Tag: Als ik een ... was, dan was ik een ...

Klinkt de titel een beetje vaag? Het is helemaal niet lastig hoor. Ik kwam een hele tijd deze tag ergens tegen en heb hem toen opgeslagen, dus ik weet helaas niet meer waar hij vandaan komt. Dit keer ga ik dus de tag als ik een .. was, dan was ik een ...  Ik vind tags altijd heel leuk om in te vullen, want zo kom je heel veel over iemand te weten en ik heb al een hele tijd geen tag meer gedaan, dus dat wordt weer hoogtijd. Lezen jullie gezellig mee? 







De tag

Als ik een maand was, dan was ik juni.
Dit komt omdat ik dit de mooiste maand van het jaar vind. De lente gaat langzaam voorbij en het gaat weer lekker zomer worden! In juni schijnt de zon een groot deel van de maand, alles buiten is weer groen. Bloemen zijn in bloei en de baby dieren hebben hun eerste stappen op de wereld gezet en worden elke keer weer groter als ik ze zie. Ik vind het echt een hele fijne maand, vooral omdat de zomervakantie er dan ook weer bijna aankomt, heerlijk! Vandaar dat ik juni wil zijn. 

Als ik een dag was, dan was ik vrijdag.
Dit vind ik de fijnste dag van de week. Als je heel de dag naar school of naar werk moet, dan weet je gewoon dat dit de laatste dag is voor het weekend. Nog even doorzetten en dan ben je weer klaar. Ik kijk dan ook elke keer weer uit naar vrijdagavond. Dan lijkt de maandag nog zo ver weg te zijn. Ook is de vrijdag gewoon ideaal als je een lang weekend hebt. Dan valt er nog eens wat te doen, zoals winkelen. Op maandag gaat dat zo veel lastiger als je een lang weekend hebt. Daarom is vrijdag voor mij de ideale dag en zou ik die dag zijn. 

Als ik een tijdstip was, dan was ik 12:30.
Omdat 12:30 het tijdstip is wanneer ik pauze heb op mijn stage. Het is ook het tijdstip waarop ik vroeger pauze had op school en het is de tijd die ik altijd aanhoudt als ik met vriendinnen wil afspreken om de stad in te gaan of om bij ze langs te gaan. Voor mij is het gewoon het ideale tijdstip, lekker aan het begin van de middag, zodat je heel de ochtend tijd hebt om andere dingen te doen. 


Als ik een planeet was, dan was ik Pluto.
Nu ik dit opschrijf twijfel ik of Pluto nog steeds een planeet is. Ik voel me het meest verwant aan Pluto. Het is maar een heel kleine planeet en zelf ben ik ook niet de grootste dame op de wereld. Daarnaast is er continu de discussie of Pluto wel een planeet is. Hij zou er niet bij horen, juist omdat het zo'n kleine planeet is. Vaak heb ik het gevoel ook dat ik er niet bij hoor. Dat heb ik al sinds de puberteit en dat houdt nu nog steeds aan. Inmiddels heb ik dat al lang geaccepteerd en wil ik er niet eens meer bij horen. 

Als ik een dier was, dan was ik een hond.
Tenminste, volgens Luuk was ik een hond in een vorig leven. Hij zegt dat ik wel eens hondentrekjes heb. Ik doe wel eens een hondje na als ik er eentje hoor blaffen. Daarnaast ben ik zelf ook gek op honden en vind ik zelf ook wel dat ik wat van ze weg heb. Ik ben klein, dus kan ik door gaan voor een kleine hond. Ik heb veel haar op mijn hoofd, kan soms heel druk zijn of juist overdreven lui. Ik hou van knuffelen (met Luuk) en van wandelingen maken. Dus dan lijk ik toch wel een beetje op een hondje? 


Als ik een richting was, dan was ik west
Puur omdat er in het oosten en zuiden allemaal enge dingen gebeuren (als je richtingen vanaf Nederland neemt en naar de wereld kijkt). En het noorden is te koud voor mij, vandaar dat ik voor west kies.

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bed
Het liefste lig ik heel de dag in bed, dus dan kan ik maar net zo goed een bed zijn toch? Ik hou van slapen en comfort, dus logische keuze.

Als ik een vloeistof was, dan was ik een parfum.
Dat is het eerste wat mij te binnen schoot. Ik zou dan een parfum zijn, omdat dat lekker ruikt en je verschillende parfums hebt voor diverse gelegenheden. Je kunt het helemaal aanpassen naar je eigen smaak en voorkeur. Het laat je lekker ruiken en zelf ben ik ook dol op parfum, alleen gebruik ik mijn eigen flesjes niet vaak, omdat ik niet wil dat alle lekkere geuren snel opgaan. 


Als ik een gereedschap was, dan was ik een Schuurmachine 
Geen idee waarom, dit was het eerst waaraan ik dacht. Ik wil altijd vaak alles geordend en strak hebben en als je schuurt maak je ook alles strak en glad en zorg je ervoor dat er geen rare hoekjes meer zitten in je hout. Nou ik denk dat ik ook wel een beetje zo ben. Ik wil alles gewoon netjes en glad hebben, vooral op mijn werkplek. 

Als ik een bloem was, dan was ik een gebera.
Zelf vind ik bloemen prachtig, maar je hoeft ze mij niet cadeau te doen. Ik kan er niet goed voor zorgen en ze gaan snel dood... Mijn lievelingsbloem is een gebera, vandaar dat ik denk dit te zijn. 


