Take me to the movies (3)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik zo'n soort blog schreef, maar ik had wel weer eens een keer zin om met jullie goede films te delen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Zo kan ik jullie misschien weer een aantal films aanraden (of afraden haha) en kan ik weer lekker los gaan met mijn commentaar! Wellicht haal je er zelf weer een aantal leuke films uit voor op je lijstje. Al eerder schreef ik 'Take me to the movies'-blogs. Deze kun je hier en daar terugvinden! 








The Legend of Tarzan

Het is al jaren geleden dat de man ooit bekend als Tarzan (SkarsgĂ„rd) de jungle van Afrika achter zich liet voor een nieuw leven als John Clayton, Lord Greystoke, met zijn geliefde vrouw, Jane (Robbie) aan zijn zijde. Nu is hij uitgenodigd om terug te komen naar de Congo als een handelsafgezant van het parlement. Hij is zich er echter niet van bewust dat hij als pion fungeert binnen een gevaarlijk spel vol hebzucht en wraak onder leiding van de Belgische kapitein Leon Rom (Waltz). Maar diegenen achter dit moorddadige plot hebben geen idee wat ze te wachten staat. (bron)
Lengte: 109 minuten

Allereerst, had ik iets heel anders van deze film verwacht. Ik heb nooit heel veel gehad met Tarzan en ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik de Disney versie van deze film nooit heb afgezien... Afgezien van dat, heeft deze film mij enorm verrast. Wat een goede film was dit! Nadat Tarzan (John Clayton in het gewone leven) jarenlang in Engeland gewoond heeft, keert hij terug naar de jungle met zijn vrouw Jane. Hij is zijn oude skills vanuit de jungle nog niet verloren en er doen zich allerlei problemen voor tijdens de film. Ik vind het leuk dat ze een nieuw soort film van Tarzan hebben gemaakt en niet een liveaction van het originele verhaal hebben nagemaakt. Dat maakt het origineel en leuker om naar te kijken. Ook de special effects vind ik er heel realistisch uitzien. Tarzan vecht en communiceert met dieren tijdens de film. Deze dieren zien heel realistisch uit, super mooi gedaan. Minder aan de film vond ik dat Jane een slachtofferrol aanneemt. Natuurlijk is zij 'the damsel in distress', maar in mijn herinnering was Jane altijd wat stoerder dan dat ze in deze film was. Ook vond ik het einde van de film jammer. Ik ga niet te veel verraden, maar de film eindigt met een raadsel. Deze film krijgt van mij een 8,5.

Me before you

Klik hier voor de trailer
William Traynor (Sam Claflin) was een levensgenieter totdat hij als gevolg van een verkeersongeluk verlamd raakte. Zijn wens is om zijn leven te beĂ«indigen. Een jonge laag opgeleide vrouw afkomstig uit een arbeidersgezin, Louisa Clark (Emilia Clarke), wordt in dienst genomen om hem te verzorgen. Tussen hen ontstaat een bijzondere band. (bron)
Lengte: 110 minuten

Ik had eigenlijk wat meer verwacht van de film Me Before You. Het was ten eerste wel een heerlijke romantische en dramatische film. Ik vind het hoofdpersonage, Emily, een heel erg leuk persoon. Zij heeft haar eigen, eigenwijze kledingstijl en offert heel haar leven op om voor William te zorgen als zijn persoonlijke assistent. Ze is vaak ook veel te lief voor hem en ze doet haar best om zijn leven weer leuk te maken. Je voelt de chemie tussen de twee acteurs en dat maakt de film ook zo goed. Fun fact: Matthew Lewis (Neville Longbottom uit Harry Potter) heeft ook een rol in deze film en hij is zo anders dan je hem gewend bent, dat maakte de film ook weer erg leuk!
Soms vond ik deze film wat langdradig en ook het einde vond ik niet leuk. Zonder te spoilen wat er gaat gebeuren: ik had een ander einde verwacht. Het was opeens 'boem', einde, voorbij... Ik vond het jammer dat de film eigenlijk werd afgekapt, terwijl sommige dingen in de film nog helemaal niet waren uitgesproken of opgelost. Om af te sluiten met een positief puntje: de locaties waar gefilmd werden, waren echt prachtig! Dit was echt een toevoeging aan het verhaal. Deze film krijgt van mij een 7.


