Huisupdate 6: Veel stappen gemaakt

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een update gaf rondom mijn woning. We zijn alweer bij de zesde update rondom de werkzaamheden in mijn koopwoning beland. Sinds de laatste update is er weer erg veel gebeurd en hebben we enorme stappen kunnen maken in het proces. Het was ook zo hectisch en opeens verliep alles in een sneltreinvaart, waardoor ik niet eerder de tijd had om een update te schrijven. In de tussentijd is er ontzettend veel gebeurd en veranderd. De schilder is nog eens geweest, de nieuwe keuken is eindelijk geplaatst, veel meubels zijn in elkaar gezet en we hebben de grote schoonmaak gedaan. Hoogtijd om jullie bij te praten en alle vorderingen te laten zien! Dit keer is het een vrije grote en lange update, omdat ik al zo lang niets meer heb gedeeld. 




Nieuwe keuken

Na lang wachten was hij daar begin februari eindelijk! Onze nieuwe, nachtblauwe keuken met marmerkeukenblad en gouden elementen (lijsten en de kraan). En wat ben ik er toch ontzettend blij mee. De keuken is wel echt het pareltje van het huis geworden. Groot is hij niet, maar buiten dat wel helemaal naar wens en naar smaak. Hier hebben we het langste op gewacht en toen de keuken eenmaal stond was het voor mij net alsof er een confettikanon was afgegaan. Eindelijk begon ik mijn huis meer als een huis te zien, want maanden lang tegen dat lege en lelijke gat aankijken elke keer als ik kwam klussen, maakte me ook moedeloos. Maar de keuken staat er eindelijk. Het is zo bijzonder dat je eerst begint met losse elementen en tekeningen in de keukenwinkel en dat het dat uiteindelijk exact wordt zoals je gewenst hebt. Elke keer als ik mijn keuken zie, dan ben er verliefd op! Hier ga ik nog vele jaren plezier van hebben.



 

Opgeknapt houtwerk in het trapgat

We hebben de schilder nog een keer terug laten komen om het houtwerk in het trapgat te laten opknappen. Het hout was beschadigd en had dezelfde geelwitte kleur als de deurposten hadden. Nadat de muren in het trapgat waren gedaan, kon het hout ook niet achterblijven. Voor het traphekje kozen we voor muisgrijs, dezelfde kleur grijs als de deuren op de bovenverdieping. Voor het andere houtwerk kozen we silvershadow, wat dezelfde kleur is als we op de wanden in meerdere kamers in ons huis hebben. Zo klopt het hele geheel. Ik vind het echt een verfrissing in contrast met hoe het eerst was en vooral de deurlijst en het traphekje zijn echt een grote verbetering ten opzichten van hoe het eerst was.

Het eindresultaat!

Voor de werkzaamheden


 

Plisségordijnen

In mijn vorige update vertelde ik al dat de plisségordijnen bezorgd waren, maar inmiddels heeft mijn vader ze ook voor ons opgehangen. Wat zijn ze mooi! En ook ontzettend handig. Door het top-down, bottom-up systeem kan je zelf bepalen waar op het raam het plisségordijn zit en hoe veel privacy en lichtinval je wilt hebben. Ook de grijze kleur past ontzettend mooi bij zowel onze blauwe als witgrijze muur. Het is alleen jammer dat het top-down bottom-up systeem bij ons andere raam aan de achterzijde van de woonkamer nog niet werkt… Er zaten geen koortjes aan dit plisségordijn, waardoor het werkt als een rolgordijn en dus alleen top-down gaat… Daar baalde ik wel enorm van, want het lijkt alsof het nooit in één keer goed kan gaan. Ik heb meteen contact gezocht met Veneta, waar we onze raamdecoratie hebben gekocht, en ik krijg kosteloos een nieuw exemplaar opgestuurd. Heel fijn, maar wel jammer dat dat weer een maand op zich laat wachten.

Bovenaan het raam

In het midden van het raam, op een gewenste plaats voor meer privacy, maar genoeg lichtinval. 


