kwam dit plaatje tegen en ik besefte me nu pas dat dat best wel een fijn ding is. Wanneer ik achter het stuur zit en het regent hard hoor ik heel de tijd dat harde, tikkende geluid tegen de ramen. Als je onder een viaduct of tunnel door rijdt, is het even stil. Door dit plaatje besefte ik me dat dat eigenlijk ook een klein geluksmoment voor mij is. Ik had dat laatst in de auto nog, maar ik stond er niet bij stil dat dat een happy moment kan zijn. 

8. Vaker gezonde maaltijden eten

Vroeger moest ik echt niets hebben van gezond eten en was het voedsel dat ik lustte maar beperkt. Deels hierdoor ging ik kloten met eten en was ik heel ongezond bezig. Nu heb ik geleerd gezond te eten en lust ik ook veel meer dan vroeger, vooral op het gebied van groente en fruit. Ik word nu blij als ik een gezonde maaltijd heb gekookt of een lekkere salade heb gemaakt. Ik verkies tegenwoordig ook een peer boven een koekje en zit beter in mijn vel wanneer ik gezond eet. Wanneer je goed in je vel zit, ben je automatisch ook gelukkiger!

9. Iemand een cadeautje geven

Ik vind het echt heel erg leuk om iemand een cadeautje te geven. Het begint al met het uitzoeken van een cadeautje. Ik ben dan blij dat ik een reden heb om te shoppen. Vaak zeggen mensen dat ze niet weten wat ze willen hebben, dus dan moet je zelf creatief zijn. Dat vind ik juist leuk aan het zoeken van een cadeautje. Het is helemaal leuk als iemand ook daadwerkelijk blij is met het cadeau dat jij hebt uitgekozen. Een knuffel en bedankje krijg je er vaak voor terug en dat vind ik zelf ook leuk. Ik vind het bijvoorbeeld erg leuk om cadeautjes uit te kiezen voor vriendinnen hun verjaardagen!

10. Mario Party spelen met familie

Ja! Dit is ook echt een leuke. Ons gezin heeft Mario Party 1 tot en met 10 op verschillende gameconsoles en dit hoort daarom ook gewoon een beetje bij ons gezin. Ik vind het echt leuk om samen met mijn broertje Mario Party te spelen en laatst deed mijn moeder ook mee, omdat we pas Mario Party 10 op de Wii-U hebben gekocht. Even gamen is sowieso leuk en voor mij een goede manier om te ontspannen, maar met familie spelen is toch het allerleukste.

11. Leren om dingen te laten gaan

Vroeger kon ik bepaalde dingen lastig loslaten en kon ik nog maanden piekeren over dezelfde dingen die niet gelukt waren, die ik niet bereikt had of die me niet gegund waren. Nu leer ik om die dingen steeds meer los te laten. Dat is soms heel lastig, maar ik ben er wel trots op dat het me lukt.  Laatst kreeg ik te  horen dat ik niet was aangenomen voor een stageplaats die ik echt heel graag wilde. Ik was heel even verdrietig, maar daarna liet ik het gaan en zag ik in dat er nog een miljoen andere leuke stageplekken zijn. Ik was even verdrietig, nog niet eens een dag. Normaal zou ik hier meer dan een week mee rondlopen. Dit is al een stap in de goede richting. 

12. Avonden gewoon ontspannen

Het is fijn als ik eens een avondje kan ontspannen, dat betekent: niet aan school werken, geen lastige appjes van projectgroepen of klasgenoten beantwoorden, geen huishoudelijke dingen doen en me nergens aan ergeren of zorgen over maken. Gewoon lekker in bed liggen met een goed boek of mijn laptop waar ik dan leuke filmpjes op kijk, muziek luister, schrijf of blogs op lees. Daar kan ik echt van genieten, want in het drukke studentenleven heb je weinig van dit soort avonden helaas. 

13. Nutella

Wie wordt daar nu niet vrolijk van? Een lekkere boterham met Nutella. Sowieso vind ik Nutella echt het lekkerste spul op de wereld. Tegenwoordig is de hagelslag geschrapt en eet ik elke dag wel een boterham met Nutella. Nee, is meer er geen hele dikke laag op. Gewoon een dun laagje, maar wel erg lekker en een momentje om van te genieten!

14. Wanneer je ouders "ja" zeggen, in plaats van de "nee" die je verwachtte

Mij is het al een aantal keer overkomen. Soms verwachtte ik dat mijn ouders op bepaalde dingen nee zouden gaan zeggen. Bijvoorbeeld toen ik net mijn rijbewijs had en ik in mijn uppie met Luuk zelf naar de Efteling wilde rijden, had ik de vraag of ik de auto mee mocht. Ik dacht dat ze nee zouden zeggen, maar na een tijdje nadenken zeiden ze toch ja! Zo heb ik wel vaker van die momenten gehad dat mijn ouders toch niet zo streng waren als ik in eerste in eerste instantie zou verwachten.