Finding Dory 

Klik hier voor de trailer
De hyperactieve Dory komt er achter dat ze geboren is in het Marine Biology Institute of California, waar vele zeedieren worden voorbereid op hun terugkeer naar de zee. De vergeetachtige blauwe vis werd op jonge leeftijd weer in de oceaan vrijgelaten, maar ze reist terug naar het instituut om haar ouders te vinden. (bron)
Lengte: 97 minuten 

Wauw! Wat een leuke film was dit zeg! Normaal vind ik opvolgers van films altijd minder leuk (Harry Potter niet meegerekend), maar ik kan eerlijk zeggen dat ik dit deel nog leuker vond dan de eerste film. Je komt in dit verhaal meer over de achtergrond van Dory te weten. In de eerste film is ze daar 'opeens', maar nu weet je precies waar ze vandaan komt. Ik vind Dory ook gewoon een heel leuk personage en de verhaallijn is simpel, maar toch zit er veel gevoel bij. Typisch een Disneyfilm. Ook vind ik de animatie heel mooi gemaakt. Het komt sterk overeen met het eerste deel, maar je ziet toch dat we tien jaar verder zijn en dat alles nog mooier en gedetailleerder is. Het enige wat ik jammer vond, was dat de film zo kort duurde. Ik had nog wel wat langer van Dory willen genieten! Maar dat zien we voor nu even door de vingers. Deze film krijgt van mij een 10


Edward Scissorhands 

Klik hier voor de trailer
Edward (Johnny Depp) is gecreëerd door een uitvinder, die echter stierf voor hij z'n karwei af kon maken. Hierdoor heeft Edward scharen waar eigenlijk zijn handen zouden moeten zitten. Wanneer een vrouw bij zijn grote landhuis aanbelt en hem daar vindt, neemt ze hem mee naar haar huis om bij haar familie te wonen. Al snel weet hij zich aan te passen aan de voor hem ongewone omgeving.
Lengte: 105 minuten

Als ik deze film in Ă©Ă©n woord moet omschrijven: bizar!
De verhaallijn was zo raar, net als het personage wat Johnny Depp speelt, de decors, de special effects en de andere personages. Dat maakte het ook wel weer een erg goede film. Dit is al een vrije oude film, hij is namelijk gemaakt in 1990. Toen was ik nog niet eens geboren! Dit merk je natuurlijk ook aan de manier van kleden, acteren en mindere goede kwaliteit. Desalniettemin blijft het wel een rare, maar erg goede film! Johnny Depp speelt wel vaker rare personages, maar dit is tot nu toe de meest gekke die ik heb gezien. Hij heeft scharen als handen en probeert dit in de film te gebruiken om goed te doen, maar veel mensen vinden hem eng en verafschuwen hem. Johnny Depp heeft niet veel tekst en zijn personage kijkt altijd maar verwonderd, soms bang, om zich heen. Het einde is heel tragisch, natuurlijk zeg ik niet wat er gebeurd, maar ik vond het einde echt super zielig! Ik zou deze film aanraden als je het niet erg vind om naar wat oudere films te kijken, want hij is wel echt heel goed! Deze film krijg van mij een 8.


The theory of everything 

Klik hier voor de trailer
De film vertelt het verhaal over de beroemde natuurkundige Stephen Hawking (Eddie Radmayne). Het verhaal centreert zich om Hawkings vroege jaren op de Universiteit van Cambridge waar hij verliefd wordt op de arts-studente Jane, waar hij later mee trouwt. Net na het huwelijk wordt bij Hawking ALS, een ongeneeslijke spierziekte, gediagnosticeerd. (bron)
Lengte: 123 minuten

