Dag- en nachtcrème van Albert Heijn

Goed zorgen voor jezelf vind ik erg belangrijk. Vooral zorgen voor je huid is een van de dingen waar ik goed op probeer te letten, zo was ik mezelf niet met zeep, maar met zeepvrije producten. Zeep zorgt ervoor dat je huid uitdroogt. Ik smeer me altijd in met zonnebrand wanneer de zon fel is en het warm is buiten en zo smeer ik ook mijn gezicht in met dag- en nachtcrème. Nu mijn oude crème op was, besloot ik eens een nieuw merk uit te proberen, dat vrij budget moest zijn. Ik kwam uit bij de crème van Albert Heijn en heb deze ook getest. Ik laat jullie mijn mening weten over deze twee verschillende crèmes! 


De verpakking

Dit is hoe de potjes eruit zien. Er zit 50 ml crème in beide potjes. De dagcrème is in een wit potje gestopt, wat natuurlijk toepasselijk is voor de dag, aangezien dat licht is. De nachtcrème is in een blauw/groen-achtig potje gestopt. Zelf vind ik het wel een leuk kleurtje en kan ik het met nacht associëren, maar er zijn waarschijnlijk ook mensen die dit niet doen en liever een zwarte verpakking zouden zien. De potjes zijn van glas, daarom laat ik ze ook in de doosjes zitten, want anders kunnen ze misschien stuk vallen en dat zou zonde zijn. De deksel gaat er heel gemakkelijk af en zit niet heel strak, wat je bij sommige potjes crème wel hebt. Deze draai je gelukkig heel makkelijk open, wat praktisch is wanneer je haast hebt. Ik vind de potjes er in elk geval representatief genoeg uitzien!





De dagcrème

Laat ik beginnen met de dagcrème. Deze is voor de normale en de droge huid. Volgens de verpakking verstevigd het de huid en helpt het rimpels te voorkomen. Er zitten ook UV-filters in die de huid beschermen tegen schadelijke UVA- en UBV-straling (dat komt dus onder andere van de zon). De dagcrème ruikt vrij neutraal, maar heeft een beetje een lichtgele kleur. Ik vind hem zelf wel fijn. De substantie is niet te vettig en wanneer je het op  je gezicht smeer, hydrateert de crème vrijwel direct. Het trekt goed in mijn huid en mijn huid voelt niet vettig aan en gaat er ook niet door glimmen. Ik vind het persoonlijk wel een fijne crème, vooral omdat mijn huid er niet van gaat glimmen, wat bij andere crèmes die ik eerder gebruikte vaak wel gebeurde. Een nadeel vind ik dat het niet goed werkt op de droge huid, ook al staat dat wel op de verpakking. Toen ik last had van mijn hooikoorts, werd mijn huid enorm droog en kreeg ik allemaal velletjes rondom mijn ogen, neus en op mijn wangen. Ik smeerde toen ook dagcrème, maar dit had geen effect. Ik moest er toen helaas echt de glimmende Vaseline bij pakken.










De nachtcrème

Op de verpakking van de nachtcrème staat omschreven dat het helpt de natuurlijke vochtbalans van de huid met intensieve hydratatie te herstellen. De actieve anti-rimpel bestandsdelen helpen lijntjes en rimpels te vervagen.
Deze crème vind ik wel lekkerder ruiken dan de dagcrème. Terwijl de dagcrème vrij neutraal is, ruikt deze vrij fris. Het is lastig om te omschrijven hoe hij precies ruikt, maar het doet me een beetje denken aan een goede bodylotion van bijvoorbeeld Dove. Het is een hele lichte, witte crème. Wanneer ik de substantie op mijn gezicht smeer, merk ik meteen dat deze dikker is dan de dagcrème. Het is een substantie die meer vettig is en het voelt ook dikker aan wanneer je het op je huid smeert. Het is fijn dat je het blijft ruiken wanneer je gaat slapen, voor mij werkt dit ontspannend, maar voor anderen kan dit misschien storend werken. Ik kan er wel van genieten! De volgende ochtend voelde ik wel dat er een soort laagje over mijn gezicht heen zat. De crème hydrateert minder goed dan de dagcrème, maar dat is logisch, omdat je deze in de nacht draagt en je huid dan een ander laagje nodig heeft. Ik vind ook dat het wel werkt tegen lijntjes en rimpels. Die rimpels heb ik (nog)  niet echt, maar ik heb wel een aantal lijntjes op mijn gezicht. Sinds ik deze nachtcrème gebruik, merk ik wel dat deze wat aan het vervagen zijn. Ze vallen nu iets minder op. Ik wil niet zeggen dat het een wondermiddel is, maar het helpt wel een beetje.




Oordeel

Persoonlijk vind ik beide crèmes erg fijn en werken ze goed. Deze crèmes zijn verkrijgbaar bij de Albert Heijn voor 3 euro per stuk. Wanneer je een goede budget crème zoekt voor je gezicht, kan ik je deze zeker aanraden. Voor totaal zes euro heb je echt crème van goede kwaliteit, waarmee je vrij lang kunt doen. Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, want ieder huidtype is anders. Over het algemeen zou het goed moeten werken. De nachtcrème is toch wel mijn favoriet, omdat het lekker is met zo'n fijne geur te gaan slapen, maar ook omdat het aanvoelt als een soort maskertje, dat je gezicht masseert wanneer je een laagje nachtcrème ophebt en dat vind ik echt heel lekker aanvoelen! Wanneer mijn potjes leeg zijn (wat niet heel spoedig gaat gebeuren, aangezien ik het er niet heel dik opsmeer en ze goed zijn gevuld), ben ik van plan ze zeker nog eens te kopen! Ze bevallen erg goed en doen over het algemeen wat ze moeten doen!


Welke crème gebruik jij altijd?

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit een crème, dus ik kan deze keer niet meepraten. Helaas :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meestal gebruik ik olaz. dat is wel een heel duur merk, maar deze werkt echt goed op mijn huid. leuk dat jij die van albert heijn getest hebt. misschien werkt die ook wel goed op mijn huid, maar ik durf eigenlijk niet over te stappen naar een ander merk.
    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik crèmes van Nivea! Maar deze zal ik ook eens proberen, beter voor mijn portemonnee ;)
    xxx Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!