Dilemma's op dinsdag: wat zou ik kiezen?

Een tijd geleden ontdekte ik via een oud-studiegenoot de website dilemma's op dinsdag. Elke dinsdag plaats de site een dilemma, waar je dan een keuze uit moet maken. Dit deden wij tijdens het afstuderen altijd samen beantwoorden. Het leek mij wel leuk om voor mijn blog te kiezen uit een aantal dilemma's! Vandaar dat ik er een aantal aan mijzelf voorleg die ik al online heb zien komen. Mocht je dit nou ook leuk vinden, dan kun je kijken op de website of de Facebookpagina liken! Daarnaast is er ook een heel leuk boek van uitkomen, dat je onder andere bij bol.com kunt aanschaffen.
(Bron)



Als je een hond hoort blaffen moet je terug blaffen OF als je een product ziet van 6,95 moet je het kopen. 
Dan zou ik gaan voor terug blaffen naar de hond! Ik ben gek op honden en ik imiteer ze soms ook al als ze blaffen, dus als ik dan toch moet kiezen, dan doe ik het liever elke keer als ik een hond hoor blaffen. Dat liever dan elke keer 6,95 uitgeven. Ik weet niet hoe vaak die prijs voorkomt, maar straks ben ik blut en dat is ook niet helemaal de bedoeling.


Je moet elke dag twee uur met je moeder bellen OF elke keer als je je zin niet krijgt, moet je gaan jengelen als een peuter. 
Pfff, wat een lastig dilemma. Als ik elke dag mijn moeder twee uur moet bellen, ben ik helemaal niet efficiënt bezig, want ik woon nog gewoon thuis. Als ik als een peuter ga jengelen, betekent dit dat dat ook op school en op werk gebeurt... Doe dan toch maar dat jengelen, dan vinden mensen mij maar raar, maar dan verspil ik niet dagelijks twee uur. 



Als je loopt, beweeg je je hoofd zoals een duif doet OF je moet elke dag iets van de grond eten.
Sowieso bewegen als een duif! Dat ziet er misschien een beetje gek uit, maar dan kun je het nog gooien op het feit dat je lichaam een afwijking heeft. Elke dag iets van de grond eten, vind ik vies. Als het bij mij thuis zou zijn, dan kan dat nog wel. Maar stel dat ik op vakantie ben, bij iemand anders slaap of op school ben, dan lijkt het mij helemaal niet prettig om iets van de grond te eten. Wie weet wat er daar allemaal is gebeurd... 


Al je onderbroeken zijn van ham gemaakt OF elke ochtend smeer je 1 rauw ei in je gezicht.
Dan maar iedere ochtend een rauw ei in mijn gezicht smeren. Misschien is dat best nog goed voor je huid, ook al voelt het misschien niet fijn aan. Onderbroeken gemaakt van ham vind ik verschrikkelijk. Ik denk dat dat ten eerste niet lekker zit en ten tweede ben ik pescotarisch, wat betekent dat ik niet doe aan vleesconsumptie, dus ook niet aan onderbroeken gemaakt van ham!


Je moet je bij de security op het vliegveld altijd helemaal uitkleden (naakt) OF je moet de rest van je leven vliegtuigmaaltijden eten.
Liever helemaal naakt voor security. Zo vaak vlieg ik namelijk niet, dus dan die ene keer heb ik minder moeite mee dan dat ik elke dag, als ontbijt, lunch en diner een vliegtuigmaaltijd moet eten. Dat is niet lekker en dat kan nooit gezond zijn. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.


Je hebt maar drie uur per nacht slaap nodig OF je bent voor 1 dag president in een land naar keuze.
Lastig, want beide opties hebben wel wat! Ik kies ik toch voor maar drie uur slaap per nacht nodig hebben, onder het mom van efficiëntie. Als ik minder slaap nodig heb, kan ik ook meer doen met mijn leven en ben ik niet mijn halve leven weg aan het slapen. Natuurlijk kan ik er dan altijd voor kiezen om langer te slapen als ik dat zou willen, maar het idee dat ik met slechts drie uur slaap goed kan functioneren is wel heel fijn! President voor 1 dag lijkt mij ook wel leuk, maar dat is maar 24 uur. Volgens mij kun je dan al president niet zo heel veel bereiken.


