Halloweenparty

31 oktober was het Halloween. Samen met Iris ben ik op zaterdag 26 oktober naar een Halloween party geweest. In Nederland wordt Halloween niet echt gevierd, dat zijn natuurlijk meer Amerikaanse taferelen, maar een concertgebouw bood ons de kans om toch nog naar een Halloween feest te gaan en die kans hebben we gegrepen! In deze blog vertel ik kort iets over het feest en laat ik jullie foto's zien. 

Outfit 

Ik wist niet precies wat ik van het Halloweenfeest moest verwachten. Moest je uitbundig verkleed komen? Moest je een beetje in het thema vallen of zou niemand verkleed zijn? Ik had werkelijk geen idee. Het stond niet op de website van het concertgebouw en buiten mij en Iris gingen er verder ook geen bekende van ons naar het feest. We besloten om de middenweg te kiezen, opgemaakt en een beetje in de Halloweenstijl, maar wel normale kleding, in bijpassende kleuren. Iris ging als duiveltje en ik ging gemaskerd. Het was nog best lastig om een goede look te vinden, aangezien je hier maar weinig spullen te koop hebt die met Halloween te maken hebben en om nu een kostuum via internet aan te schaffen vind ik ook een beetje overdreven. Je draagt het toch maar één keer in het jaar en het volgende jaar wil je natuurlijk niet als hetzelfde verkleed, dus dat is zonde van je geld. Uiteindelijk zagen wij er zo uit: 

Iris haar zus heeft ons opgemaakt, zij heeft een visagie opleiding gevolgd. Persoonlijk wilde ik niet te veel make-up. Ik heb een hekel aan make-up. Het jeukt, het maakt je natuurlijke gezicht nep, maar voor één avondje vond ik het wel leuk. Ik had smokey eyes en bloedstraaltjes uit mijn mond lopen. Mijn haar had in in een knot gedaan met een donut. In mijn haar droeg ik spinnetjes die ik bij de Claires heb gekocht. Bij de Claires kon je nog best veel Halloween spullen vinden, alleen was het allemaal wel vrij prijzig! Je moet het geld er dus wel voor over hebben, mocht je iets willen kopen. 

Dit waren de spinnetjes die ik in mijn knot had gezet. Het diende als een soort web. Eigenlijk waren deze spinnen helemaal niet eng. Ze hebben juist hele lieve oogjes en ze keken je zo schattig aan. Niet echt iets voor Halloween, maar het ging om het idee!
Ik had een zwarte broek aan met een zwart hemdje en een rood vestje. Iris had het precies andersom, zij had een rode broek met een rood hemdje aan en een zwart vestje. We hadden daar niet over nagedacht of dat van te voren besproken, maar het was wel grappig dat het matcht en dat we ongeveer dezelfde outfit hadden. 
Dit was mijn volledige outfit, niet heel speciaal, maar goed genoeg voor deze avond: 


Creepy girl. Nee, ik zag er voor mijn doen nog best elegant uit. Ik droeg dit masker ook bijna de hele avond. Ik heb deze gevonden in een euro winkel. Dit masker was maar 1 euro 25, dus dat viel nog reuze mee. Het lag gewoon bij de feestartikelen. Dit was mijn gehele outfit voor de hele avond! Ik was er best tevreden over. Niet te opvallend, maar toch passend in het Halloween thema. 


Let's dance! 

