Little Mademoiselle Macaron masker

Het was weer eens tijd om een maskertje te testen! Mijn vriendin Iris had nog een maskertje over, namelijk het macaron masker van Dr. van der Hoog. Al eerder hebben wij van hetzelfde merk het bubblegum masker getest, wat ons erg goed was bevallen. Wij waren daarom ook erg benieuwd naar wat we van het macaron masker zouden vinden! 



Eerste indruk 

Dit is hoe het zakje met het maskertje erin eruit ziet: 

Het zit in een lekker vrolijk zakje! Dit lijkt net één groot zakje met crème, maar het zijn twee zakjes, zodat je het samen met een vriendin kunt gebruiken en ieder een maskertje heeft. Dat heb ik dus met Iris gedaan. Toen wij het zakje open maakte rook het heel erg zoet. De geur deed me een beetje denken aan een mix van vanille en aardbeien. Zelf heb ik nog nooit macarons gehad, dus ik weet niet of het masker daar naar rook, maar volgens mij hebben macarons sowieso niet echt een geur. De geur was voor mij en Iris sowieso een pluspunt, want we hebben vaan genoeg maskertjes gehad die heel erg chemisch roken en daardoor irritant werden, maar we hadden het gevoel dat deze lekker zou blijven!

Het gebruik 

Toen we het maskertje aanbrachten op onze gezichten, kwamen we er pas achter dat het een peel-off maskertje is, dat wil dus zeggen dat het geen crème is die je na een tijdje van je gezicht haalt met een washandje, maar het is een substantie die opdroogt, waardoor je vervolgens het masker van je gezicht kunt trekken en er, als het goed is, geen resten meer blijven hangen op je gezicht. 
De substantie in het zakje was lichtbruin. Iris en ik waren tijdens het opsmeren van het masker aan het grappen dat we ons hoofd in een riool hadden gestoken, zo'n vergelijkbare kleur was het. Hij zag er gewoon niet fris uit, maar rook wel enorm lekker! 
Het enige nadeel was dat de geur en substantie zo sterk waren dat het prikte aan onze ogen, als we te dicht de crème bij onze ogen smeerden, daardoor begonnen ze een beetje te tranen. Dat vonden wij wel echt een nadeel, daarnaast droogde hij ook te snel op. We hadden het zakje nog niet helemaal leeg en de meeste crème was al droog geworden, waardoor we het eigenlijk weer van ons gezicht af aan het wrijven waren. Buiten dat vonden we het een heel prettig masker en waren we heel blij aan het doen over de lekkere geur!


Vervellen als een slang 

Na het aanbrengen van het masker gingen we samen een film kijken, namelijk The prince and me 3, echt een leuke, romantische en kerstige-film! Zeker leuk als je een meidenavondje doet! 
Tijdens de film zaten we samen ook nog heel erg te genieten van de geur en roken de mensen bij mij in huis ook dat wij een masker op hadden!
Ongeveer 20 minuten later begon het masker heel erg te trekken, wat betekent dat het helemaal is opgedroogd en waren onze gezichten ook niet meer vochtig, dus was het tijd om het maskertje eraf te trekken! Persoonlijk vind ik dat altijd het leukste aan dit soort maskertjes! Dan ben je net een soort slang, die zijn huidje verliest. We waren daarom ook heel lang aan het grappen met onze maskertjes die we van ons gezicht hadden gehaald! 
Ons gezicht was wel helemaal zacht en voelde als herboren, nadat we het masker eraf hadden gehaald. Stiekem hebben we gewoon een nieuw huidje gekregen!
Wat ben ik toch charmant?!


Eindwaardering 

Van mij krijgt dit maskertje een 8. Ik ben echt heel tevreden met het resultaat. Een lekker zacht gezichtje en ik heb er ook heerlijk door kunnen ontspannen, wat de bedoeling is van een masker. Ik vond de geur echt heerlijk, want persoonlijk kon ik echt genieten van de zeer zoete geur. Je maakt me altijd wel blij met zoete maskers, die niet chemisch ruiken. Ook vond ik de peel-off erg fijn. Ik kan daar echt van genieten om het masker van mijn gezicht te trekken.
Minder vond ik dat het prikte aan mijn ogen toen ik het masker aanbracht, omdat de geur zo sterk was en ook de kleur vond ik niet leuk. Het zag er echt heel vies uit en het zou leuker zijn geweest als het een beetje een kleur was die een macaron zou kunnen hebben: roze of geel.


Je kunt dit maskertje kopen bij verschillende drogisten voor 1 euro 90 en voor dat geld krijg je dus twee zakjes, om gezellig met een vriendin te delen of om gewoon lekker twee keer van te doen. Ik raad dit masker zeker aan je aan als je van peel-off en zoetigheid houdt!


Zou jij dit maskertje willen proberen? 


Reacties

  1. Ja! Lijkt me onwijs lekker. Sowieso hou ik van Macarons.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!