Dit is een wat heftigere en zwaardere film. Het gaat over het leven van Stephan Hawking. Het is een waargebeurd verhaal en gebaseerd op zijn leven. Stephan Hawking wordt gespeeld door Eddie Redmayne. Sowieso kan ik de acteerkunsten van Redmayne waarderen. Hij speelde ook in Les Miserables, The Danish girl en hij speelt ook de hoofdrol in de nieuwe film van Harry Potter: Fantastic Beasts and Where To Find Them.
Goed, terug naar de film. Ik vind het een heftig verhaal, aangezien het echt gebeurd is. Hawkings lijdt aan ALS, een vreselijke spierziekte waar je dood aan kunt gaan. Bij Stephan is het heftig, maar op een gegeven moment is de ziekte gestopt met uitbreiden, dat is waarom hij vandaag de dag nog leeft. In de film zie je heel goed hoe hij langzaam aftakelt, maar hoe hij toch bezig is met zijn baan als wetenschapper, een gezin sticht en hoe hij omgaat met zijn vrouw. Zijn vrouw Jane heeft het ook heel zwaar en ziet haar man aftakelen. Dat vond ik naar om te zien, aangezien dit iedereen kan overkomen. Ik vond het spel tussen Eddie Redmayne en zijn tegenspeelster Felicity Jones echt heel goed. Het is alsof ze elkaar al jaren kennen, zo goed komen ze met elkaar overeen. De film zelf vond ik soms wat langdradig, natuurlijk is het knap dat ze heel het proces van ALS in deze film hebben kunnen weergeven, maar op sommige stukken gingen de makers van de film echt te lang door. Al met al is het een goede film en krijgt deze van mij een 8


Alice through de looking glass 

Klik hier voor de trailer

In 'Alice through the Looking Glass' keert Alice (Mia Wasikowska) na een lange afwezigheid door een spiegel terug naar het magische Underland waar ze de Mad Hatter (Johnny Depp) aantreft die nog dwazer is dan normaal. Hij heeft de hulp van Alice nodig, waarvoor ze terug in de tijd moet reizen. Om haar vriend te helpen keert Alice zich tot Tijd (Sacha Baron Cohen), een bizarre mix van mens en kloktandwieltjes, en gaat ze ondanks waarschuwingen op een waanzinnige tijdreis. (bron)
Lengte: 113 minuten

Van deze film had ik veel meer verwacht. Het eerste deel vond ik erg leuk, maar dit deel vond ik minder goed. Nu zei ik net bij Dory dat dit meestal het geval is met een deel twee van een film en dat zie je maar al te goed terug. De verhaallijn vond ik erg leuk en ook alle acteurs uit de eerste film waren weer terug te zien, alleen vond ik de special effects en achtergronden er heel nep uitzien. Natuurlijk is het de droomwereld van Alice en is het allemaal niet echt. Dat hebben ze er in de film ook mooi laten uitkomen, maar ik vond het gewoon net iets te nep, vaak gewoon niet mooi. Verder zaten er weer bekende acteurs in, zoals: Anne Hathaway, Johnny Depp en Helena Bonham Carter. Zij tilden het niveau van de film echt om hoog en hebben deze ook 'gered'. De actice van Alice, vond ik wel een stuk minder goed. Ze acteert niet overtuigend genoeg. Ik geloof haar niet. Erg jammer. Ik zou deze film niet nog eens een keer gaan kijken. Deze film krijgt van mij een 6.


Welke film lijkt jou het leukste? 

Reacties

  1. Leuke blog! Ik heb The theory of Everything en Me before You ook gezien. Ik ben het met je eens dat ToE soms wat langdradig was, maar tegelijkertijd vond ik het wel heel boeiend omdat het echt gebeurd is! Me Before You vond ik helemaal niet langdradig, maar juist mooi en vlot gaan. Het einde is niet voorspelbaar idd, maar ik vond het wel heel passend! Finding Dory wil ik nog graag zien :)
    p.s. Misschien ook nog een aanrader; The Imitation Game!
    Liefs, M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook Tarzan en Alice gezien. Tarzan was inderdaad echt een heel goede film. Alice vond ik wel minder, net als jij. Het eerste deel was leuker en daar hadden ze het ook bij moeten laten. Ik vond deze verhaallijn een beetje slap... Finding Dory moet ik nog zien en ik ben ook enthousiast geworden over Edward Scissorhands. Die film kende ik nog niet, dus die komt zeker op mijn lijstje te staan!

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!