The beauty and the brains Tag

Momenteel heb ik vakantie en maak ik ook niet zo veel mee. Vandaar dat ik ook niet echt een onderwerp heb om over te bloggen. Ik heb net mijn verstandskies laten verwijderen en daardoor voel ik mij wat ziekjes en futloos. Dit leek mij dus een goed moment om weer eens een leuke tag in te vullen. Ik hoef hier niet zo hard bij na te denken en het is vaak leuk om vragen te beantwoorden. Dit keer de beauty and the brains tag!




Favoriete boek

Zonder twijfel is dat Harry Potter en dan ook echt alle zeven de delen. Als ik één deel als favoriet moet aanwijzen, dan is dat de Orde van de Feniks, maar het liefst lees ik ze alle zeven. Er zijn nog meer boeken die ik erg goed vind om te lezen of ook leerzaam en leuk vind, maar Harry Potter zal altijd mijn favoriet blijven. Daarmee ben ik opgegroeid en dat verhaal gaat mij nooit vervelen, ondanks dat ik de boeken al meer dan tien keer gelezen heb!

Favoriete quote

Ik heb er wel meerdere. Ik kies er voor nu eentje die het beste bij mijn gevoel en stemming past: You should be alone with me. We could be alone, but never get too lonely. ~ Hayley Williams.


Engels of wiskunde

Dan ga ik voor Engels. Ik vind er allebei geen reet aan, maar ik ben toch wel een stuk beter in Engels dan in wiskunde. Het liefst had ik op school altijd vakken als geschiedenis en maatschappijwetenschappen, omdat dat gaat over het echte leven. Dat vond ik veel interessanter dan te talen of beta-vakken. 

Science of art

Dan ga ik voor kunst denk ik. Wetenschap is ook interessant, maar ik heb vakken als scheikunde, biologie en natuurkunde niet heel erg lang gehad, omdat ik het lastig vond en ze dus vrij snel liet vallen. Kunst heb ik wel gehad op de middelbare school en dat vond ik best interessant. Het creatieve gedeelte, waar je zelf wat zooi in elkaar moest knutselen, vond ik niks aan. Het gedeelte waar ik leerde over de soorten kunst, de stromingen en kunstenaars, dus echt de theorie, vond ik dan weer wel mega interessant!


Noem vijf muziekartiesten of albums die jouw leven veranderd hebben

Wauw, wat lastig. Muziek is sowieso een belangrijk onderdeel in mijn leven. In mijn puberteit hielp muziek mij door lastige tijden heen en kon ik mij vaak herkennen in veel songteksten van mijn favoriete artiesten. Momenteel is het nog steeds belangrijk, maar is het meer om van te genieten en niet als medicijn tegen pijn. Echte artiesten zijn de mensen die invloed hadden op mijn leven niet, het zijn meer bands of gewone mensen die muziek maken en niet entertainen. Avril Lavigne is sowieso iemand geweest die belangrijk was in mijn puberteit. Haar songteksten waren gewoon dagboekstukken uit mijn eigen leven. Ook Paramore was heel erg belangrijk, wederom om de songteksten. Deze songteksten waren nog meer 'dark' dan die van Avril en daardoor kon ik mij er erg goed in vinden. Verder waren Billy Talent en Sum 41 ook bands die mijn leven hebben veranderd, door de punkrock muziek en natuurlijk de daarbij horende teksten. Beide bands maken muziek over onderwerpen die echt uit het leven gegrepen zijn en diep gaan. Verder denk ik ook dat DI-RECT (met Tim als zanger) veel invloed heeft gehad op mijn leven. Die liedjes vind ik ook echte eyeopeners. 


Favoriete en minst favoriete schoolvakken

Ik zit niet meer op de middelbare school, dus deze vakken laat ik maar even buiten beschouwing, aangezien dit hierboven al besproken is. Vanuit mijn studie is mijn favoriete vak communicatie, omdat dit heel erg varieert. Je leert daarbij om zowel schriftelijk als mondeling te communiceren. Bij schriftelijke communicatie leerde ik bijvoorbeeld werkgeversproposities, vacatures en handboeken te schrijven. Bij mondelinge communicatie leerde ik onder andere sollicitatiegesprekken te voeren, ontslaggesprekken te houden, maar ook om trainingen te geven, mezelf te profileren en te verkopen en discussie op gebied van HR te voeren. Die balans tussen schriftelijk en praktijk vond ik erg leuk!