15. Een boek lezen waar je je in kunt herkennen

Op die manier geniet ik altijd net iets meer van boeken. In veel chicklits kan ik me wel herkennen als ik deze boeken lees. Vroeger had ik het ook in kinderboeken dat ik me herkende, bijvoorbeeld in de Hoe overleef ik ...  boeken van Francine Oomen. Daarnaast kon ik me zelfs herkennen in de boeken van Harry Potter. Niet dat ik kan toveren of dat Voldemort achter me aanzit, maar meer in de personages. Met Luna Lovegood en Hermione Granger kan ik me altijd heel goed identificeren. 

16. Douchen 

Douchen is sowieso altijd lekker, maar helemaal wanneer je zo'n luxe douche als ik hebt, met verschillende soorten stralen, led-verlichting en radio! Ik verveel me nooit als ik onder de douche sta en vooral in de herfst en winter hou ik van douchen, omdat het zo lekker warm is. Een schoon lichaam hebben is ook echt een van de fijnste gevoelens ter wereld!

17. Sims spelen op dagen dat je verveeld bent

Ook helemaal waar! Ik heb de Sims 1 en 2 op mijn laptop en speel dit wanneer ik bijvoorbeeld vakantie heb. Het werkt erg goed tegen de verveling en ik vind het heerlijk om huizen te bouwen, huizen in te richten en hele verhaallijnen met mijn Sims te spelen! 

18. Slapen tussen schoongewassen lakens

Sowieso is dat lekker. Als mijn bed net verschoond is en ik ga er ook helemaal schoon in liggen (na die douche die ik eerder noemde), voel ik me helemaal gelukkig.. Dat is ook echt een prettig gevoel. Alles is dan schoon, je ligt comfortabel en kunt lekker ontspannen. Ik zou willen dat mijn bed elke dag werd verschoond!

19. Slapende puppies


Eigenlijk geldt dit voor alle slapende dieren, maar ik heb hier een plaatje van een slapende puppy. Alleen al als ik er naar kijk smelt ik van binnen. Zo lief! Ik word gelukkig van dieren, maar een puppy die slaapt is helemaal het schattigste op heel de wereld!

20. Lang, zacht haar hebben

Toevallig heb ik lang haar! Wanneer het zacht is, bijvoorbeeld door conditioner, ga ik er de hele tijd aan zitten en het aaien. Als het dan ook nog eens goed en mooi zit, ben ik helemaal gelukkig ermee. Sowieso ben ik trots op mijn lange haar, maar wanneer het zacht is, is dat ook weer mooi meegenomen. 

21. Wanneer de zon schijnt in de winter

Zeker waar! Vorige winter was dit een paar keer het geval en ik weet nog dat Luuk en ik toen een hele  lange wandeling gingen maken in het bos. Het was wel koud, maar toch scheen de zon. Er was ook helemaal niemand en het leek daardoor net alsof we de enige op de aarde waren! Ik vind het toch fijn als het zonnetje schijnt in de winter. Ik kan echt blij worden van de zon. 

22. De muziek aanzetten en de wereld uitzetten

Muziek is een belangrijk ding in mijn leven. Het heeft me door lastige periodes heen geholpen, maar het heeft me ook nog gelukkiger gemaakt in periodes dat ik al gelukkig was. Muziek is hetgeen dat je helpt wanneer gewone woorden lijken te stoppen of niet duidelijk zeggen wat je echt voelt  of bedoelt. Ik vind het heerlijk om lekker mijn dopjes in te doen en muziek te luisteren, terwijl ik afgesloten ben van de wereld!

23. Het wachten om de rest van je leven door te brengen met hem

Op het plaatje staat met haar, maar jullie weten best dat het met hem moet zijn! Vaak fantaseer ik erover dat ik ga samenwonen of trouwen met Luuk. We hebben het er samen ook regelmatig over en hebben al een beetje een beeld hoe het straks allemaal moet worden. Natuurlijk weet ik dat ik de rest van mijn leven bij hem zal blijven, maar het is toch fijner als het straks officieel is wanneer we samenwonen. Voor nu is het idee dat dat ooit gaat gebeuren al heel erg prettig om aan te denken!

24. Een uur voor je wekker wakker worden

Dit is altijd zo chill. Dan kijk je hoe laat het is als je in de ochtend wakker wordt en als je ziet dat je nog een uur of langer de tijd hebt voor je wekker gaat, kun je weer rustig verder slapen. Altijd even een momentje van euforie!

25. Lopen op bladeren

Het is nu herfst en alle blaadjes vallen weer van de bomen die kaal worden. Ik vind het zelf wel een mooi seizoen. Nu is het echt de tijd om lekker de natuur in te gaan en te genieten van alle herfstkleuren die er te vinden zijn buiten! Het is lekker om over de blaadjes heen te lopen ze te horen kraken onder je schoenen.


Waar word jij gelukkig van?

Reacties

  1. een uur voor je wekker wakker worden is zo herkenbaar! dat vind ik ook altijd enorm lekker, net als douchen. maar het antwoord goed hebben op school is ook chill. ik voel me dan altijd slim... ^-^

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!