Dag dag 2014, hallo 2015!

Net als vorig jaar schrijf ik ook dit jaar weer een oud- en nieuwjaarsblog. 2014 was een jaar waarin weer veel is gebeurd, zowel in de wereld als in mijn eigen leven. Een bewogen, maar voor mij persoonlijk, mooi jaar. Ik schrijf deze blog onder het genot van een lekkere kop thee! Op de achtergrond hoor ik vuurwerkgeluiden, knal pats boem. Weten we zeker dat het geen oorlog is? Pak er zelf ook iets lekkers bij, dan blikken we samen terug op 2014! 




2014 en de wereld

Wat is er dit jaar toch weer veel gebeurd in de wereld. Heel veel ellende heb ik op het nieuws voorbij zien komen, wat stom allemaal!Allereerst begon het met de Ebola uitbraak begin februari in West-Afrika, wat lekker werd verspreid door Afrika en uiteindelijk ook een beetje in de rest van de wereld. Al geen leuk begin van het jaar. Nog steeds is het Ebola probleem niet opgelost en zit de wereld er nog mee opgezadeld.
Er was wel goed nieuws voor de ID-kaart en rijbewijsbezitters onder ons! Wanneer je nu je ID of rijbewijs gaan aanvragen of vervangen zijn ze beiden 10 jaar geldig!Dus nu hoef je er minder snel aan te denken om je kaartje te vervangen.

Ook voor Geert Wilders was het geen goed jaar. Na de gemeenteraadsverkiezingen in maart dit jaar was zijn partij een van de grootste geworden en vroeg hij: "Meer of minder Marokkanen?" 
Dit schoot heel veel mensen in het verkeerde keelgat en hierdoor is er aangifte gedaan tegen Geert Wilders.
Nog meer ophef kwam er in Nederland toen Volkert van der Graaf vrij kwam, de moordenaar van Pim Fortuyn. Deze meneer moest met een enkelband leven, maar inmiddels blijkt deze ook alweer af te zijn.
2014 was ook het jaar van het WK Voetbal. Heel de wereld deed weer mee aan deze gekte en opeens had iedereen van zijn eigen land een groot samenhorigheidsgevoel. Het werd in Brazilië gehouden, maar uiteindelijk was Duitsland de winnaar van het WK.

Dit jaar zal ook het geschiedenisboek ingaan als een ramp jaar, want de Malaysia Airlines-vlucht 17 stortte neer in Oekraïne. Hierbij zijn er ook Nederlanders om het leven gekomen. Een zeer ernstige en nare gebeurtenis. Mensen denken dat ze leuk op vakantie gaan en komen vervolgens niet levend aan... Zulke dingen zetten je toch wel aan het denken, dat het iedereen kan overkomen. Daarna was het de discussie wiens schuld het is, die van Rusland of Oekraïne...

In november brak er weer vogelgriep uit, waardoor ons eten, onze gezondheid en heel veel lieve vogeltjes als kippen, zwanen, eenden en duiven gevaar liepen... Super zielig! Hierdoor moesten er heel veel vogels worden afgemaakt. Welke gek is dan ook zo dom om vogelgriep mee te nemen uit een ander land? Arme beestjes...

Voor Onno Hoes en Albert Verlinde was het ook niet zo'n al te best jaar. Deze twee mannen gingen scheiden na een lang huwelijk. Vervolgens kwamen er filmpjes van Onno online te staan, waarin hij tegen een twintig-jarige gozer zegt dat hij een "lekker pijpmondje" heeft. Onno haalde zich veel lasten op de hals en kon hierdoor geen burgemeester meer zijn van Maastricht, jammer man.



2014 voor mij persoonlijk 

2014 was voor mij persoonlijk echt een heel geweldig, vernieuwend en liefdevol jaar! Ik heb echt genoten van dit jaar en al mijn "goals" die ik voor mezelf had opgezet heb ik uiteindelijk gehaald! In deze blog kun je daar alles over lezen! Alle hoogtepunten van mijn jaar zet ik hier even op een rijtje!

Allereerst begon het jaar al heel erg leuk! Ik werd 18 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden met mijn vriendinnen! Ik gaf zoals elk jaar een feestje dat 12 uur lang duurde. We gingen met z'n alle de stad in om te winkelen en iets lekkers te drinken, terwijl we roddelden! Daarna gingen we naar mijn huis om spelletjes te doen, lekker te eten en een meidenavondje te houden met leuke films en gezichtsmaskertjes! Echt een van de gezelligste verjaardagen ooit!

2014 was niet alleen het jaar van feestjes, maar voor mij was het ook het jaar van slagen! Ik heb mijn havo diploma en rijbewijs gehaald. Twee dingen waar ik enorm trots op ben! Dit waren ook twee van de goals die ik voor dit jaar wilde bereiken en dat is me gewoon gelukt! Voor het behalen van mijn havo-diploma had ik echt veel stress en ik was ook bang dat ik het niet zou redden. Vooral tegen economie zag ik heel erg op, aangezien ik totaal niet kan rekenen. Uiteindelijk ben ik geslaagd en trots dat ik op mezelf was! Een meisje dat was begonnen op vmbo-gl en nu gewoon haar havo diploma heeft! Afgelopen november heb ik ook mijn rijbewijs gehaald na anderhalf jaar lang rijlessen, een verandering van instructeur en ophoud door studie en examens. Eindelijk mag ik de weg op en is Nederland een gevaar rijker! Na veel geld en veel afzien is het me toch gelukt! Hell yeah!


