5 dingen die ik aan mijn stage ga missen

Mijn stageperiode zit er bijna op. Als jullie deze blog lezen heb ik nog 4 dagen te gaan totdat ik weer een hoofdstuk uit mijn leven afsluit. Ik zal dan ook afscheid gaan nemen van mijn werkplek op Albron Center Parcs Port Zélande en ik zal afscheid nemen van mijn functie als HR-Stagiaire (lees: medewerker). Ondanks dat ik heel wat heb geklaagd over mijn stage, zijn er toch een aantal dingen die ik wel ga missen. Ik heb 10 hele leerzame maanden achter de rug, die ik niet zo snel ga vergeten. Hier heb ik echt de basis gelegd in mijn carrière op het gebied van HR. Lees mee wat ik allemaal ga missen aan mijn stage!


1. Mijn bureau (werkplek) 

Hoe gek het ook klinkt, ik ga mijn bureau missen! Op mijn bureau had ik lekker mijn eigen spulletjes. Zo staat er een foto van mij en Luuk (ter motivatie), heb ik mijn eigen telefoon en computer, heb ik bakjes waar documenten in worden bewaard, mijn pennenbakje staat er en ik heb altijd veel ruimte. Het was echt een fijne werkplek! Ook ga ik mijn eigen mok missen. Ik heb bij Albron 10 maanden uit een mok met 'Stagiaire' erop gedronken. Dat was 'mijn' mok en over een tijdje zal de nieuwe stagiaire daar uit gaan drinken en op mijn plekje gaan zitten. Dat is gewoon een gek idee. Oh en mijn bureau staat ook vlak naast de verwarming. Ik ga het missen om lekker naast de warmte te werken. Ideaal, zo kon ik lekker zelf de temperatuur bepalen! Ja, toch jammer dat ik van alles afscheid moet gaan nemen...

 Dit is het zicht over mijn gehele bureau. Ik zat altijd hier en mijn stagebegeleider (die er niet vaak is) zat tegenover mij.

Cute he die foto naast het beeldscherm? Dat was echt ter motivatie voor mezelf, om te weten waarvoor ik het allemaal doe, namelijk: een toekomst met Luuk. Verder zie je ook mijn mok met 'stagiaire' erop, mijn notitieboek waarin alles staat wat belangrijk is en ook heb ik daar mijn to do lists in. 

2. Het contact met medewerkers en collega's 

Allereerst wil ik zeggen dat ik echt hele fijne collega's heb. Al vanaf de eerste dag voelde ik mij enorm welkom in het team. Iedereen was bereid mij te helpen, een praatje met me te maken of te vragen aan mij hoe het ging. Ze maakten op een gegeven moment ook grapjes met me. Echt heel erg leuk. Er werken veel oudere mensen (vijfenveertig plus) en een aantal dertigers. Ik ben de enige twintiger op kantoor, maar op een of andere manier vind ik dat niet erg. Zo kan ik gewoon lekker praten over oude mensen dingen. Geloof mij, zij praten zo veel! Er is altijd wel iets waar je het over kunt hebben. Dat ga ik wel missen, want ik heb mezelf echt ontwikkeld op sociaal gebied. Normaal kon ik nooit zo goed gesprekken voeren met 'oudere' mensen, omdat ik gewoon niet wist waar ik het over moest hebben. Nu gaat dat allemaal vanzelf. Verder ga ik ook het contact met de medewerkers (het horeca personeel, dus de mensen uiten de kantoren) wel missen. Met hen heb ik geen band, zoals met mijn collega's van kantoor, maar het was altijd leuk om mensen aan te spreken over hun werkzaamheden of om hen ergens op te wijzen of iets te vragen. Ik liep regelmatig naar beneden om hen aan te spreken. Natuurlijk gaat dat nog vaak genoeg gebeuren als ik straks echt ergens op HR werk, maar toch vind ik het jammer. Dit was voor mij echt de eerste keer dat ik zulk soort dingen deed en dat blijft bijzonder.

