Happy moments of the month (2)

Het is weer tijd om positief te zijn! Een aantal jaar geleden had ik eens een hele maand bijgehouden wat voor geluksmomentjes ik in die maand had. Dit had ik toen vastgelegd met foto's. Aangezien het alweer een hele tijd geleden is dat ik zo'n soort blog maakte, vond ik het wel leuk om dat weer te doen. Soms ben je zo hard aan het werk of gebeuren er dingen die anders lopen dan gepland, waardoor je vergeet te genieten. Zelf vind ik het belangrijk om te genieten van zowel kleine als grote dingen en echt in 'het nu' te leven, al is dat soms niet makkelijk. De hele maand juni heb ik geprobeerd bewust te genieten van allerlei momenten en heb ik dit voor jullie vastgelegd. 
De allereerste Happy Moments of the month dateert uit 2015 en kun je hier bekijken! 




De week van 1 juni tot 8 juni



Spannend! Ik leverde op 1 juni mijn scriptie in. Voor mij is dit een happy moment, omdat ik vijf maanden hard heb gewerkt om het beste resultaat neer te zetten en om het beste in mijzelf naar boven te halen. Ondanks dat ik zenuwachtig ben voor de uitslag, weet ik wel dat ik enorm mijn best heb gedaan en dat ik alles uit mijzelf heb gehaald wat erin zat. Op 25 juni krijg ik de uitslag van mijn scriptie. Hopelijk kan ik de blijheid dat ik het gehaald heb dan delen in deze blog. Stay tuned!


Ook kreeg ik deze week post. Onverwacht kwam er een dikke envelop door de bus. Ik had geen pakketje besteld en ik herkende het handschrift van de afzender ook helemaal niet. Toen ik het pakketje opende, bleek dus dat ik gewonnen had bij een winactie van Proud2BMe. De oprichtster van deze website, Scarlet Hemkes, heeft samen met haar partner Joyce Everink ook nog een andere blog: Ikvrouwvanjou.nl. Zij hebben samen een boek geschreven. Ik deed mee aan de winactie op Proud2BMe om dit boek te winnen. Tot mijn grote verbazing heb ik het boek gewonnen! Dat was nog eens een leuke verrassing! Lucky me!



Voor de laatste keer in mijn leven zit ik als studente in de collegezaal van Hogeschool Leiden. Mijn scriptie is ingeleverd, maar ik heb als afsluiting van de studie nog één vak dat ik moet doen. Dit vak heet visie op HR. HRM-studenten krijgen een tweedaagse met allerlei gastsprekers, workshops en informatie. Vervolgens moeten wij een verslag schrijven over onze eigen HR-visie en later dit verslag presenteren aan een HR-docent en een HR-professional uit de praktijk. Ik heb er oprecht van genoten om voor de laatste keer student te zijn binnen Hogeschool Leiden. Het waren vier hele mooie, leerzame jaren!



Dit is een blij momentje dat voor mij bijna iedere ochtend weer terugkomt. Mijn favoriete ontbijt is een havermoutpapje op basis van ongezoete amandelmelk met vers fruit, ongebrande en ongezouten noten en speculaaskruiden. Voor het eerst dit jaar kocht ik verse frambozen. Deze waren zo ontzettend lekker. Ik kocht meteen twee dozen, waarvan één doos door de havermout ging. Deze combinatie is zo goddelijk! Hier werd ik echt heel erg blij van. Wat een goede start van de dag!



De week van 8 juni tot 15 juni


Ik wandelde deze week met een nieuw hondje. Via Pawshake werd ik benaderd om deze schattige Labrador uit te laten. Ze heet Nusa en het is echt een onwijs lief hondje! Het is de bedoeling dat ik haar nog vaker ga uitlaten, super leuk! Ik heb heel veel plezier gehad met haar.


Op een prachtige zaterdag ging ik met Luuk naar de dierentuin. Mijn abonnement loopt bijna af, dus dit is de één na laatste keer dat we hierheen gaan. Ik ga mijn abonnement namelijk niet meer verlengen. Na twee jaar is het wel mooi geweest. Echter mag dit de pret niet drukken. We hadden weer een heerlijke dag in de dierentuin en ik heb al mijn dierenvriendjes weer begroet.


Na ons uitje in de dierentuin, gingen Luuk en ik lekker uit eten. In januari hebben we het Indiaas eten een beetje ontdekt, vandaar dat we besloten om bij een Indiaas restaurant in Leiden te gaan eten. Man, wat smaakte dat heerlijk! Ik had vegetarische Dhansak (allerlei groenten). Luuk had kip tandoori. Samen deelden we Dahl (Indiaas gerecht met linzen) en wat basmatirijst. Dit was zeker voor herhaling vatbaar en ook even een happy moment. Eten is niet altijd even makkelijk voor mij. Helemaal niet als ik uit eten ga, maar als het dan meevalt en ik echt van het eten kan genieten, maakt mij dat enorm blij!


Ook bereidde ik deze week mijn presentatie voor. Deze presentatie is ter ondersteuning van het visiestuk dat ik moest schrijven voor mijn studie (waar ik het college van vorige week van volgde). Om mijzelf goed voor te bereiden, las ik een mega interessant boek over het houden van Ted-Talks. Ik wilde deze presentatie in de vorm van een Ted-Talk doen, ondersteund door een Prezi. Vandaar dat ik besloot het boek van Carmine Gallo te lezen. Het boek had ik binnen drie uur uit en daarna ben ik meteen begonnen aan het ontwerpen van de presentatie. Ik kreeg hier zo veel energie van! Dit boek was echt inspirerend.


