The fairy tale tag

Deze grappige, originele tag kwam ik op een website tegen die ik regelmatig bezoek. Persoonlijk vond ik het wel een hele leuke en originele tag en het is alweer een tijdje geleden dat ik een tag heb gedaan, dus ik dacht, waarom ook niet? Bij alle vragen komt er ook een Disneyfiguur voor en zeg nu zelf, wie houdt er nu niet van Disney? Aan het einde komen er ook wat sprookjes in voor die je in de Efteling terug kunt vinden! 


Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi? 
Over het algemeen vind ik mezelf wel mooi! Er zijn natuurlijk dingen die ik erg mooi aan mezelf vind, maar ook dingen die ik minder mooi aan mezelf vind. Ik heb eigenlijk niets te klagen. Twee dingen die ik niet mooi vind aan mezelf zijn onder andere mijn lippen. Mijn bovenlip is bijvoorbeeld bijna niet zichtbaar, dat vind ik jammer. Ik had graag wat vollere lippen gehad. Iets anders wat ik niet mooi vind aan mezelf zijn mijn benen. Ze zijn zo kort! Dat is ook niet gek voor iemand van 1 meter 55 lang!
Twee punten die ik wel mooi vind aan mezelf is bijvoorbeeld mijn haar. Ik ben erg tevreden met mijn lange, bruine haar! Je kunt er heel veel mee doen; staart maken, knot draaien, los dragen, in een vlecht, opsteken, touperen, ik heb er heel veel mogelijkheden mee en dat vind ik alleen maar fijn! Ik hou ervan verschillenden kapsels te maken met mijn haar. Wat ik ook mooi vind aan mezelf is mijn figuur. Vroeger, door mijn eetstoornis, kon ik hier nog wel eens wat moeite mee hebben en kon ik het niet waarderen. Inmiddels weet ik hoe ik op een gezonde manier op mijn lijn kan letten en ben ik tevreden met mijn lichaam en ik ben ook blij dat ik dit nu eindelijk kan zeggen!

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht? 
Ik probeer altijd minstens 8 uur per nacht te slapen, maar soms schiet het een beetje te kort. Door school draai ik soms overuren en komt het af en toe uit op 6 tot 7 uur slaap, maar dat is alleen in de weken dat het heel erg druk is. Ik probeer altijd minstens 8 uur te slapen en in de vakanties soms lekker 10 uur, gewoon omdat het kan!


Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
In de zomer zeker, dan doe ik bijna niets liever! In het zonnetje, lekker naar het park toe en op een handdoekje in mijn bikini met vriendinnen van de zon genieten, diertjes kijken, af en toe een heerlijk zomerbriesje door je haar voelen waaien. Daar kan ik echt intens van genieten! In de winter ben ik het liefst zo vaak mogelijk binnen. Regen, sneeuw en koude wind, dat is niets voor mij en ik word er soms zelfs een beetje depressief van, op die moment houd ik er niet van om buiten te zijn. Het verschilt dus een beetje per seizoen!

Roodkapje: Vertrouw je snel onbekenden? 
Niet meer. Vroeger had ik dat wel heel snel, maar sinds ik gepest ben en wat een en ander heb meegemaakt doe ik dat niet zo snel meer. Eigenlijk zie ik bij de meeste mensen eerst hun negatieve kant en daarna pas de mooie dingen, terwijl hij daarvoor vaak andersom was. Ik denk ook niet dat het iets slechts is dat ik onbekenden niet vertrouw. Ik ben juist wat waakzamer en oplettender geworden en vertrouw niet meer blindelings op iemand die ik niet ken.



Assepoester: Heb jij een avondklok?
Nee, niet bepaald. Het verschil heel erg wanneer ik ga slapen. In vakanties en weekenden kan dit tot heel laat uitlopen, soms wel vijf uur in de nacht. Als ik naar school moet verschilt dit tussen half elf en half Ć©Ć©n. Ik heb per dag niet echt een vaste tijd waarop ik ga slapen, dus ik heb geen avondklok.