Meubels

De laatste keer dat ik een update gaf, waren er diverse meubels bezorgd. Deze zijn inmiddels ook grotendeels in elkaar gezet, aangezien Luuk al begin maart over is gegaan naar het huis, moesten deze meubels wel klaarstaan om de woning leefbaar te maken. Onze PAX kasten van Ikea staan. We kozen voor 2 kasten van 100cm breed en 2 kasten van 50 cm breed. De bedoeling was dat de kast van 100 aan de kast van 50 vastgezet zou worden, maar uiteindelijk was het qua ruimte toch handiger om dat niet te doen en hebben we nu dus 4 losse kasten staan. Allemaal met prachtige donkerblauwe deuren die matchen bij de tinten blauw in ons huis. Super blij mee! 

 



Ook ons nieuwe bed hebben we in elkaar gezet. Dit is Gladstad van Ikea. Ik wilde per sé een niet al te hoog bed en ik wilde ook een bed met lades, aangezien ik het zonde vind om de ruimte onder het bed niet te benutten. We hebben niet het meest grote huis, dus alle opslagruimte is ook welkom. Het bed is in een mooie lichtgrijze kleur, die rustig oogt tegen onze nogal heftige blauwe muur.


 

Ook de wasmachine staat geïnstalleerd en al meerdere wassen zijn erin gedraaid! Wij hebben een wasmachine van Haier gekozen. Ik kende het merk nog niet goed, maar ik las hele goede reviews en Haier is de op twee na grootste fabrikant van witgoed ter wereld. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de wasmachine en is hij ook ontzettend zuinig in gebruik en produceert hij weinig geluid tijdens het wassen.


De koelkast was ook nog wel een dingetje… Ik wilde een vrij zuinige koelkast die zou matchen bij de nachtblauwe kleur van onze keuken. Het was geen makkelijke opgave om zoiets te vinden. Na lang zoeken en veel vergelijken was daar dan toch eindelijk DE koelkast. Het is de Samsung Bespoke in navy blue en wat een prachtige koelkast is het. De kleur matcht precies bij onze keuken, alsof hij erbij ontworpen is. Daarnaast kan er vrij veel in het heeft hij energielabel C. Voor koelkasten zijn labels E, F en soms zelfs G heel gebruikelijk. Deze koelkast kostte ook wel wat meer geld, maar dat had ik er met alle liefde voor over. Het klopt helemaal en hij is ook nog eens zuiniger in gebruik dan de gemiddelde koelkast. En daarbij is de koelkast ook nog een super mooi en is de voorkant van glas, waardoor je jezelf erin kan zien. Een extra spiegel in huis kan nooit kwaad en zeker niet als die spiegel ook nog een functie als koelkast heeft. 

 


Ook Luuk zijn kantoor is zo goed als af. Het elektrische zit-sta bureau van Ikea is in elkaar gezet en zijn eerste werkdagen achter dit bureau zitten erop. Het kantoor van Luuk is nu bijna af en de komende tijd gaan we mijn kantoor in orde maken. We gaan de komende tijd nog meer meubels bestellen, onder andere mijn bureau, nog een aantal kasten en we twijfelen nog of we een bank of twee loungestoelen gaan kopen. Daar denken we de komende tijd nog even over na.

 

In elke kamer verlichting

Luuk heeft de eerste twee weken in een vrij donker huis gezeten, maar dat is nu verleden tijd! Het duurde even voor we in alle kamers verlichting hadden, maar inmiddels is het geregeld en ben ik er maar al te blij mee. Wat een sfeer geeft dat opeens aan de woning. Onze verlichting laat ik in een apart artikel zien, omdat ik zo veel verschillende en vooral (naar mijn smaak en mening) hele mooie verlichting heb gekozen.