In 2014 ging ik ook voor het eerst alleen op vakantie zonder mijn ouders! Samen met mijn vriendinnen vierden we dat we allemaal geslaagd waren voor ons eindexamen van de middelbare school en besloten we naar Parijs te gaan! Super leuk zo'n meidenreis. Het is ook nog steeds echt een van mijn hoogtepunten uit 2014. We hebben heel Parijs gezien. De stad viel naar mijn verwachtingen toch een beetje tegen. Het was allemaal wat minder romantisch dan gedacht. Het is een zeer arme, vuile stad. Er zijn veel zwervers en als er wel rijke mensen zijn, dan zijn ze ook meteen extreem rijk. Ondanks dat heb ik er wel van genoten! We zijn ook nog een dagje naar Disneyland geweest! Dat was echt jeugdsentiment voor mij, want ik was daar al sinds mijn tiende niet meer geweest. Waar ik nog het meest van genoot waren de avondjes dat we met alle meiden bij elkaar op de hotelkamer zaten en lagen te giechelen over de stomme vraagpagina's in meidentijdschriften. Toppunt van meiden plezier!

Daarnaast was het ook een spannend jaar voor mij, want ik ging voor het eerst studeren. Een heel jaar ben ik bezig geweest om te proberen de juiste studiekeuze te maken. Open dagen bezoeken, proef studeren, folders lezen, studiekeuzetesten maken. Uiteindelijk ging ik Human Resource Management studeren.

Ook mocht ik voor dit jaar voor het eerst stemmen voor zowel de gemeenteraads- als de Europese verkiezingen. Dat vond ik wel een machtig gevoel! Zo in een stemhokje staan, met zo'n enorm groot papier en een rood potlood en je mening laten horen (waar niet veel mee gedaan wordt) door het bolletje te kleuren en in een grote container te gooien. Opeens voelde ik me heel volwassen! Misschien is mijn goal "het omgaan met het volwassen worden" dan toch bereikt?
Bron ) 

En dan nog is er nog iets wat 2014 voor mij helemaal compleet maakte. Een erg mooie afsluiter van dit jaar. Eind oktober ben ik tot over mijn oren verliefd geworden op mijn vriendje Luuk. Hij zit bij mij op school en studeert ook hetzelfde als ik. Meteen vanaf het begin hadden we al een klik samen en voelde het goed om bij hem te zijn. Inmiddels is hij al anderhalve maand mijn vriend en word ik elke dag als maar gekker op hem! We hebben samen al romantisch gegeten en hebben ook een dagje Efteling gedaan! (Ik mocht helemaal naar Kaatsheuvel rijden, hihi!)
Hij maakte mijn jaar sowieso al heel veel mooier en natuurlijk hoop ik ook dat wij samen een geweldig mooi en liefdevol 2015 mogen beleven!


2015 

Voor 2015 heb ik dit jaar veel minder goals dan ik had toen 2014 net begon. 2014 was natuurlijk ook een belangrijk jaar, omdat er nogal veel op het spel stond. Dit jaar is het iets rustiger, maar toch heb ik een aantal goals die ik dit jaar graag zou willen behalen! 

* Over gaan naar het tweede jaar van mijn studie (en propedeuse halen), dit is best al een opgave, aangezien hbo helemaal niet makkelijk is en zo anders dan de middelbare school. Toch hoop ik het te halen en hoop ik niet te hoeven stoppen, omdat ik te weinig studiepunten gehaald heb. De wereld is hard, helaas... Vooral de hbo scholen, maar ik ga echt heel hard mijn best doen om het te halen!

* Veel leuke dingen doen met mijn vriendje Luuk, aan je relatie werken is natuurlijk ook heel erg belangrijk. 2015 moet gewoon een super mooi jaar worden met mijn vriend. Sowieso wil ik van de zomer samen met hem op vakantie, maar natuurlijk mogen ook de etentjes, de uitjes en romantische avondjes niet ontbreken.Ik voel gewoon dat Luuk heel goed bij me past en ik wil graag dat onze relatie nog veel sterker en mooier wordt dan hij al is!

* Meer tijd vrij maken voor mijn vriendinnen, nu we studeren en ik een vriendje heb is dat allemaal niet zo gemakkelijk om af te spreken. Iedereen is druk en moet veel doen. Dat vind ik echt heel erg jammer en we zien elkaar ook veel te weinig. In 2015 wil ik meer met jullie gaan doen! Shoppen, meidenavondjes, kletsen, dingen bakken, lachen, huilen, naar concerten! We gaan tijd voor elkaar vrij maken dames. Vriendschappen moeten, net als een relatie, worden onderhouden! In 2015 gaan we hieraan werken! 


Ik wil jullie allemaal een heel leuk, liefdevol en gezond 2015 toewensen en een hele fijne jaarwisseling! Geniet van het lekkere eten en het vuurwerk, geniet van de mensen van wie je houdt en maak er een heel goed jaar van waar je trots op kunt zijn! In 2015 kunnen jullie uiteraard ook weer blogs verwachten op It's Meggie Time! 

Happy new year!



Wat was jouw hoogtepunt uit 2014? 

Reacties

  1. happy new year meggie.
    ik wil dit jaar graag mijn havo diploma halen, dat is mijn doel en meer genieten van de kleine dingen!
    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!