De wolf en de zeven geitjes: Ben jij gemakkelijk voor de gek te houden?
Eerlijk? Meestal wel! Ik geloof de meeste mensen altijd wel op hun woord. Een leuk voorbeeld: Mijn moeder zei dat kikkererwten door kikkers uitgepoept werden, dat het een soort eitjes waren van kikkers. Dus ik geloofde het en vroeg: "Echt? Dat heb ik nu nooit geweten?"
Natuurlijk is het niet echt! Maar omdat het je moeder is geloof je het. Net als dat vrienden me soms iets wijs maken. Mensen die ik vertrouw kunnen me af en toe wel iets wijs maken, maar vreemden die zouden het niet kunnen. Daarvoor ben ik veel te wantrouwend.

Belle en het beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Wat een mooie, maar lastige vraag! Hierbij moet ik even goed nadenken wat ik ga zeggen...
Vaak zijn het de kleine dingetjes in mensen. Dat ze je aan het lachen kunnen maken, wanneer jij verdrietig bent of het moeilijk hebt, maar ook in de meest vrolijke situaties. Als een persoon er voor je is en naar je luistert, dat jij gewoon je verhaal kunt doen en een luisterend oor hebt, een schouder om op uit te huilen. Een persoon is mooi als diegene lief voor je is en je respecteert om wie je bent. In mijn ogen ben je dan een mooi persoon, echt waar.



De kikkerkoning: Wat vind jij walgelijk? 
Haha, zoveel dingen! Vieze dingen als poep, kots, oorsmeer, snot, haha! Maar ik denk dat ermee bedoelt wordt wat ik walgelijk vind aan personen of aan dingen? Aan personen vind ik het bijvoorbeeld walgelijk als ze op school allemaal uitstel krijgen voor werk en privileges, terwijl jij je helemaal doodwerkt. Ondertussen klagen diezelfde mensen dat ze zich kut voelen en zo'n zwaar leven hebben, terwijl ze niet echt werken. Daar kan ik niet tegen. Ook vind ik het walgelijk als mensen liegen en bedriegen, om er zelf beter van te worden.

De gelaarsde kat: Heb jij huisdieren? 
Nee, helaas! Vroeger had ik wel een heel lief hondje. Het allerliefste hondje ter wereld, Ruby. Maar zij is er helaas al bijna 7 jaar niet meer. Eigenlijk zou ik wel weer heel graag een huisdier willen hebben, maar mijn ouders zien dat niet zo zitten. Als ik op mezelf woon wil ik heel graag een hond en een papegaai. Leuk idee voor de toekomst, alleen op het moment geen dieren dus!

De kleine zeemeermin: Welk offer zou jij opbrengen voor de liefde? 
Dat hangt er vanaf waar je de lijn trekt. Ik zou niet heel mijn leven en familie en vrienden voor hem opgeven, maar Ariƫl, uit de kleine zeemeermin gaf bijvoorbeeld wel haar familie en vrienden op, maar ook haar stem, om bij haar grote liefde te zijn. Dat zou ik zelf dan weer niet doen, maar ik denk wel dat ik ver zou gaan voor de liefde. Als ik voel en als ik zeker weet dat het echt ware liefde is. Alleen weet ik zo snel niet waar je de grens zou moeten trekken en wat ik zou offeren.


Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter
Ik ben een pessimist. Ik zie altijd eerst alles somber en zwart in, voordat ik echt enthousiast kan worden of iets kan leren waarderen. Vaak haal ik dan allerlei doemscenario's in mijn hoofd, van hoe alles mis kan gaan of hoe alles tegen kan werken. Daardoor krijg ik vaak stress en ga ik piekeren, wat helemaal niet goed voor je is. Dat zou ik ook graag willen veranderen, maar dat lukt niet altijd.