3. Werken in vakantiesfeer 

Ik heb gewoon 10 maanden op Center Parcs gewerkt jongens, veel beter kun je het niet krijgen! Elke dag werkte ik in vakantiesfeer. Oké, als je op een kantoor boven het vakantiepark zit, merk je dat niet altijd, maar wanneer ik vanaf de parkeerplaats naar het kantoor liep of benden bij de medewerkers moet zijn, merk je toch wel wat voor leuk bedrijf het eigenlijk is. Je ziet mensen vakantie vieren. Genieten van hun hapje en drankje, verwonderd kijken naar dingen in de Market dome. Ook buiten zie je gasten genieten op terrasjes, op het beachvolleybalveld of bij de geitjes op de boerderij. Dat maakt dat je je werk minder als 'werk' ziet, want de locatie waarop je bezig bent is gewoon echt heel leuk! Dat verveelt nooit. Ik denk dat ik later niet zo snel de kans meer krijg om in vakantiesfeer te werken, aangezien vakantieparken altijd best ver van de bewoonde wereld liggen. Ik ben blij dat ik toch die kans heb gehad om deze ervaring op te doen!


4. Taken die ik leuk vond om te doen 

Ook ga ik het missen om mijn takenpakket uit te voeren. Er waren genoeg taken waar ik niets aan vond, zoals de basic dingen als printen, scannen, personeelsadministratie en ziekteverzuim registreren. Maar er waren ook veel dingen die ik heel erg leuk en leerzaam vond, zoals: sollicitatiegesprekken voeren, medewerkers in dienst melden in ons systeem, interviews houden voor mijn onderzoek, het vakantiekrachtenproject, de telefoon opnemen, medewerkers te woord staan, officiële waarschuwingen voor medewerkers schrijven als ze stout waren, meedenken over HR-vraagstukken en presentaties houden. Ook dat ga ik enorm missen, maar ik ben zo blij dat ik de kans heb gekregen om dit allemaal te mogen leren, te mogen doen en mezelf te mogen ontwikkelen hierin. Ik sta  nu zo veel zekerder in mijn schoenen dan eerst. 

5. Elke dag met mijn eigen auto heen en terug rijden

Niet alleen neem ik afscheid van mijn stage, Center Parcs en collega's, maar ook van mijn autootje. Mijn stage zit erop en dat betekent dat ik mijn auto ook niet meer nodig heb... Voortaan zal ik weer vaak gebruik gaan maken van de trein. Ik vind dat echt jammer. Ondanks de afstand van mijn huis naar Port Zélande, vond ik het heerlijk om elke dag heen en weer te rijden in mijn autootje. Lekker mijn eigen muziek aan, de weg op, een moment voor mezelf om de dag te beginnen of juist af te sluiten. Het is echt een soort therapie dat autorijden! Dat zit er voorlopig niet meer in. In de toekomst neem ik zeker weer een auto, als het geld ervoor is en ik heb het weer nodig, maar voor nu is er geen noodzaak meer voor. Gelukkig gaat de auto niet helemaal weg! Mijn vader neemt mijn leasecontract over en verkoop zijn eigen auto. Hij zal dus in mijn auto gaan rijden en zo kan ik er ook nog steeds in rijden, want geloof me, hij rijdt echt zo fijn!

Ga jij iets missen binnenkort?


Reacties

  1. Jammer dat je tijd erop zit. Ik snap best dat je bepaalde dingen aan je stage gaat missen als je daar zo lang hebt gewerkt. Gezellig werkplekje heb je trouwens!

    Ik ga binnenkort, voor zo ver ik weet, niets missen. :-)

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is dat snel gegaan! ik weet nog dat je dat filmpje maakte over je eerste maand stage en daarover vertelde en nu is het alweer bijna voorbij. logisch dat je dingen gaat missen als je weggaat. 10 maanden is niet niks.

    xoxo
    djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!