Review: Lays WK chips & Nibbits

Deze week test ik drie verschillende soorten chips! Ik heb twee zakken chips gekocht die speciaal op de markt zijn voor het WK voetbal en daarnaast wilde ik ook nog een zak met nieuw soort Nibbits testen. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen die laatste zou gaan testen voor een blog, maar uiteindelijk zag ik dat er nog meer nieuwe smaken waren en leek het me ook leukere om meerdere dingen te testen, zodat ik een favoriet kan aanwijzen en een beetje kan vergelijken!

Even introduceren 

Dit zijn de drie smaken die ik ga testen: Dizzie BBQ, Chilly Chili en Happy ones. Het zijn drie zakken die meteen opvallen, omdat er verschillende dingen op te zien zijn, vooral de Nibbits springen er echt uit. Ik ben echt benieuwd waar ze naar smaken! Dus snel proeven!




Dizzie BBQ smaak 

Uiterlijk: 
Als eerste probeerde ik de Dizzie BBQ smaak. Ik was heel erg benieuwd wat ik van deze smaak moest vinden, want hoe kun je chips nu laten smaken als iets dat net van de barbecue komt en wat moet ik me daarbij voorstellen? Hamburgers, saté, worstjes, speklappen?

Dit is hoe de zak eruit ziet. Je ziet het niet heel goed, maar links zie je een oranje leeuw voor het WK voetbal, het is ook wegens het WK dat deze chips op de markt zijn. Je ziet een schattige kangoeroe en chips naast een stukje vlees. Ik snap alleen niet goed wat die kangoeroe nu te maken heeft met de barbecue. Zou het naar kangoeroe biefstuk smaken? Ik vind de naam van de chips vrij onduidelijk, waarom Dizzie? Het klinkt in elk geval wel grappig. Ook is het leuk dat je het rood, wit, blauw van de Nederlandse vlag erin terug ziet. De zak ziet er in elk geval heel erg leuk uit! Nu de smaak nog proberen...

Smaak: 
Wanneer je deze chips proeft krijg je echt het idee alsof je iets van de barbecue eet. Ik moest even meerdere chipjes eten om een goede indruk te krijgen van de smaak. Het is lastig te omschrijven waar hij naar smaakt, maar ik ga het toch zo goed mogelijk proberen. Het smaak naar een aardappel die van de barbecue komt, inclusief kruiden en het rokerige. Je herkent het vast wel, dat als je aan het barbecueën bent dat er dan enorm veel rook vanaf komt en daar zit meestal een geur aan. Zoals die rook ruikt, zo smaken de chips ook. Ze smaken niet echt naar een bepaald soort vlees. Je houdt aan deze chips ook echt een nasmaakje over, alsof je net hebt gebarbecued.

Mening:
Na een aantal chipjes te hebben geproefd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er niet kapot van ben. Na een tijdje begint de barbecue smaak te vervelen en is het niet meer lekker. Ik zou er geen hele zak van kunnen opeten. Dan ga ik liever zelf gewoon echt barbecueën!

Nibbit Happy ones 

Uiterlijk:
Dan zijn we aangekomen bij de tweede smaak. De Nibbit Happy ones. Dit is hoe de zak eruit ziet:
Het is een nieuwe smaak, paprika snakes. Ze zijn dus waarschijnlijk in de vorm van slangetjes, net als bij de meeste Nibbits. Je ziet een schattig eekhoorntje op de verpakking en ik vind de groene zak erg opvallend, in een supermarkt springt het er ook meteen uit. Ook staat er boven, wat jullie niet goed kunnen lezen, dat het geen kunstmatige kleurstoffen bevat en het 30% minder vet is dan andere soorten chips. Dit maakt de keuze voor je chips wel iets gezonder, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je ze onbeperkt kunt blijven eten! Ik ben heel erg benieuw naar deze smaak, aangezien ik Nibbits wel lekker vindt!