In één vingerknip zie je eruit als om door een ringetje te halen OF je bent altijd overal als eerste aan de beurt.
De eerste optie. Ik heb niet altijd zin om te douchen, mijn tanden te poetsen, mijn haar en wenkbrauwen te doen etc. Hoe fijn zou het zijn dat dat allemaal klaar kan zijn als je alleen maar met je vingers knipt? Overal als eerste aan de beurt zijn, is ook wel chill, maar ik kies dan toch voor de eerste optie, omdat ik dan in de ochtend ook rustiger aan kan doen en mijn haar dan waarschijnlijk altijd goed zit. Nooit meer een bad hairday!


Alles wat je koopt, moet je altijd in cadeaupapier inpakken OF je lacht als de kerstman.
Dan maar alles wat ik koop inpakken. De lach van de kerstman past totaal niet bij mij en dat zou ook een beetje eng zijn als een klein meisje lacht zoals een oude man. Daarnaast ben ik tevreden met het geluid van mijn lach. Alles wat ik koop inpakken, kost ook veel tijd, maar het scheelt dat ik niet zo heel veel koop. Af en toe wat boodschappen en een paar keer per jaar nieuwe kleding of schoolspullen. Dus dat moet nog wel te doen zijn toch? En waarschijnlijk ga ik dan alles wat ik koop ook meer waarderen, omdat ik alleen maar cadeautjes voor mezelf heb! Altijd mijn nieuwe items uit het cadeaupapier halen is vast een feestje (na de ellende van het inpakken dan...).


Je moet de basisschool overdoen OF je praat tegen iedereen zoals je tegen baby's praat.
Wat een rot dilemma! Beide opties lijken mij echt vreselijk. Hoewel ik tegen baby's niet echt met een babystem praat... Doe dan maar het laatste. Zelf heb ik niet zo heel veel met baby's, dus ik verdraai mijn stem ook niet echt als ik tegen ze praat. De basisschool overdoen lijkt me echt afschuwelijk, ook al is het nu waarschijnlijk een stuk makkelijker dan vroeger. Die periode uit mijn leven is gewoon klaar, dus dan ga ik wel tegen iedereen met een gekke stem praten.


Je mag je in de supermarkt alleen voortbewegen in een winkelwagentje OF elke keer dat je de supermarkt binnenkomt moet je roepen: 'dit is een overval!'
Haha, doe dan maar "dit is een overval!". Ik doe eigenlijk alleen boodschappen bij Lidl en Albert Heijn en altijd bij hetzelfde filiaal, dus als ik dat een paar keer heb gedaan, dan weet het personeel wel dat ik het ben en dat ik het niet meen! Dat is beter dan elke keer in een winkelwagentje gaan zitten en jezelf met moeite voortbewegen. Leuk als je met z'n tweeën bent, maar vrij lastig in je eentje!


Je huisdieren blijven altijd klein OF je kunt onder water ademen.
Moeilijk! Ik ga dan toch voor onder water kunnen ademen. Ik vind huisdieren super schattig, maar momenteel heb ik ze niet. Dus dan zou ik er niet heel veel aan hebben. Daarnaast heeft het ook wat moois om je huisdier te zien opgroeien en verder te zien ontwikkelen. Ik vind het dan een stuk handiger om onder water te kunnen ademen. Stel dat ik een keer een cruise maak en de boot zinkt, dan weet ik zeker dat ik overleef!


Je moet altijd slapen in een sarcofaag OF je tanden zijn gummybeertjes
Brrr, wat eng om in een sacrofaag te slapen. Het lijkt mij ook niet heel knus en comfortabel. Alleen tanden als gummybeertjes is toch ook geen gezicht? Ik kies dan toch voor slapen in de sacrofaag, want ik vraag me af of je ooit aan een baan komt als je gummybeer tanden hebt. Misschien word ik dan wel gediscrimineerd of gepest en ik vind het zelf ook niet heel aantrekkelijk. Ik zou dan niet tevreden zijn met mijn uiterlijk, dus laat mij dan maar slapen in een sacrofaag. Dat went vast wel en daar heeft niemand, buiten ik dan, last van.


Je moet 25 rondjes rijden op elke rotonde die je ziet OF je moet elke keer als je je pinpas gebruikt je pincode schreeuwen.
Hoe vervelend het ook is, ik zou toch die 25 rondjes rijden om elke rotonde. Het lijkt me helemaal verschrikkelijk om mijn pincode te roepen. Ik zou dan constant bang zijn om overvallen te worden of om door mensen te worden aangesproken als ik het hardop heb gezegd. Wat dat betreft ben ik veel te wantrouwend tegenover mijn medemens, dus dan maar 25 rondjes om elke rotonde. Ik zal dan proberen om rotondes zo veel mogelijk te vermijden.


