De 10 mooiste herinneringen uit mijn leven

Elk mens heeft mooie herinneringen in zijn of haar leven. Zo heb ik deze ook. Vaak overheersen nare herinneringen over de mooie herinneringen, maar aangezien ik wat positiever moet denken in mijn leven, typ ik mijn 10 mooiste herinneringen uit! Natuurlijk heb ik wel meer dan 10 mooie herinneringen, maar de blog gaat veel te lang worden als ik deze allemaal moet benoemen! De herinneringen staan niet gerangschikt! 






1. Mijn eindexamenreisje naar Parijs

Toen ik havo eindexamen deed, hadden ik en mijn vriendinnen  het idee om na de diploma uitreiking een reisje te maken, om te vieren dat we geslaagd waren en onze middelbare school periode afsloten. Zo gebeurd, zo gedaan! We besloten naar Parijs te gaan via een reisorganisatie. De reis was één dag na de diploma uitreiking en duurde drie daagjes. Het was echt te gek. Ik was 18 jaar en het was voor mij de eerste keer dat ik zelfstandig zonder mijn ouders wegging. Dat gaf een heel machtig gevoel! We hebben heel Parijs gezien. Van de Eiffeltoren tot de Notre Dam, we zijn naar Disney geweest. Dat was ook echt heel erg leuk, ondanks dat er regen was die dag en het was vooral erg gezellig met mijn vriendinnen. Dit is een reisje dat ik nooit meer vergeet. Ik weet bijna alle details van die reis ook nog. Het ging ook allemaal veel te snel voorbij! Ik kan dit echt een van de mooiste herinneringen noemen die ik heb, want ik denk er altijd met heel veel plezier aan terug. Young, wild and free!


2. Het behalen van mijn propedeuse

Dit is iets waar ik gewoon heel erg trots op ben. Een meisje dat ooit begon op VMBO-GL en nu gewoon haar HBO-propedeuse HRM op zak heeft. Tot twee jaar geleden wist ik niet eens wat dat was en nu heb ik het gewoon maar even geflikt. Ik heb mijn propedeuse binnen één jaar gehaald, wat voor de meeste studenten echt een hele prestatie is. Soms kan ik gewoon niet geloven dat mij dit gelukt is en dat ik  het gewoon kan. Voor mij geeft dit toch een soort erkenning dat ik een slim meisje ben en dat ik veel meer in mijn mars heb dan ik denk! Als ik hieraan denk, dan voel ik me elke keer weer opnieuw trots.


3. Voor het eerst alleen autorijden 

Deze herinnering hangt wel samen met het behalen van mijn rijbewijs, maar de eerste keer dat ik alleen achter het stuur zat zonder mijn rij-instructeur of één van mijn ouders, gaf me ook een heel blij gevoel. Als ik eraan terug denk, dan weet ik nog dat ik me heel volwassen voelde. Ik mocht nu eindelijk helemaal zelf autorijden! Niemand die mij kon helpen of corrigeren. Aan de ene kant was dat best eng aan het begin, maar aan de andere kant was ik natuurlijk niet voor niks geslaagd voor mijn rijbewijs. Ik kan het! Dus het ging ook gewoon allemaal goed. Nu is autorijden een gewoonte geworden, maar ooit was het heel speciaal!


4. Mijn eerste kus met Luuk 

Met Luuk heb ik heel veel mooie, fijne en bijzondere herinneringen, maar degene die het meest blijft hangen is toch de herinnering van onze eerste kus. Daar is het allemaal begonnen tussen ons! Onze eerste date was gewoon bij Luuk thuis (omdat we allebei te krenterig waren om geld uit te geven aan de bioscoop en het restaurant). We keken film op zijn kamer. Eerst waren we gezellig aan het kletsen, maar toen kreeg ik het best wel koud. Hij trok me tegen zich aan en toen lag ik een tijdje op zijn borst. Voor ik het wist was mijn hand verstrengeld in de zijne en van het een kwam het ander. Omdat we al zo intiem lagen, kuste hij mij. Niet één keer,  maar meerdere keren. Het voelde ook meteen goed! Als ik eraan terug denk, dan krijg ik een heel speciaal gevoel. Echt fijn!


5. Het winnen van een dierentuinabonnement (op mijn verjaardag!)

Ja! Ik weet nog dat ik een gat in de lucht sprong. In december 2015 ben ik met Luuk naar Ouwehandsdierenpark in Rhenen geweest. We moesten daar een kaartje voor de parkeerplaats kopen en op de achterkant stond een actiecode en een website. Als je die code invoerde, dan kon je kans maken op een van de leuke prijzen van de dierentuin. Ik deed daaraan mee, maar aangezien ik nooit wat win, dacht ik dat dat nu ook niet zo zou zijn. Op 21 januari (mijn verjaardag) kreeg ik post binnen in een envelop van Ouwehands. Ik dacht dat het reclame was, maar toen ik de envelop open maakte en de brief die erin zat doorlas, bleek dat ik een jaarabonnement op de dierentuin gewonnen had! Ik was allang weer vergeten dat ik die code had ingevoerd. Ik was ontzettend blij! Dat is wel echt een van de mooiste cadeautjes ooit! Ook echt op mijn twintigste verjaardag! In mijn vorige blog konden jullie al lezen over mijn liefde voor dieren, dus dan begrijp je wel dat dit een super vet cadeautje was voor mij!


