Tijd voor een nieuw jasje!

Wauw, wat een verandering opeens! Wat heb je gedaan Meggie? Ja, ik heb de lay-out van mijn blog veranderd! Al eerder veranderde ik de lay-out van mijn blog, maar dat was in 2015. Inmiddels is het 2018 en vond ik het tijd voor wat nieuws. Iets wat strak is, professioneler en wat meer geordend. In deze blogpost leg ik jullie kort uit wat er veranderd is op mijn blog. 






De oude lay-out

In 2015 ontwierp ik een nieuwe lay-out voor mijn blog. Dit was de lay-out die jullie tot nu toe gewend waren. Ik begon in 2013 met een knalrode lay-out, met vloekende kleuren en heftige bloemen. Hier heb ik helaas geen afbeeldingen meer van, maar van de vorige lay-out heb ik wel afbeeldingen gemaakt, zodat deze herinnerd kunnen worden. Ik koos toen voor het koningsthema met koningsblauw. Deze lay-out heeft drie jaar lang goed zijn werk gedaan en ik was er lang tevreden mee. Een hele lange tijd heeft deze lay-out mij enorm veel plezier gedaan, maar begin dit jaar vond ik het tijd voor iets anders. Echter kwam ik daar steeds niet aan toe, omdat ik zo druk was met school en mijn scriptie. Nu ik wat meer vrije tijd heb, ben ik lang bezig geweest met het ontwerpen van een nieuwe lay-out. De oude ga ik wel missen, maar ik ben inmiddels wat ouder en mijn smaak is verandert. Het is dus helemaal niet erg om voor iets nieuws te kiezen. De oude lay-out paste minder goed bij mij. Om de lay-out te herdenken, heb ik wel wat printscreens gemaakt, zodat ik niet kan vergeten hoe deze eruit zag! Dit heb ik niet bij mijn allereerste lay-out gedaan, wat ik best jammer vind. 






De nieuwe lay-out 

 Inmiddels hebben jullie kennis gemaakt met de nieuwe lay-out! In mijn ogen is deze wat zakelijker, strakker en minder rommelig. Ook past dit nu beter bij mij dan de knalblauwe lay-out. De nieuwe oogt wat rustiger en ik denk dat dit voor jullie als lezer ook iets prettiger is dan een fel blauwe kleur in je ooghoeken. Misschien vind je deze lay-out enorm wennen of vind je hem helemaal niet mooi. Dat kan. Verandering is altijd even omschakelen en acclimatiseren. Binnen een paar weken weten we niet meer beter en zijn we (als het goed is) de blauwe lay-out alweer bijna vergeten! Ik heb dus gekozen voor een witte lay-out met roze accenten. Verder niet al te veel poespas. Ook wilde ik boven aan mijn blog een soort banner. Ik koos voor een quote van Theodore Roosevelt, een Amerikaanse, republikeinse president (1901). Die heeft een hele inspirerende quote, die ik ook al gebruik als banner voor mijn LinkedIn profiel. Ik vond het op mijn blog ook wel gepast, vandaar dat ik daarvoor koos. Verder staan de geposte blogs niet meer onder elkaar, maar lopen ze door elkaar heen, waarbij de meest recente blog bovenaan staat. Hier heb ik voor gekozen, omdat je dan minder lang hoeft te scrollen en meer overzicht hebt van de blogs. Zo kun je blogs sneller vinden en kun je ook makkelijker selecteren welke je wilt lezen. Het oogt ook wat dynamischer.
Echter zie je dit alleen op de desktop-versie (dus op je laptop of pc). Bij de mobiele versie staan de blogs wel onder elkaar en zul je een andere lay-out zien dan bij de desktop-versie. Mocht je de andere lay-out ook willen zien, check dan even je andere device!

Hopelijk vinden jullie de nieuwe lay-out leuk! Ik ben erin elk geval heel erg tevreden mee. Voorlopig blijft deze lay-out dus de standaard van It's Meggie Time. Wellicht verandert het over een aantal jaar weer, maar dat zien we allemaal later wel weer!

