Als ik een geldboom had...

Wie wil dat nu niet? Een boom waar geld aan groeit en waar je onbeperkt kunt blijven plukken, zodat je alles kunt kopen wat je wilt! Bestond dat maar, want dat lijkt me zo handig om te hebben. Zo hoef je niet meer hard te werken voor je geld en kun je altijd rondkomen. Het enige waar je dan nog wel voor moet oppassen is dat dieven je boompje willen stelen. Ben jij benieuwd wat ik zou doen als ik een geldboom had? Lees dan verder!





Ging ik op vakantie met Luuk

Dat is momenteel echt mijn droom, samen met Luuk op vakantie gaan naar een lekker warm, mooi en ver land! Het liefste wil in naar Florida toe, om daar met dolfijnen te zwemmen, naar Disney World te gaan en naar het Harry Potter pretpark. Dat is echt mijn droom om te doen en natuurlijk moet dat ook samen met Luuk! Alleen een reis naar Florida is erg duur en daarbij komt dan ook nog het hotel kijken, een auto om te huren, de entreeprijzen van deze parken en activiteiten, het ontbijt en avondeten, souvenirs en openbaar vervoer. Ik word al gek als ik eraan denk. Had ik die geldboom maar... 


Kocht ik een eigen autootje 

Vroem vroem! Wat hou ik toch van autorijden. Ik heb nu al bijna 8 maanden mijn rijbewijs en rij ook regelmatig, alleen heb ik nog geen eigen auto. Ik gebruik nu steeds de auto van mijn vader of van mijn moeder als ik op stap ga, maar een eigen auto zo echt te gek zijn! Het is een hele dure aankoop, maar je hebt er echt iets aan. Het is de sleutel tot de vrijheid (en misschien ook een beetje tot de volwassenheid) en dat lijkt me heerlijk om gewoon te kunnen zeggen dat ik mijn eigen auto heb en dat ik beslis wanneer ik er in ga rijden en waar ik heen ga rijden. Alleen een auto is ook enorm duur en dan moet je ook weer denken aan benzine, verzekeringen, de APK en onderhoud. Plus de wasstraat, want ik ben te lui om mijn auto zelf schoon te maken, dus zal hij regelmatig door de wasstraat moeten. Een eigen auto zit er voorlopig niet in, hoewel ik al precies weet wat voor auto ik wil. Hij moet niet te groot zijn en hij moet roze zijn! Het liefste wil ik een roze new beetle, maar ondertussen heb ik ook nog een hoop andere mooie auto's ontdekt, die ook roze zijn!

Ging ik met vriendinnen uiteten 

Tegenwoordig ga ik steeds vaker uiteten, meer dan vroeger. Dit komt doordat ik ouder ben geworden (over een half jaar ben ik 20. Oude taart...) en andere dingen leuk ben gaan vinden dan dat ik vroeger deed. Hier horen ook etentjes bij. Ik vind het heerlijk om gezellig met vriendinnen te lunchen of 's avonds uiteten te gaan. Toen we over waren naar havo 5, 2 jaar geleden, ben ik ook met mijn vriendinnen uiteten geweest. We gingen toen wokken en dat was heel gezellig, daar heb ik erg leuke herinneringen aan overgehouden. Nu ga ik regelmatig met één of meer vriendinnen uit lunchen, om gezellig bij te kletsen en lekker van het eten te genieten. Ik zou dat eigenlijk nog veel vaker willen doen, maar als je echt lekker uit eten wil gaan, is dit niet goedkoop. 

Zou ik een nieuwe zomerjas kopen 

Dit is zo'n uitgave die ik altijd uitstel. Ik weet dat een zomerjas heel lang meegaat. Ik heb mijn huidige zomerjas al sinds eind groep 8. Ik studeer nu... kun je nagaan. Dat betekent dat ik deze jas al 7 jaar draag, want vet lang is. Hij ging ook heel erg lang mee en pas sinds vorig jaar kwamen de eerste scheuren en gaten erin. Dit jaar is het erger geworden en wordt het hoog tijd voor een nieuwe. Helaas stel ik deze aankoop altijd uit. Ik weet dat een jas lang meegaat, maar ik wil wel een hele mooie en hele goede hebben en deze zijn vaak niet goedkoop. Ik wil er het liefste weer zeven jaar mee doen, want ik hou niet zo van jassen kopen. Ik heb daar niet echt iets mee. Ook weet ik nooit precies wat ik mooi vind en wat goed is voor in de zomer. Niet te warm? Niet te koud? Als ik een geldboom had kocht ik gewoon meerdere jassen en kan ik switchen.

Zou ik zelf mijn studie betalen 

Mijn ouders betalen momenteel mijn studie, omdat studeren belachelijk duur is. Schoolgeld, boeken, schriften, het is nu eenmaal niet goedkoop. Gelukkig profiteer ik nog van de studiefinanciering die ik krijg, maar mensen die dit jaar gaan studeren hebben dit niet meer. Een geldboom zou studeren dan een stuk makkelijker maken, want je verspild geen geld als je de studie niet haalt, dat is iets waar ik heel erg bang voor ben. Het is enorm duur, maar als je je propedeuse binnen twee jaar niet haalt, kun je de studie verlaten en moet je iets anders doen. Ik werk nu keihard om ervoor te zorgen dat dit niet het geval is en dat mijn ouders hun geld niet aan mij hebben verspild, maar dat het een goede investering is geweest, zodat ik niet hoef te stoppen, maar door kan gaan en het geld niet verloren gaat. 

Ging ik samenwonen 

Samenwonen staat ook echt bovenaan mijn wishlist. Natuurlijk wil ik dan samenwonen met Luuk. Alleen kost dat ook enorm veel geld. Heb je even? Hier komt het: Huur (of hypotheek), gas en licht, water, belastingen, zorgverzekering, geld voor meubels, geld voor boodschappen, decoratie, onroerend goed belasting en ga zo maar door... 
Samenwonen is niet goedkoop (lees, buitenshuis van je ouders wonen is niet goedkoop) en dat betekent hard werken. Zo'n geldboom zou dat allemaal een stuk makkelijker maken, want je plukt het geld even en je kunt je rekeningen betalen of je boodschapjes doen. Wat zou dat makkelijk zijn... 


Kocht ik meer cadeautjes voor de mensen van wie ik hou

Af en toe de mensen van wie je houdt verwennen is ook fijn, maar vaak kosten leuke cadeautjes (of de cadeautjes die mensen graag willen hebben) wat meer geld. Even geld van de geldboom plukken en we kunnen een cadeautje kopen hoor! Voor je moeder een doosje luxe chocolade, voor je vriend dat ene veel te dure horloge. Voor je beste vriendin die ene badschuim uit die dure parfumerie. Luxe cadeautjes kunnen op deze manier worden uitgedeeld! Dat lijkt me echt leuk om eens te doen, want ik hou van cadeautjes kopen voor andere mensen!


Wat zou jij doen met een geldboom? 

Reacties

  1. Wat een leuk lijstje! Als ik een geldboom had zou ik heel veel willen reizen!
    Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!