Oh dennenboom!

Hij staat er weer! Zoals ieder jaar staat bij ons de kerstboom weer in de woonkamer. Weg met de gure, donkere dagen! Al die kleine lichtjes maken het huis weer een stuk vrolijker en gezelliger. Ik word er altijd zo blij van als de kerstboom weer in de kamer staat. Het mag buiten dan wel vroeg donker zijn, binnen maken wij het gewoon gezellig.

Show me that tree!

Zo ziet onze kerstboom er dit jaar uit:
Nee, mijn broertje is er geen onderdeel van! Hij vond het gewoon leuk om erbij te zitten. Zoals je kunt zien hangt onze boom vol met lichtjes! Op de foto zijn het net witte stippen, maar dat maakt niet uit. We hebben echt veel verschillende kerstballen erin hangen. Van ballen tot figuurtjes, kristallen en vogeltjes. We hebben vooral veel blauwe kerstballen, want mijn moeder haar lievelingskleur is blauw. Maar in onze boom kun je ook zilveren, gouden en roze ballen vinden. Je kunt ook gouden slingers zien. Er hangen ook zilveren, maar op de foto is dit weer niet duidelijk, lekker met de webcam kwaliteit! 

Hier zie je de boom als het helemaal donker is in onze woonkamer. Echt een stuk gezelliger! Het optuigen van de kerstboom vind ik ook altijd ontzettend leuk om te doen, alleen het aftuigen... Het is altijd een beetje jammer als hij in het nieuwe jaar weer weg moet. Er gaat toch een stukje gezelligheid weg en je moet weer een heel jaar wachten voordat de boom weer terug op zijn oude vertrouwde plek staat. Daarnaast heb ik ook een hekel aan het aftuigen, omdat het altijd zoveel werk is. Het is een stuk minder leuk dan heb optuigen, het is een vorm van opruimen, lekker saai! 
We hebben trouwens gewoon een kunstkerstboom! Bij een echte boom gaan op een gegeven moment die naalden uitvallen en het is ook stukken duurder om elk jaar een nieuwe te kopen, maar ik kan me voorstellen dat een echte kerstboom misschien nog meer magie biedt dan een kunstkerstboom. De geur van dennentakken hangt dan in je huis.

Pronkstukken uit de boom 

Ik denk dat iedereen wel dingen in zijn kerstboom heeft hangen waar hij heel erg blij mee is. Dat heb ik namelijk ook! Als je de kerstspullen weer eens van zolder haalt zie je wat voor leuke dingen je eigenlijk allemaal hebt voor in de boom of voor in je huis. Zo heb ik vorig jaar in een tuincentrum, wat echt het paradijs voor kerstspullen is! Als je van de kerst en van kerstspullen houdt, zou ik als ik jou was een tuincentrum opzoeken, dan is dat echt gewoon een stukje hemel! 
Maar ik heb dus vorig jaar in een tuincentrum een super leuke Mickey Mouse kerstfiguur gekocht. Dit jaar hangt hij voor het eerst in de boom en ik vind hem echt helemaal geweldig! Hij was destijds ook nog afgeprijsd, dus dat was helemaal mooi meegenomen. 
Super schattig, niet? Als Disney-fan is dit gewoon heel erg leuk om in je boom te hebben. Op de foto lijkt hij klein, maar hij is vrij groot en vrij zwaar! Daarom laat ik hem ook een beetje hangen tegen takken van de boom, zodat hij er niet plotseling uit kan vallen. Je had ook nog een Donald Duck en een Mini Mouse variant, maar ik vond deze wel echt de leukste om te hebben! Misschien hebben ze dit jaar nog meer van zulke figuren en kan ik alsnog een Donald of een Mini aanschaffen! 
Daarnaast hebben we nog twee ballen in de kerstboom hangen waar ik heel erg blij mee ben: 
De glitterbal en de Samsonbal. De glitterbal is gewoon erg mooi, want ik hou van glitters. De rechtse blauwe bal is een Samson kerstbal, van Samson en Gert. Die heb ik als klein meisje samen met mijn vader gekocht in Antwerpen, in de winkel van Samson en Gert. Inmiddels bestaat die winkel niet meer en zit dat allemaal in Plopsaland. Als klein meisje ging ik altijd naar de kerstshow van Samson en Gert en was ik er ook helemaal weg van. Vandaar dat mijn vader 4 van dit soort ballen heeft gekocht voor me. Ik weet nog dat ik een jaar of vier, vijf was. Ik had de keuze uit rode en blauwe kerstballen. Vroeger was blauw mijn lievelingskleur, omdat het ook de lievelingskleur is van mijn moeder, dus koos ik blauw. Ik heb nu nog maar drie van dat soort Samsonballen, mijn broertje heeft er vroeger een laten vallen, kwaad dat ik was! Elk jaar als ik die ballen zie komen er weer herinneringen naar boven, zo magisch! 