6. Met mijn vriendinnen naar 15 jaar DI-RECT 

Samen met mijn vriendinnen Marije en Iris ben ik in augustus 2015 naar 15 jaar DI-RECT geweest. Voor de mensen die mijn blog al langer lezen, jullie weten dat ik groot fan ben van de band DI-RECT. Vorig jaar bestond de band 15 jaar en dat moest gevierd worden! Het concert werd gehouden op het strand van Scheveningen en duurde de hele dag. Van een uur of 3 tot 12 in de nacht. Voor DI-RECT op kwam, waren er allerlei ander acts, met bandjes die ik ook wel chill vind klinken. Het was heel erg gezellig met mijn vriendinnen en we stonden ook nog vrij ver vooraan. Voor degene die DI-RECT ook kennen, de band heeft sinds 2010 een nieuwe zanger, Marcel Veenendaal. Daarvoor van Tim Akkerman de frontman van de band en daar was ik net iets meer van. Voor deze gelegenheid kwam Tim terug om nog een aantal liedjes te doen. Ik was zo happy! Ik had nooit de kans gekregen om naar een concert te gaan met Tim als zanger en dat is nu toch gelukt! Verder was het gewoon fijn met mijn vriendinnen om los te gaan en weer iets leuks te doen. Ik zie ze veel te weinig!



7. Een dagje naar zee met mijn gezin 

Met mijn gezin doe ik eigenlijk niet heel veel. Mijn vader werkt bijvoorbeeld erg veel en ik ben druk met mijn studie en stage. Echt iets met het hele gezin ondernemen gebeurt eigenlijk zelden. Daarom zijn de momenten die we als gezin doormaken voor mij extra speciaal. Vorig jaar zijn we een dagje naar België geweest met z'n vieren en dat was heel fijn! We zijn naar het strand geweest, hebben veel gewandeld over boulevards, we hadden gewinkeld en 's avonds waren we lekker uit eten geweest. Dat soort momentjes koester ik echt, juist omdat het zo zelden voorkomt.


8. Brommer zonder benzine 

Toen ik net met Luuk had, waren we een dagje naar het strand geweest in Katwijk. We hadden heel de dag lekker op het strand gelegen en we waren heerlijk uit eten geweest (we aten onbeperkt garnalen, jummie!). In de avond reden we op de brommer naar huis. Alleen de benzine was bijna op en we moesten nog helemaal naar Leiden... Nergens een tankstation te bekennen natuurlijk. Net voordat we in Leiden kwamen, was de benzine van de brommer op... Oeps... Het was al vrij laat en we moesten echt naar een tankstation. Gelukkig wist Luuk wel waar we in Leiden naar een tankstation konden gaan. Alleen moesten we lopen. Ik was vrij moe, want op het strand had ik over hele hoge duinen gelopen... Ik mocht dus op de brommer zitten, terwijl Luuk deze aan zijn hand nam en vooruit duwde. Hoe lief en romantisch! Als ik eraan terug denk, krijg ik het weer warm en ga ik stralen. Ik deed brommergeluiden na en eigenlijk konden we er wel om lachen dat de benzine op was. Dit soort momenten zullen toch altijd bijblijven! Na een half uur lopen, konden we tanken en eindelijk naar huis!


9. Op tv komen met een vriendin

Toen ik nog een klein meisje van 11 jaar was, ben ik samen met een vriendin van vroeger twee keer op tv geweest. We deden mee aan SuperNick op Nickelodeon. Ik weet nog dat ik het onderweg in de auto doodeng vond, maar eenmaal daar aangekomen vonden we het erg vet! We kregen onze eigen kleedkamer en een beetje make-up op. Toen we eenmaal live waren, was het niet eng meer. Ik vind de beelden wel een beetje gênant om terug te kijken, maar in mijn herinnering blijft het een spectaculaire ervaring. Ik hoef op tv komen in elk geval niet op mijn bucketlist te zetten!


10. Met Luuk in de Ardennen 

De Ardennen was onze eerste vakantiebestemming ooit. Luuk en ik waren tot dan aan toe nooit echt op vakantie geweest. Wel een nachtje weg, maar nu hadden we drie volle nachten en dagen! De Ardennen hadden echt iets magisch. Het is de middle of nowhere. Overal was er natuur en de dorpjes waren zo schattig. Wanneer je buiten stond, was het doodstil. In de avond waren er ook geen lantaarnpalen, dus het rijden was wel een beetje eng in het donker! Het was een heel romantische vakantie. Luuk en ik waren naar de spa geweest, we hebben dorpjes verkend, we zijn naar een wildpark geweest, hebben gewandeld en lekker gegeten. Ik wil zeker nog een keertje terug naar de Ardennen! En dan natuurlijk samen met Luuk!




Wat is jouw mooiste herinnering?

Reacties

  1. Wat een mooie blog. Leuke idee om zo je beste herinneringen te delen. Achter alles zit wel een verhaal!

    Mijn mooiste herinnering is mijn reis naar Thailand. Ik ben daar twee weken geweest met mijn ouders, zus, oom, tante en twee neven. Dat vergeet ik echt nooit meer. Dat is echt een heel mooi land en het was daar heel indrukwekkend! Ik zou graag nog eens teruggaan.

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk deze blog! sowieso is de eerste kus met je vriendje een herinnering die je altijd zo bijblijven, zo schattig!
    mijn mooiste herinnering is de adoptie van onze hond Stip! twee jaar geleden hebben wij hem geadopteerd en ik ben er nog elke dag zo blij mee. lief om zo'n beestje in je leven te hebben!

    xoxo
    djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je herinneringen zo mooi kan opschrijven. Het lijken me stuk voor stuk mooie gebeurtenissen die je altijd moet blijven koesteren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!