Even over: Jesse McCartney

Al sinds mijn achtste ben ik een fan van Jesse McCartney. Hij is een beetje de Justin Bieber van vroeger, maar hij is (gelukkig) altijd een normale jongen gebleven. Een hele lange tijd maakte hij geen muziek meer en nu is hij terug! Laatst was ik wat liedjes van hem aan het luisteren, toen ik opeens zijn nieuwste single tegen kwam. Normaal gesproken ben ik echt totaal geen fan van popmuziek, maar voor Jesse maak ik graag een uitzondering. Hij maakt echt een beetje een deel uit van mijn jeugd. Inmiddels is hij 26 jaar, maar maakt hij nog steeds te gekke muziek.


Het begin

In 2004 brak Jesse bij het grote publiek door met zijn song: Beautiful soul. 
Als acht jarig meisje was ik helemaal onder de indruk van de zanger die acht jaar ouder was als ik, een beetje jongensgek misschien? 
Ik zag hem voor het eerst in de kids top 20, dat toen nog gepresenteerd werd door Kim-Lian. Meteen was ik verkocht en werd ik fan van hem. Helaas is alleen beautiful soul een beetje bekend in Nederland, verder zijn er nooit hits van hem op de radio geweest, hij moet het echt van Amerika hebben. 

Jesse zijn eerste hit. Ik vind de tekst nog steeds heel erg goed en het is gewoon lief hoe hij over meisjes zingt. Hier was Jesse nog maar zestien jaar oud, dus deze clip is inmiddels alweer tien jaar oud. 

De voorganger van Justin Bieber? 

Zo zou je het misschien kunnen noemen, dat Jesse de voorganger is van Justin Bieber. Je moet alleen niet vergeten dat er echt heel erg veel verschillen zijn tussen Jesse en Justin. Justin is ook in een heel andere tijd bekend geworden dan Jesse en ook pas veel later. Ik ben totaal geen fan van Justin Bieber en ik vind zijn fans ook maar een beetje raar. Justin is bijvoorbeeld een aandachtszoeker, wil overal in de spotlightst staan en de bekendheid is hem een beetje naar zijn hoofd gestegen. Hij slaat paparazzi, zit aan de drugs, denkt dat hij de belangrijkste persoon is op de wereld, kortom hij is té beroemd. Meiden willen hem te graag. 
Bij Jesse was het vroeger zo dat hij wel bekend was, maar het was geen hype. Hij had veel minder meisjes die voor hem zouden willen sterven en bij hem ging het echt om te muziek. Hij maakte muziek waar hij achter stond en deed gewoon waar hij blij van werd. Bij Justin zie ik dat echt helemaal anders, hij doet het om de faam. 
En zeg nou zelf, wie ziet er beter uit en heeft een prettiger stemgeluid? 


Nieuwe song

Na een afwezigheid van ongeveer vier jaar is Jesse dan eindelijk terug met een nieuw nummer! Het heet Back together. Het is een beetje een dansnummer en klinkt heel erg vrolijk. Zelf ben ik er momenteel verslaafd aan en draai ik het best vaak! Het klinkt wel anders dan zijn muziek van vroeger, maar het is zeker niet slechter. Het is juist een van de weinige popmuziek die ik luister, dus dat zegt al heel wat! Ik word er vrolijk van en krijg zin om te dansen. Voor jullie:


Mijn persoonlijke favoriet

Ik vind veel nummers van Jesse goed, alleen baal ik er soms wel van dat ze alleen maar over meisjes en de liefde gaan en dat hij niet echt veel variatie heeft in zijn nummers. Ik heb eigenlijk twee favoriete van songs van Jesse, namelijk: 
She's no you, omdat dit liedje gaat over een meisje die onzeker is over zichzelf, omdat haar vriendje ieder covermodel zou kunnen krijgen, elk mooi meisje, veel beter dan zij, maar hij wil alleen haar. Omdat ze zo'n mooie persoonlijkheid heeft en gewoon een mooi mens is. Dat stelt me toch altijd wel een beetje gerust dat jongens toch op het innerlijk vallen en niet alleen voor het uiterlijk, grote tieten, super slank en een sexy blik met dikke make-up. Daarom vind ik dit liedje wel heel erg goed.

Mijn andere favoriet van Jesse heet: Because you live. 
Ik vind het een hele mooie tekst, misschien een beetje zwoel en klef, maar het komt op mij heel oprecht over. Het is gewoon een mooi idee dat een jongen voor jou leeft en elk meisje zou zo'n jongen verdienen! 


Dit was hem alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat meer over Jesse te lezen en wat ik met hem heb. Natuurlijk heb ik ook weer een lezers vraag:

Wat vind jij van Jesse McCartney? 



Reacties