Mijn verzameling 

Onder onze kerstboom bevindt zich mijn verzameling. Dit jaar doen we geen cadeautjes, mijn ouders vinden mijn rijlessen al genoeg voor een cadeau, maar dat betekent niet dat er niets onder de boom staat. Mijn verzameling kersthuisjes staat daar! Sinds mijn vijftiende ben ik begonnen met het sparen van kersthuisjes. Elk jaar flip ik helemaal in het tuincentrum, omdat ze daar altijd een groot dorp hebben met allemaal verschillende kersthuizen; chocoladefabriekjes, balzalen, parkjes, kerken, prieeltjes, dierenkooien uit de dierentuin, oliebollen kramen, ga zo maar door. Alles wat je kunt bedenken is er. Dan loop ik samen met mijn moeder door het tuincentrum en roep ik steeds: "Mama, als ik de loterij win is het eerste wat ik koop een heel groot kerstdorp met alle huisjes die er zijn!" 
Dat is gewoon een hele grote droom van me. Als ik later op mezelf woon, dat ik met de kerst in mijn woonkamer een heel groot kerstdorp kan neerzetten. Elk jaar krijg ik kersthuisjes voor kerst van familie of voor mijn verjaardag, want na de kerst zijn de huisjes vaak een stuk goedkoper, omdat ze uit het assortiment moeten. Ik heb er nu al aardig wat, maar er zijn er nog zoveel die ik zo graag zou willen hebben! Hele grote en dure huizen, maar ook hele kleine, schattige, wat goedkopere huisjes. 
Hier een kijkje naar mijn verzameling: 
Ik heb al verschillende de dingen. Een vissershuisje, een bloemist, een oliebollenkraam, een winkeltje met de naam "Feather", waar ze vogeltjes verkopen, een stalletje. Daarnaast heb ik ook nog wat losse onderdelen. Bijvoorbeeld een bord met een landkaart, waar eekhoorns op zitten. Een bak met puppy's, waar een gezin omheen staat. Zo schattig allemaal! Maar mijn lievelingsstuk is toch wel de ijsberenkooi: 
Daar had ik vanaf het begin af aan al mijn zinnen op gezet. Ik vond ze zo schattig! Als je er batterijen in doet, lopen de rechtse en de linkse ijsbeer rondjes om de middelste ijsbeer heen, zo lief! Er is een hele set van de dierentuin. Je hebt ook nog; apen, beren, giraffen en olifanten. Ik zou als eerste graag de dierentuin compleet willen hebben, want ik ben dol op dieren! 




Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om een kijkje te nemen in de kerstsferen van mijn huis! Binnenkort komen er nog meer blogs over de kerst! Daar vind ik het wel de maand voor en ik vind het ook elk jaar hartstikke leuk om weer met de kerst bezig te zijn! Mijn vraag aan jullie is:

Hebben jullie ook een pronkstuk in of rondom de kerstboom waar je heel trots op bent? 




Reacties

  1. Mijn pronkstuk is de Harry Potter lego trein die ik ooit gekocht heb in Legoland, Denemarken. Die staat ieder jaar standaard onder de boom en rijdt ook constant rondjes! Echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!