Je moet altijd je schoenen aanhouden OF je mag alleen de oneven pagina's lezen van boeken/tijdschriften/kranten etc. 
Ik kies voor de laatste optie. Puur om het feit dat het mij irritant lijkt om altijd je schoenen aan te houden. Als je jeuk hebt aan je voet, kun je niet goed krabben. Als je gaat slapen of douchen, mogen je schoenen niet uit en als je schoenen vies zijn, wordt je huis ook helemaal vies. Je kunt de schoenen niet goed schoonmaken, omdat ze niet uit mogen. Het is ook irritant om alle oneven pagina's niet te kunnen lezen, maar ik kan ook nog altijd aan anderen vragen om het voor te lezen, als het noodzakelijk is.


Je gaat kopjes geven als je dichtbij iemand staat OF als je tevreden bent ga je spinnen.
Dan eerder spinnen. Dat klinkt misschien wel raar, maar dat hoeft niet heel hard te zijn. Als ik aan iedereen bij wie ik in de buurt staat kopjes moet geven, dan betekent dat dat ik bijvoorbeeld random mensen in de lift of in een wachtrij ook kopjes moet gaan geven. Beetje awkward!



Als je water ziet word je zeeziek OF er staat altijd een spotlight op je gericht
Spotlight. Anders zou ik zeeziek worden als ik water wil drinken of een douche wil nemen. Dat is niet heel praktisch. Dan maar de spotlight. Dan val ik wel enorm op en kan ik niet meer in het donker slapen, maar dat is het denk ik wel meer waard dan de andere optie.


Je hebt een magische kraan waar alle dranken naar keuze uitkomen OF je hebt een personal assistent die alles voor je doet.
Ik ga voor de personal assistent! Ik hoef geen magische kraan met drank naar keuze. Ik drink eigenlijk niets anders dan water, thee en ongezoete amandelmelk, dus voor mij is dat helemaal geen aantrekkelijke keuze. Dan heb ik liever een personal assistent! Dat zou mijn leven waarschijnlijk ook een stuk efficiënter maken. Zij kan dan dingen doen waar ik niet aan toe kom of waar ik even geen zin in heb!


Altijd natte sokken dragen OF altijd een frikandel speciaal als ontbijt
Bah, bah, bah! Alle twee de dilemma's zijn echt vreselijk! Hoe moet ik hier nu uit kiezen? Dan ga ik toch voor de natte sokken. Ik hecht veel meer waarde aan gezond eten en het laten staan van vlees. Het dragen van natte sokken is ook echt een verschrikkelijk gevoel, maar dat heb ik liever dan elke ochtend een gore frikandel naar binnen werken.


Je hebt een limousine en privéchauffeur OF altijd als je met je vingers knipt is je huis schoon
Met mijn vingers knippen en het huis is schoon! Nu kan ik mijn ouders daar een groot plezier mee doen en als ik later op mijzelf woon, scheelt dat zo veel tijd en moeite. Daarnaast vind ik het zelf ook gewoon prettig om de auto te pakken en ergens heen te gaan. Ook het reizen met het openbaar vervoer vind ik niet heel erg om te doen. Opruimen en schoonmaken daarentegen wel, dus dan ga ik sowieso voor de laatste optie! Hoe ideaal is dat, dan kun je ook zo veel rommel maken als je wilt. Een knip met je vingers en je huis is weer schoon! Als dat toch eens kon...


Als je op vakantie gaat, word je altijd vervoerd in een juten zak  OF overal waar je binnenkomt moet je eerst een hand pepernoten smijten. 
Wat een grappig dilemma. Ik ga denk ik toch voor de eerste optie. Als ik overal waar ik binnenkom pepernoten moet smijten, worden de meeste mensen niet blij denk ik. Dan kan ik op school, werk, thuis en bij vrienden altijd alles eerst onder smijten, terwijl ik het daarna waarschijnlijk ook zelf weer moet opruimen. Ik ga er vanuit dat dit geldt voor elke kamer waarin je komt. Stel dat je naar de wc moet, dan moet je daar ook een hand pepernoten smijten... Nee, niet handig. Dan ga ik liever in een juten zak op vakantie. Ik ga maar één keer per jaar op vakantie, dus dat moet dan nog wel te doen zijn, die paar uurtjes in een juten zak! Alleen zou ik dan nooit verre reizen gaan maken...


Welk dilemma vind jij het meest lastig om te beantwoorden? 

Reacties

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!