Terug van weggeweest

Het was even stil de afgelopen twee maanden op It’s Meggie Time, maar ik ben weer terug van weggeweest en vanaf augustus zal ik weer met regelmaat artikelen gaan plaatsen. In deze blog leg ik even kort uit waarom ik even een break had genomen van blogland en wat jullie de komende tijd kunnen verwachten van mij!



Even geen artikelen

Sinds begin juni is er geen artikel meer online gekomen op mijn blog. Dat is sinds ik startte met mijn blog in 2013 nog nooit gebeurd. Elke maand plaatst ik met regelmaat wel drie of vier artikelen. De afgelopen tijd kon ik gewoonweg even de inspiratie niet meer vinden om te bloggen. Ik maakte niet meer zo veel dingen mee die ik per se op mijn blog wilde delen, vond bepaalde artikelen die ik in gedachten had niet interessant of leuk genoeg en ik had het ook gewoon druk met mijn baan. Sinds ik werk en niet meer studeer is mijn leven wel echt veranderd. Vroeger voelde ik de behoefte om dingen rondom mijn studie te delen, gaf ik tips en tricks over het studentenleven (en in 2013/2014 zelfs nog over eindexamens en de middelbare school!) en deelde ik mijn ervaringen. Rondom mijn werk voel ik die behoefte een stuk minder. Ik merk dat ik dat stukje wat meer privé wil houden, voornamelijk omdat ik voor een grote overheidsorganisatie werk en dus niet alles zomaar kan delen.

Wel merkte ik dat ik in mijn blogpauze het schrijven miste en dat het me ook wel weer nieuwe inspiratie bracht. Deels omdat ik even afstand heb genomen waardoor ik op nieuwe ideeën kwam en deels omdat zich nieuwe ontwikkelingen voordoen in mijn leven. Er is dus weer frisse energie om het bloggen weer op te pakken en met regelmaat artikelen te plaatsen. Hierbij kijk ik wel of ik echt achter de artikelen sta en niet alleen maar blogs plaats om het plaatsen, terwijl ze kwalitatief niet naar mijn standaard zijn. Maar ik ga er weer tegenaan!

 

 

Wat voor artikelen kunnen we van je verwachten?

Zoals ik al aangaf zullen vanaf augustus nieuwe artikelen online gaan komen. Ik heb weer toffe ideeën en kan ook wat dingetjes over mijn leven delen. Zo krijg ik eind augustus de sleutel van mijn nieuwe huis. Ik zal dus artikelen gaan plaatsen met verhuisupdates en ben van plan ook een aantal vlogs te maken. Al eerder heb ik een aantal video’s gemaakt als aanvulling op mijn blog. Dat is destijds goed ontvangen en ik heb ook plezier in het maken van video’s. Daarnaast wil ik dit belangrijke moment in mijn leven gewoon graag goed vastleggen, zodat ik het later altijd terug kan kijken!

Verder heb ik laatst een grote en dure investering gedaan waar ik zeer binnenkort een artikel over zal plaatsen. Dit is ook iets waar ik trots op ben en wat ik graag met mijn lezers wil delen. Om alvast een tipje van de sluier te geven, het is donkerblauw.

Ook heb ik in mijn blogafwezigheid een producten getest waarvan ik een review wil plaatsen. Niet gesponsord uiteraard, maar wel iets uit eigen interesse, enthousiasme of juist teleurstelling. Daarnaast zullen er een aantal recepten online komen die voor mij succesvol zijn en waar ik regelmatig vragen over krijg vanuit mijn vriendenkring. Ook zal ik wat meer artikelen gaan schrijven over yoga, aangezien dit een groot deel van mijn leven is. Ik beoefen het nu al meer dan drie jaar dagelijks en het is een belangrijk onderdeel van mijn leefstijl. Daar wil ik wat meer verdiepende blogs over schrijven.

En verder wil ik, ondanks dat ik er niet veel over wil delen, toch een aantal artikelen over werk gaan plaatsen. Alleen niet per se over werkinhoudelijke dingen of over de organisatie waar ik voor werk, maar meer over mijn persoonlijke groei, tips en tricks als starter op de arbeidsmarkt, over solliciteren, jezelf profileren en over carrière in de algemene zin.



 

Verandering van koers?

Ik merkte dat ik na het studentenleven wel echt even zoekende was naar wat ik met mijn blog wilde. Doordat mijn leven als student afliep, Corona in de wereld voor beperkingen zorgde en ik een baan kreeg, werden dingen die voor mij vanzelfsprekend waren in mijn leven opeens anders. Ik ben binnen een jaar tijd echt zo gegroeid en er zijn zo veel nieuwe dingen op mijn pad gekomen. Ook dat is grotendeels van invloed op mijn blog. In die zin zal ik dus van koers veranderen, want eerlijk is eerlijk, bij een ander leven horen ook andere ontwerpen op mijn blog. Desondanks merk ik wel dat ik juist een lezerspubliek heb die ook in dezelfde fase zitten als ik en dat ook studenten mij volgen die bijna klaar zijn met hun studie en wellicht inspiratie halen uit mijn artikelen. En ik blijf natuurlijk gewoon vanuit mijn persoonlijke perspectief schrijven. Kortom, geen hele nieuwe koers, maar wel thema's die nu spelen in mijn leven en waar ik echt van toegevoegde waarde over kan schrijven. 

Reacties

  1. Wat mooi dat je zo duidelijk een groei hebt gemerkt het afgelopen jaar! Er is ook ontzettend veel veranderd in je leven natuurlijk. Superknap hoe je met dat alles bent omgegaan en er zo'n flinke groei uit hebt gehaald! En heel goed ook dat je die blogpauze hebt genomen om dingen voor jezelf op een rijtje te zetten en ook gewoon met de drukte rond je werk en de verhuizing te dealen.
    Ik heb zelf ook een paar keer gemerkt de afgelopen jaren dat ik opeens op een ander punt stond, en dat mijn blogonderwerpen dan met me mee veranderden. Juist leuk, denk ik :) En zoals jij ook zegt, het lijkt vaak wel alsof je lezers ook gewoon met je meeveranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je even tijd voor jezelf hebt genomen om alles op een rijtje te zetten en dat je geen blogs bent gaan plaatsen alleen maar om iets online te hebben. Soms is dat gewoon even nodig, zeker als je al zo lang blogt! Ik blijf je gewoon volgen, want ik kan echt genieten van je artikelen en ben ook benieuwd naar alle ontwikkelingen in je leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van studie naar werk is ook een flinke stap niet gek dat je blog even minder is. Dat je neit over je werk kan bloggen herken ik wel, dat mag ik dus ook niet. Bij mij staat het in mijn contract op straffe van ontslag op staande voet. Succes met je wederopstart van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er weer bent! Ik ben erg benieuwd naar je vlogs en artikelen over het huis. Enne, dat donkerblauwe... Is het een auto? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeey! Kan niet wachten op je nieuwe artikelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat ben ik blij dat je de draad weer hebt opgenomen. Je bent een goede blogger en een goede blogger kan schrijven wat hij/zij wil. Dus ik kijk uit naar je nieuwe blogs. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!