 

Zwarte lichtschakelaars en wandcontactdozen

Nog een investering die we hebben gedaan is op de hele bovenverdieping en in de keuken zwart schakelmateriaal en zwarte wcd’s plaatsen. Toen we het huis kochten hingen er overal witgele schakelaars en stopcontacten. Ja… De vorige bewoner had blijkbaar iets met witgeel, terwijl ik dat totaal niet heb. Alles wat witgeel was is nu vervangen door een andere kleur. Het vervangen van al dat materiaal was echt een prijzige investering, maar toen het er eenmaal hing, vond ik het dubbel en dwars waard. Het zijn echt de kleine details die het huis steeds mooier maken en ook wat moderniseren. Het oogt nu gewoon een stuk strakker en frisser!


Zwarte wc-bril

Tot slot kocht ik bij Ikea ook een nieuwe wc-bril. Samen met mijn moeder moest ik best wel lachen toen ik uit de Ikea kwam met een wc-bril onder mijn arm, want ik kon me nou niet herinneren dat ik ooit zoiets had gekocht en dat ik dat ooit zou gaan doen. Als huiseigenaar maak je toch allemaal nieuwe dingen mee, zo ook het kopen van zoiets als een wc-bril. Enfin, ik wilde een nieuwe wc-bril omdat ik gewoon een frisse eigen bril wilde en daarnaast vind ik dat het zwart ook een stuk beter staat bij de tegels die we in de wc hebben. 


 

Wat gaan we nog doen?

De komende tijd staat in het teken van mijn verhuizing. Luuk wilde al in het huis wonen, maar ik moet echt even wennen en wil even wachten tot we bijna alle meubels hebben. Meubels kopen staat dus zeker hoog op het lijstje. Ook zijn we bezig met een nieuwe voordeur, omdat de huidige enkel glas bevat en sterk verouderd is, wat niet zo goed is voor de isolatie met deze hoge gasprijzen. Verder gaan we aan de slag met wat detail dingen, zoals het schilderen van de drempels op de bovenverdieping, het plakken van plinten die ontbreken bij de laminaatvloer en we wachten nog op onze nieuwe matrassen die ervoor gaan zorgen dat we straks extra lekker liggen in ons nieuwe bed! Beddengoed shoppen dat past in onze nieuwe slaapkamer staat dus ook hoog boven aan de lijst! En we gaan nog wat meubels aanschaffen, zoals de meubels voor mijn kantoor en nog een aantal voor de woonkamer. Gelukkig begint het nu langzaam een huisje te worden en is het zware geklus eindelijk klaar. 

Reacties

  1. Wat is er toch veel gebeurd! Zo veel progressie. Haha, ik moest wel lachen om het stukje om de wc-bril, inderdaad niet een alledaags voorwerp dat je koopt. Maar het staat zeker mooi bij de tegels. En ook je keuken vind ik prachtig met die gouden elementen! Wat uniek, dat zie je niet zo vaak! Daar mag je zeker trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk wil je je eigen toiletbril! Dat was ook steeds het eerste wat ik verving in de nieuwe woniing. Gek is dat, maar dat is gewoon een gevoelsdingetje. Ik mis trouwens mijn Pax kasten enorm. Er staan prachtige hoge kasten in onze kamer, en ook met best veel ruimte, maar zo onhandig ingedeeld en nét te hoog voor mij. Ik moet steeds een krukje pakken om een broek op te hangen. De Pax kasten waren een stuk goedkoper dan de monsters die er nu staan, maar ik zou ze met liefde omruilen. Nu, meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw keuken is zo mooi! Wat leuk dat je dat helemaal zelf hebt ontworpen en dat het nu echt naar je smaak is. Daar ga je nog jaren plezier van hebben. Ook bijna al onze meubels komen van Ikea, top kwaliteit voor weinig geld! Zijn die blauwe deuren nieuw in het assortiment? Want die kende ik nog niet en ik kom best vaak bij Ikea. Heel veel plezier met alle nieuwe spullen! Ben benieuwd naar de vervolgstappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had nog nooit eerder gehoord van Plisségordijnen. Wat een uitvinding! Nu ik dat zie heb ik spijt van de keuze voor jaloezieën, dat laat veel minder licht door en op al die randen komt stof... Achja, misschien voor een volgend huis.
    Enne, mooie keuken hoor! Snap dat het het pareltje van je huis is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!