Pinokkio: Wat is jouw grootste wens?
Weer zo'n lastige, maar mooie vraag! Ook daar moet ik eventjes goed over nadenken...
Mijn grootste wens is gewoon gelukkig en gezond zijn. Het klinkt misschien heel clichƩ, maar dat is gewoon het belangrijkste in het leven. Het zou fijn zijn als ik later een hele leuke baan heb, hele fijne vrienden en familie. Een hele leuke vriend aan mijn zijde, een mooi huis, een goede auto, veel huisdieren en misschien een kindje. Gewoon het standaard idee!
Maar naast een wens die wat clichƩ is, is een andere grote wens van mij om naar Florida, Orlando te gaan en het Harry Potter attractiepark te bezoeken! Ook dat wil ik echt gedaan hebben!

Peter Pan: Wat is je mentale leeftijd? 
Leuke vraag! Ik ben nu net een paar weken 18 jaar, maar in mijn hoofd ben ik soms nog steeds een meisje van 10 jaar! Lekker gek, kinderlijk, omdat ik nog naar Samson& Gert kijk en naar K3 muziek luister. Ik ben bang volwassen te zijn en me zo te gedragen. Eigenlijk ben ik best kinderlijk voor mijn leeftijd, maar daar schaam ik me totaal niet voor.


Vrouw Holle: Ben jij een harde werker?
Op het gebied van school en huiswerk kan ik volmondig "ja" zeggen. Ik ga niet eerder rusten voor het werk is gedaan en ik ben een heel gemotiveerde leerling, die altijd de hoogste cijfers wil halen en daar ook keihard voor werkt. Op het thuisfront kan ik daar wat minder over spreken. Ik doe bijna niets aan het huishouden, want ik ben heel vaak lui. Verder heb ik ook geen bijbaantje, daar heb ik geen tijd voor en als ik dat wel zou hebben ben ik daar te lui voor!

De nieuwe kleding van de keizer: Geef je veel om kleding? 
Wel een beetje. Het boeit me wel hoe ik eruit zie, maar ik volg niet de laatste modetrends. Ik koop en draag wat ik mooi vind en ben ook heel zuinig op mijn kleding. Ik ben altijd bang dat het vies wordt en dat de vlek er niet meer uitgaat en dergelijke, maar verder boeit het me niet echt. Mode interesseert me geen bal en vind ik zelfs lelijk.

De stuk gedanste schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan? 
Feestjes van vrienden, jazeker! Die kunnen maar niet vaak genoeg voorkomen en ik ben ook dol op mijn eigen feestjes. Misschien is het een beetje eigendunk, maar ik vind zelf dat ik hele leuke feestjes kan organiseren en hoor er van mijn vrienden ook vaak positieve dingen van terug! Maanden later praten ze er nog over en dat is vaak een goed tekenen. Feestjes van kennissen of door school georganiseerd, daar hou ik niet van. Ik ga bijvoorbeeld ook nooit naar het kerstgala of naar een schoolfeest, geen behoefte aan. Ik mag al die mensen ook helemaal niet! Dus waarom zou ik dan gaan?


Dit was hem alweer! Ik hoop dat jullie het een leuke tag vonden! Zelf vond ik hem heel origineel en erg leuk om in te vullen! 

Kies zelf een sprookje uit die leuk vindt en beantwoord de vraag! 




Reacties

  1. Leuke en originele tag!
    Ik heb zin in je feestje! ;)
    Liefs, M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meagster! Leuke blog dame, sprookjes zijn altijd vet. ^-^
    Vraag uitkiezen, alright. Ik kies die van Peter Pan en mijn mentale leeftijd is 8 jaar ofzo? Je weet zelf wel waarom, koekoek! Wij zijn gewoon kinderen eerste klas. Jij bent 18, ik ben 20 maar we zijn samen heel lijp, toch?
    - Bart de maloot

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!