Als ik een boom was, dan was ik een treurwilg.
Dat vind ik zo'n ontzettend mooie boom. Hij staat meestal aan het water en ziet er altijd vrij triest uit. ook heeft hij hele grote takken met lange bladeren eraan. Waarom ik dit ben? Omdat de treurwilg mij altijd een beetje doet denken aan een einzelgÀnger en dat ben ik zelf eigenlijk ook wel.




Als ik een weersoort was, dan was ik een regenboog
Een regenboog ontstaat door regen en zonneschijn. Ik kan zelf heel wisselvallig zijn wat mijn humeur betreft. Van spontane blijheid kan ik na een aantal minuten ook weer in tranen uitbarsten van verdriet, om vervolgens weer op de grond te liggen van het lachen. Vandaar denk ik dat ik een regenboog zou zijn, daarbij is het ook onvoorspelbaar wanneer die aan de lucht verschijnt. Mijn humeur is ook vrij onvoorspelbaar. 


Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een gitaar
Omdat ik het een mooi en fijn instrument vind, met verschillende klanken die elk liedje weer mooi maken en echt een must is voor mij voor een goed nummer. Daarnaast is het ook het enige instrument dat ik een beetje kan bespelen.


Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik verliefd
Omdat ik het altijd mooi vind hoe verliefde mensen naar elkaar kunnen kijken. Zo heel intens en gelukkig, vol passie en liefde. 


Als ik een kleur was, dan was ik roze
Tjaa, what can I say? Het is gewoon mijn lievelingskleur! Het liefst heb ik alles in het roze: roze kleding, roze auto, roze borden, roze pannen, roze muren, roze laptop, roze meubels, roze....


Als ik een emotie was, dan was ik liefde.
Niks is mooier, beter of fijner dan liefde. Dit kan liefde zijn voor je vriend of vriendin, maar ook voor je ouders, je broers of zussen, andere familie of vrienden. Liefde is een heel breed begrip en daarom ook een brede emotie. Ik zou dan liefde zijn, omdat liefde een van de belangrijkste emoties is om te voelen in het leven.

Als ik een fruitsoort was, dan was ik een aardbei.
Ik twijfelde hier tussen de ananas en de aardbei, maar ik ging toch voor een aardbei. Waarom? Omdat het lekker zoet is en een klein, schattig, rood stukje fruit. Ik lijk qua uiterlijk en persoonlijkheid toch net iets meer op een aardbei dan op een ananas, omdat ik zelf ook vaak als klein en schattig word beschouwd. 


Als ik eten was, dan was ik chocolade
Nom nom nom... Wie houdt daar nu niet van? Een lekker stukje (of heel veel stukjes) chocolade! Als ik dan toch eten mocht zijn, dan wil ik echt chocolade zijn. Bijna iedereen houdt dan van mij en het is gewoon het lekkerste spul op aarde. Chocolade maakt het leven beter. Ik wil chocolade zijn!




Als ik een auto was, dan was ik een new beetle volkswagen
Sowieso! Dat vind ik echt een hele leuke auto en wilde ik al hebben ver voor ik mijn Rijbewijs gehaald had. Ik vind het echt een heel leuk en schattig ding. Vrouwelijk en niet al te groot. Natuurlijk wil k dan wel een roze zijn,

Als ik een plek was, dan was ik een weiland
Niets is mooier dan een mooi, stil, groen weiland met allemaal dieren erop. Ik vind het vanuit de trein altijd heerlijk om naar de weilanden te kijken. Het straalt zoveel rust uit en als de zon erop staat vind ik het altijd prachtig om te zien.

Als ik een stof was, dan was ik fluweel.
Een hele zachte,  mooie en edele stof. Vaak gedragen door koningen en koningen, dus daar hoefde ik ook niet lang over na te denken! Plus dat ik die stof echt ontdekte toen mijn oma een keer een trui van fluweel droeg. Ik vond dat zo zacht, dat ik haar arm maar heel de tijd bleef aaien.





Als ik een smaak was, dan was ik zoet
Lekker zoet! Ik ben sowieso een zoetekauw en dan niet op het gebied van snoep (behalve chocolade), maar op het gebied van fruit. Zeg nu zelf, fruit is toch net een gezond snoepje!

Als ik een voorwerp was, dan was ik een boek
Omdat ik van schrijven en lezen hou, maar ook omdat ik altijd veel over mezelf prijs geef, zolang je me maar open slaat en aandachtig en goed kan lezen en in je op kan nemen. Alleen op die manier kun je me echt leren kennen.






Als ik een liedje was, dan was ik Ours van Taylor Swift. 
Dit liedje beschrijft (op dit moment) het beste mijn leven. Het gaat erover dat je keihard moet werken en moet dealen met wat mensen van je vinden. Liefde kan zo lastig gemaakt worden door je omgeving, door mensen op je werk, door mensen op school. Ze oordelen over jou of over je partner en maken je relatie alleen maar lastig, doordat je andere verplichtingen hebt. Je bent je tijd aan andere mensen kwijt. Dat is nu het meest van toepassing op mij en Luuk, door de stage. 

Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar all stars.
Mijn lievelingsschoenen zijn echt All Stars. Ze lopen lekker, staan overal goed bij en raken nooit uit de mode. Ooh en ze gaan ook nog eens lang mee!



Las je hier nog dingen die je niet over mij wist?



Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog en leuk onderwerp!! Ik vind het mooi hoe je alles beschrijft en uitlegt waarom je voor iets kiest!
    Succes met alles en blijf schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!