Mijn minst favoriete vak is bedrijfskunde. Dat vind ik maar saai en lastig, omdat je veel bedrijfsprocessen en mechanismen moet leren en daarnaast komt er ook veel rekenen bij kijken, waar ik niet heel goed in ben. Ik zie daar altijd zo erg tegenop. Ook zijn die boeken zo dik en moet je vet veel hoofdstukken leren. Nope, daar hou ik niet zo van. 


Favoriete beroemdheid met 'een brain'

Sowieso Emma Watson. Wat een leuke en slimme meid is zij! En natuurlijk ook een geweldige actrice. Ik vind het zo goed van haar dat zij tijdens en na Harry Potter naar de universiteit gegaan is, om zich daar verder te ontwikkelen buiten het acteren. Niet veel beroemdheden doen dat en vaak vinden beroemdheden educatie ook helemaal niet belangrijk. Daarnaast bewonder ik hoe Emma zich inzet voor het feminisme en ook vind ik het knap dat ze zich ook bezig houdt met goede doelen buiten haar acteerwerk. 


Als je alles zou kunnen studeren wat je wilt, wat zou het dan zijn?

Journalistiek of geschiedenis. Ik had op de middelbare school altijd al in mijn hoofd gehad dat ik journalistiek zou gaan studeren, helaas is dat er niet van gekomen. Journalisten hebben tegenwoordig steeds minder werk, vanwege alle online media. Er is veel minder vast werk en veel meer freelance werk. Dat vond ik te onzeker. Ook het salaris is niet heel hoog en een baangarantie is er niet, vandaar dat ik de droom om journaliste te worden heb laten varen. Iets anders wat mij ook erg leuk lijkt om te studeren is geschiedenis, aangezien ik dat altijd al een interessant vak heb gevonden. Alleen kun je zo bar weinig doen met geschiedenis. Enige opties zijn docent en onderzoeker, maar beide vind ik niet hele leuke beroepen. Vandaar dat dit het ook niet werd. Maar als het zou kunnen en het toekomstperspectief was anders geweest van deze studies, dan was ik nooit HRM gaan studeren. 



Wat is je nerdy geheim?

Ik vind geschiedenis over allerlei koningshuizen heel interessant en kan soms heel lang op Wikipedia of andere sites die daarover schrijven lezen over koningen en koninginnen en hun families. Dit kan soms teruggaan tot 1400! Ik vind dat zo mega interessant! Ik lees graag over hun levens en wat zij betekend hebben in die tijd, wat voor personen ze waren en met wie ze getrouwd waren. Dat vind ik gewoon erg interessant en daarom weet ik ook best veel over allerlei koningshuizen van verschillende landen. Het is ook niet voor niets dat ik graag naar films en series kijk met kostuums van vroeger!


Favoriete stijlicoon

Die heb ik niet echt. Misschien Kate Middelton van Engeland, want ik vind dat zij altijd heel mooi en elegant gekleed is. Ik zou graag haar kleding willen hebben en haar stijl overnemen, maar dat zou een beetje duur zijn! Zij draagt vaak dingen die ik ook mooi vind. Casual, maar niet te basic. Alles wat zij draagt ziet er netjes en chique uit, maar dan wel zonder te veel poespas. 


Noem iets waar jij geobsedeerd van bent, wat andere mensen raar vinden

Hmmm... Misschien gezond eten? Natuurlijk vinden veel mensen dat belangrijk, maar ik lees er veel over, leef heel gezond en klaag ook altijd over supermarkten en restaurants die niets gezonds aanbieden of waarbij het lijkt dat iets gezond is, maar vervolgens blijkt dat er een kilo suiker of zout in zit. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen mij zeikerig vinden als ik gezond eten eis of mijn passie over gezond eten bespreekbaar wil maken. Ik vind dat gewoon erg belangrijk, omdat het mijn leefstijl is.


Noem vijf mensen (geen familie en vrienden) die jou inspireren

Weer een beetje een lastige vraag, maar ik denk dat dit mijn lijstje is:
- Hayley Williams
- Emma Watson
- Kate Middelton
- Scarlet Hemkes (van Ik Vrouw Van Jou)
- Jake Bugg 
Deze mensen inspireren mij om verschillende redenen en sommige heb ik al genoemd in deze blog!


Vind jij de beauty of the brains belangrijker?

Reacties