Smaak: 
De smaak van deze Nibbits is precies zoals je het gewend bent bij de andere Nibbits. Ondanks dat het 30% minder vet is, merk je niet echt het verschil qua smaak. Ze zijn niet droger, maar gewoon nog vol van smaak. Ze smaken een beetje naar de gele Nibbit chips uit een gewone Nibbit zak. Je krijgt er alleen wat minder vieze handen van, wat ook een voordeel is! De chipjes zien eruit als slangetjes, want een heel schattig effect geeft. Ze hebben een beetje een kruidige smaak.

Mening: 
Ik vind deze chips best wel lekker! Ik zou er wel een bakje van kunnen eten. Net als met gewone Nibbits zijn ze makkelijk weg te kauwen en de kruidige smaak vind ik juist wel lekker aan de chips. Ik zou ze vaker kopen en ze zijn ook iets beter dan gewone chips, want ze bevatten 30 procent minder vet! Dat is ook altijd mooi meegenomen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er meteen tien zakken van kunt leegeten, maar het is een meer verantwoorde keuze!


Chilly Chili

Uiterlijk:
En dan zijn we alweer bij de laatste zak chips aangekomen. De Chilly Chili lijkt me wel een lekkere, pittige soort chips. Vaak hou ik wel van pittig eten, dus waarschijnlijk gaat deze chips me goed bevallen!
Net als bij de Dizzie BBQ is deze chips ook in de stijl van het WK voetbal. Je ziet wederom de leeuw, maar in plaats van een kangoeroe zie je een adelaar. Chili wordt wel vaker in verband gebracht met een adelaar. De zak vind ik wat minder spectaculair. Het is gewoon zoals normale paprika of naturel chips, je ziet de dingen waar de chips naar smaken; een paprika, een knoflook en een pepertje. Beetje jammer, maar misschien is de smaak wel lekker?

Smaak:
De smaak is heel anders dan ik had verwacht. Het is een vrij milde chips en de chili proef je niet heel sterk terug. Dat had ik wel meer verwacht, dat de chips wat pittiger zou zijn en wat meer smaak zou hebben. Het ruikt in elk geval een beetje naar paprikachips en de smaak van de chips is niet heel overheersend, het is wel lekker, maar naar mijn idee toch net iets te mild om een goede soort chilichips te zijn.

Mening: 
Op zich is het geen vieze chips. Ik zou er wel een handje van kunnen nemen, maar het stelt me toch teleur dat het geen pittige chips zijn. Dat zou je bij chili namelijk wel verwachten. Het is wel ideaal als je van chili houdt, maar niet te pittig wilt eten, dit is dan een goede oplossing.

Conclusie 

Naar mijn mening zijn de Happy ones van Nibbit het lekkerste! Ze smaken bijna hetzelfde als de vertrouwde Nibbits, alleen de vorm is wat anders en ze bevatten 30 procent minder vet, maar dat maakt ze zeker niet minder lekker! De meest vieze smaak vind ik de barbecue chips, de naamsmaak in je mond gaat irriteren en het is gewoon niet mijn ding. De barbecue smaak is gewoon te overheersend. De Chilly Chili vind ik niet vies en niet bijzonder lekker, dus die komt voor mij op de tweede plaats!



Welke chips lijkt jou het lekkerst?

Reacties

  1. wij hebben de chili chips in huis en die vond ik zelf wel erg lekker! hadden we net nog tijdens de wk wedstrijd gegeten. de rest heb ik nog niet geprobeerd, maar ben wel benieuwd naar de nibbit, omdat je die zo lekker vindt!
    xoxox djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bbqsmaak was omdat we tegen australië moesten spelen, vandaar de kangarou. En gisteren speelden we tegen chili; dus de adelaar.
    Leuk dat je ze hebt geprobeerd. De nibbits zou ik ook wel willen proeven!
    Xx m

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh en er staat op de wk-zakken 'we vreten ze op' omdat we dan zouden winnen zegmaar en je de chips (van het land) ook letterlijk kunt opvreten ofzo. In ieder geval een reclamestunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er staat Ozzie BBQ, Ozzies is bijnaam van het Australiche voetbal elftal, net als wij ons elftal 'Oranje' noemen.
    Ik hoop dat ze nog verkrijgbaar zijn dan ga ik ze proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!