Eenmaal aangekomen op de Halloweenparty, was het nog niet zo druk. Sterker nog, we waren een van de eerste in de zaal. Hij was nog vrij wel helemaal leeg. Dat was ook wel fijn, dan had je ruimte, maar dan is het wel raar om te gaan dansen. Daar hadden we nog even mee gewacht. We gingen eerst nog lekker iets drinken en eventjes rondkijken. Eigenlijk waren Iris en ik toch een beetje under-dressed. Heel veel mensen waren wel echt goed verkleed, met kostuum en al! Er was een hele dikke man als Mega Mindy verkleed (iew!), je had heksen, katten, dode bruidjes (dus vrouwen in een bruidsjurk, maar zij zagen eruit alsof ze daarin begraven waren), vampiers, feeën, robot's. Ik heb van alles zien lopen, maar het meest opvallende vond ik toch wel een Zalando bezorger. Er was een gozer verkleed als Zalando bezorger. Hij had precies zo'n outfit aan en droeg de hele avond een doos met het merk Zalando erop. Dat vond ik echt geniaal bedacht. Je moet er maar opkomen! Langzaam aan werd het drukker, alleen bleek dat ze te veel kaarten hadden verkocht, waardoor niet iedereen in de zaal paste. Als je aan het dansen was botste je heel vaak tegen iemand aan, dat was wel jammer. Door de mensenmassa was het feest ook wel erg gezellig. Je zag veel verschillende outfits en iedereen leek het naar z'n zin te hebben. Ik en Iris hebben verder heel de avond gedanst. De muziek was wel in orde. Je hoorde hele foute muziek, muziek die met Halloween te maken had (bijvoorbeeld muziek van Marilyn Manson) en natuurlijk kon Thriller van Michael Jackson niet ontbreken. Op het podium waren er ook wat mensen die op dat liedje gingen dansen. 


Dat zag er zo uit. Ze waren ook echt in het thema verkleed. De dans was alleen iets stijfjes, dat had wel beter gekund, maar het idee was leuk! Het was verder ook een erg leuke avond. 
Toen het nog rustig was had Iris ook nog even een foto van mij gemaakt bij het podium, daar stonden ook decorstukken op. Ze hadden wel aan detail gedacht!


Good nightmarres 

Ik was pas om kwart voor 3 in de nacht thuis. Heel de nacht heb ik gedanst, maar dat vond ik wel fijn. Ik ben dol op dansen en in zo'n zaal kun je je echt laten gaan. Er is niemand die verder op je let, want iedereen is veel te druk met zijn eigen dansmoves. Het was alleen jammer dat de vloer glad was. Er werd nogal veel bier geknoeid. Tijdens het dansen moest je dus goed oppassen dat je niet uitgleed. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad. Voordat ik ging slapen moest ik mijn make-up er nog wel afhalen. Dat was nog een hele klus. Hoe hard ik ook schrobde met het doekje met de make-up remover, het ging amper weg. Er zijn in totaal 5 make-up doekjes aan te pas gekomen voordat het er echt helemaal af was. Voordat ik het eraf gehaald had, heb ik nog wat foto's gemaakt van mezelf, met los haar! Achteraf vond ik los haar toch wel leuker staan bij deze outfit, maar misschien is dat leuk om te onthouden voor de volgende keer!

Mijn nagels waren zwart, ook dat was een drama! Ik had nog nooit zwarte nagellak opgehad en dit was mijn kans! Ik wilde het altijd een keertje doen. Ik vond het wel erg mooi, maar die maandag erna moest ik naast mijn crush zitten en ik had geen idee of hij ervan hield, dus wilde ik het er vanaf hebben, maar als ik het met nagellak remover weghaalde, bleven stukjes van mijn nagels en nagelriemen nog zwart, dus dat was ook geen succes. Zwarte nagellak is voor mij ook niet voor herhaling vatbaar, maar wel leuk om een keertje gehad te hebben!

Kijk naar mijn enge gezicht! De make-up was een beetje uitgelopen, want ik had heel de nacht gedanst en ja, dan krijg je het warm en ga je zweten!

Nog even heel nadenkend kijken, alleen maar omdat ik mijn nagels nog even wilde showen!

Mijn vraag aan jullie voor deze week:

Heb jij nog iets leuks gedaan voor Halloween? Zo ja, wat dan? Zo nee, lijkt het je leuk om er iets aan te doen?


Boe! 



Reacties

  1. Ik ben lekker naar de halloween markt hier in de buurt geweest, haha. Verder niet veel gedaan, heb Nightmare Before Christmas gekeken :) Leuke foto's trouwens!! Smokey eyes staan wel leuk bij je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ziet er echt leuk uit!

    En neih, ik heb niks speciaals gedaan.

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, jij ziet er echt leuk uit. mooie meid!
    ik heb voor halloween koekjes gebakken in de vorm van een spook en ik heb horrorfilms gekeken met vriendinnen.

    groetjes, djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!