It's Meggie Time is jarig

Ook wil ik deze blog even gebruiken om iets leuks aan te duiden. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze blog ben begonnen. Op maandag 17 juni 2013 schreef ik mijn allereerste blog. Sindsdien post ik elke maand trouw tussen de twee en vier blogs. Niet extreem veel, maar ik zorg er wel voor dat er maandelijks een aantal items verschijnen, net wat voor mij haalbaar is.  Dit hou ik dus al 5 jaar vol en doe ik nog altijd met heel veel passie en liefde. Mijn blog is in die vijf naar nog steeds mijn uitlaatklepje, waarin ik mijn ei kwijt kan, maar waarmee ik ook mensen hoop te inspireren en te laten ontspannen. In die vijf jaar heb ik in totaal 192 blogs gepubliceerd. De ene blog wordt meer dan duizend keer gelezen, terwijl de andere blog net de twintig keer haalt. Dat verschilt heel erg per onderwerp. Inmiddels weet ik welke thema's lezers interessant vinden en wat bijna niet wordt bekeken. Echter doe ik het niet om de views. Het is gaaf om te weten dat meer dan duizend unieke lezers je blogpost gelezen hebben, maar in eerste instantie schrijf ik voor mijzelf. Zo lang ik er plezier in heb, vind ik het allemaal best. Uiteraard is het mooi meegenomen dat mensen je blog ook echt bekijken, een reactie achterlaten en iets aan je blogs hebben. Daarom wil ik mijn lezers bedanken die mij volgen. Of je dat nu al vijf jaar lang doet of pas sinds een week, wat fijn dat je de tijd neemt om mijn blog te lezen! Dat waardeer ik zeer!

De afgelopen vijf jaar zijn zo snel gegaan en als ik oude blogs van mijzelf teruglees, zie ik ook dat ik gegroeid ben. In het bloggen heb ik mij ontwikkeld, maar ik ben ook gegroeid als persoon. Ik begon als zeventienjarig meisje dat in de vierde klas van de havo zat. Inmiddels ben ik een 22-jarige vrouw, die bijna afgestudeerd is aan het hbo. Bizar hoe snel de tijd gaat. Als ik eraan terug denk, lijkt het pas een maand geleden dat ik met mijn blog begon, maar toch ben ik al vijf jaar bezig. Het is gaaf dat ik de afgelopen vijf jaar van mijn leven heb vastgelegd op mijn blog. Voorlopig ben ik ook niet van plan om te stoppen, want ik haal nog genoeg energie uit het bloggen. Ik vind mijn blog ook heel waardevol, omdat ik steeds zie hoe ik groei als persoon, wanneer ik oude blogs van mijzelf teruglees.

Vandaag vier ik met de nieuwe lay-out dat mijn blog vijf jaar bestaat! Bedankt voor het volgen van mijn blog, voor het lezen, voor het reageren op mijn schrijfsels en voor de tijd die je ervoor neemt! Hopelijk bevalt de nieuwe lay-out je. Graag tot de volgende!


Wat vind jij van de nieuwe lay-out?

Reacties

  1. Heey Meaghan! Ik vind je nieuwe lay-out echt super mooi! Staat echt veel professioneler dan dat blauw en ik vind het ook wel overzichtelijk. Bevalt goed hoor! Ook leuk met die roze accenten in de titels. Wit wordt natuurlijk snel als saai gezien, maar dit is wel heel mooi en prettig om te lezen! Echt leuk!

    Xx Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, toen ik je blog opende moest ik even goed kijken of ik wel de juiste website had. ik vind het erg mooi geworden! het is inderdaad dynamisch en strak. echt een vooruitgang! ik hoef hier niet heel erg aan te wennen, het is gaaf!

    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk vind ik het erg mooi geworden! Dat wit is lekker neutraal, maar dat roze en die quote zorgen ervoor dat het helemaal niet saai is! Volgens mij heb je hier hard aan gewerkt om er iets moois van te maken. Erg leuk!

    Groetjes,
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk leuk!

    Groetjes, Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit hoor. Het is even wennen, maar ik vind het wel lijken op wat andere, grotere blogs ook hebben als lay-out.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!