Happy Moments (4)

 Het is weer tijd voor wat positiviteit! In de afgelopen weken zijn er veel leuke dingen gebeurd. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik mijn laatste Happy moments of the month met jullie deelde, hoogtijd voor weer wat blije momenten die zeker even benoemd mogen worden! 



  • Een vriendin verrassen voor haar verjaardag. Begin juni was een hele goede vriendin van mij jarig. Aangezien zij niet echt in de buurt woont, kon ik niet zomaar een cadeautje aan haar geven. Per post verraste ik haar met een theepakket, een luxe chocolade reep en een lief kaartje. Op voorhand had ik niet tegen haar gezegd dat dit eraan zou komen. Ze was daarom ook helemaal verrast en blij toen ze mijn cadeau in de brievenbus vond. Ze had het totaal niet verwacht en reageerde echt super enthousiast en lief. Ik vind het altijd geweldig om dierbaren te verrassen en met aandacht een leuk cadeau voor hen uit te zoeken. Dat is deze keer ook helemaal gelukt!

  • Naar Titanic de musical gaan. Het was alweer lang geleden dat ik een theater van binnen had gezien, aangezien ik door Corona lang niet durfde om in een grote massa mensen te zitten. Mijn moeder wilde graag naar Titanic de musical en ik wilde ook wel mee. Weliswaar liep ik daar (als enige) met een mondmasker op om de show te bekijken. De musical zelf vond ik niet de beste musical die ik ooit heb gezien, maar het was heerlijk om weer een avondje uit te hebben.

  • Positief nieuws krijgen waardoor mijn leven er anders uit gaat zien. Hier ga ik nog een apart artikel aan weiden, maar begin deze maand heb ik erg leuk en goed nieuws gekregen, waardoor mijn leven er de komende jaren anders uit gaat zien. Het is een nieuwe stap die ik ga zetten en die ook impact heeft op mijn dagelijks leven, maar ik heb er een erg goed gevoel bij. In een volgend artikel deel ik hier meer over! 


  • De ratjes van een vriendin ontmoeten. Een vriendin van mij heeft sinds kort twee lieve ratjes geadopteerd. Ze hebben de namen Sas en Fiep gekregen en ik mocht gezellig langskomen om kennis te maken met de beestjes. Meteen werd ik gebombardeerd tot tante Meaghan en werd één van de ratjes bij mij op schoot gezet. Super gezellig en wat zijn ze schattig! Ik had nog nooit eerder ratjes vastgehouden of überhaupt aangeraakt, dus dat was wel heel bijzonder. Vooral de staartjes voelen erg apart aan! Ik kan niet wachten om weer langs te gaan en ze weer te bewonderen. En uiteraard is het ook gezellig met mijn vriendin hoor!


  • Geld terugkrijgen van de belasting. Voor het eerst in mijn leven heb ik afgelopen april mijn belasting aangiften gedaan. Als huiseigenaar hoort dat er nu eenmaal bij en voor alles een eerste keer! Aangezien ik vorig jaar betaald had voor hypotheekbemiddelingskosten, taxatie van de woning en voor de notaris, kreeg ik geld terug van de belasting. Ontzettend fijn natuurlijk! Zo is die eerste belastingaangifte toch nog eens positief en zijn die blauwe enveloppen toch nog ergens goed voor. 


  • Tijd hebben om leuke boeken te lezen. Van vriendinnen heb ik de afgelopen tijd wat boeken cadeau gekregen, waaronder omringd door idioten (ben ik momenteel aan het lezen), nice girls don't get the corner office en nu of nooit. Eindelijk maak ik voor mezelf weer tijd om te lezen in boeken die al zo lang op mijn lijstje staan. Heel lang kon ik me maar niet concentreren als ik een boek in handen had, maar inmiddels kan ik mij weer helemaal verliezen in een goed boek. 


  • Officieel verhuizen. Oké, ik geef toe dat ik hier eerst helemaal niet happy over was en dat ik er grote moeite mee had. Daar kon je in dit artikel meer over lezen, maar inmiddels ben ik wel blij dat ik die stap heb gezet. Ik kon het niet blijven uitstellen en ik heb echt de tijd genomen om langzaam aan mijn nieuwe woning te wennen. Nog steeds voelt het niet helemaal als thuis, maar dat komt wel met de tijd. Ook daar heb ik vertrouwen in. Ik ben in elk geval trots dat ik hier nu woon en ben blij dat al dat gedoe en geregeld rondom de verhuizing nu achter de rug is. 


  • Een collega die onwijs dankbaar is voor mijn hulp. Laatst had ik een collega geholpen, voor mij was dat een kleine moeite, maar voor hem was het een heel groot gebaar. Woorden als "Je bent een life safer", "Ik sta bij je in het krijt" en "Enorm bedankt, zonder hou was het me niet gelukt", heeft hij laten vallen. Toch leuk hoe voor mij een kleine dienst voor iemand anders zo veel impact kan hebben. Dat maakt mijn werk dan ook weer extra leuk! 


  • Mijn leidinggevende in het zonnetje zetten. Ik ben mijn leidinggevende echt enorm dankbaar voor alles wat hij voor me doet. Hij geeft me alle kansen in mijn werk, laat me daarin ook heel vrij. We voeren leuke gesprekken. Hij geeft veel complimentjes, waardoor mijn zelfvertrouwen een flinke boost krijgt en er is altijd ruimte voor een grapje, zelfs als de gesprekken serieus zijn. Daarom vond ik dat mijn leidinggevende wel een bedankje verdiende. Ik gaf hem een lief kaartje met een flesje prosecco en luxe noten in een mooi pakketje. Zijn reactie was ook echt prachtig en hij zag het helemaal niet aankomen. Hij vond het onwijs lief van me en gaf me spontaan drie zoenen. Mensen verrassen blijft gewoon enorm leuk!

Wat was jouw ultieme happy moment van de afgelopen tijd?

Reacties

  1. Mooie momenten! Super leuk dat je je leidinggevende verraste. Volgens mij doen niet veel mensen dat. Ik heb het in elk geval nog nooit gedaan (maar ik ben ook niet zo goed bevriend met mijn leidinggevende...) En ben wel heel benieuwd naar het nieuws! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook kaartjes voor Titanic de musical, maar wat jammer dat jij hem niet zo goed vond! Hopelijk is het wel leuk genoeg, want ik vond de kaartjes ook best wel duur...
    Goed ook van je dat je officieel bent verhuisd. Ik heb inderdaad gelezen hoe veel moeite je ermee had, mooi stap heb je gezet!
    Mijn happy moment was ook geld terugkrijgen van de belasting! En verder heb ik het ook meteen weer uitgegeven... Want ik heb een auto gekocht! Zoooo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk dat je nu bent verhuisd. Ik hoop dat je snel went en dat het echt als jouw eigen plekje gaat voelen. Complimenten van je collega's krijgen is altijd leuk. Ik had dat laatst ook. Een collega van mij was echt heel dankbaar dat ik tijdelijk haar werkzaamheden had overgenomen toen zij een tijdje ziek was geweest en ook dat ik dat zo precies had gedaan. Ze is nogal perfectionistisch en vindt het lastig om werk te delegeren, maar ze zei dat ik het super goed had gedaan en dat het ook op de manier was zoals zij zou doen. Dat was leuk om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!