Al een hele tijd stonden kaartjes voor de musical 40-45 op mijn verlanglijstje. Mijn moeder besloot dat we daar wel samen heen konden gaan, met mijn broertje erbij. Zo gezegd, zo gedaan, we bestelden kaartjes en gaan in november kijken naar het spektakel! Ik ben erg benieuwd en ook erg blij dat we er heen gaan, want als ik Gert Verhulst er zo over hoor praten, moet het wel erg goed zijn.


De week van 15 juni tot 22 juni


Oké, hier is even een overkill aan voedsel. Dit moest ik ook gewoon even benoemen. Gezond eten maakt mij hartstikke blij; ik zit er goed door in mijn vel, groenten en fruit is mijn lievelingseten en nu vooral de steenvruchten en bosvruchten weer volop in de winkels liggen, omdat het het juiste seizoen is, word ik helemaal dol gelukkig! Ik had deze week heerlijke verse kersen en aardbeien. Ik bakte mijn eigen bananenbrood (vrij van geraffineerde suikers) en ik at een heerlijke lunch op zaterdagmiddag. Dit zijn misschien kleine dingen, maar voor mij zit geluk echt in gezond en lekker eten! Oh en ik at deze dingen verspreid over de week, niet in één keer, haha!

Ik lanceerde deze week de nieuwe lay-out van mijn blog, waar ik ontzettend blij mee ben! Ik heb al hele leuke en lieve reacties gekregen op de nieuwe lay-out, dus niet alleen voor mij, maar ook voor jullie als lezers is dit een succes. Fijn om die bevestiging ook nog even te krijgen! Nu kan mijn blog er de komende tijd weer helemaal tegenaan!



Ook had ik deze week mijn presentatie (de Ted-Talk) voor mijn HR-visiestuk. Deze heb ik dik gehaald! Wat een opluchting. De beoordelaars waren erg enthousiast over mijn ted-talk en het gesprek na de presentatie verliep ook heel goed! Ik ben echt mega blij dat ik het heb gehaald. Nu mijn scriptie en verdediging nog... Ik ben er bijna...


En ik had de toelatingstoets voor mijn pre-master deze week. Ik was een beetje gespannen, maar ik had goed geleerd. De toets ging erg goed en ik heb er een goed gevoel over. Nu maar afwachten. Ik voelde mij trouwens al helemaal thuis op de campus van de Erasmus Universiteit!



De week van 22 juni tot 29 juni


Ik weet nu niet goed of dit een happy of een sad moment is, maar deze week ging ik voor het laatst naar de dierentuin. Mijn abonnement zou deze week verlopen en ik heb besloten om het niet te verlengen, aangezien ik hier nu twee jaar (met plezier) gekomen ben, maar het is wel mooi geweest. Ik heb op het laatste dagje nog heel erg genoten van de dierentuin. Luuk, mijn broertje en mijn moeder waren ook gezellig mee. Het was een erg leuk dagje, ondanks het afscheid van de diertjes.


Deze week kreeg ik ultra goed nieuws! Ik kreeg op 25 juni te horen dat ik mijn scriptie gehaald heb die ik aan het begin van deze blog heb ingeleverd! Wauw, wat een opluchting. Ik moest gewoon huilen, puur van blijdschap! Dit is zo ontzettend fijn. Ik heb mij hier heel erg druk om gemaakt en ik heb ervan wakker gelegen, maar nu is het gewoon met een ruime voldoende beoordeeld. Echt zo ontzettend fijn! Ik geloof het gewoon nog niet! Ik heb hier geen gepaste foto bij, dus daarom heb ik deze foto gekozen. Deze straalt blijdschap uit, omdat ik hier onwijs veel lol had met deze 'aantrekkelijke' man.


En ik kreeg op woensdag een mailtje van de Erasmus Universiteit dat ik mijn toelatingstoets heb gehaald! Yes! Dus ik ben officieel aangenomen voor mijn pre-master! Wat een vreugde! Ook hier heb ik geen gepaste foto bij, dus daarom maar deze! Ook leuk.


Op 28 juni had ik de verdediging van mijn scriptie. Met volle trots kan ik, voor degene die dat nog niet wisten, melden dat ik het gehaald heb en dat ik nu officieel afgestudeerd ben! Ik heb mijn hbo-diploma voor Human Resource Management binnen en ik ben super blij! De dag sloot ik af samen met mijn collega's van HR. We gingen met het hele team uit lunchen. Ik kreeg een fashioncheck, een mooie bos bloemen en een hele lieve kaart. Echt super leuk! Ik ga mijn collega's ook wel missen. Het was een hele fijne dag, eentje om nooit te vergeten. Ik ben gewoon afgestudeerd!


Tot slot ging ik vrijdag 29 juni samen met Maaike naar Antwerpen, waar we een paar mooie en lachwekkende foto's hebben gemaakt. We hebben een heerlijke dag gehad! We zijn uit lunchen geweest, we hebben het Rubenshuis bezocht, hebben gewinkeld en lekker door gelopen, terwijl we keken naar de mooie architectuur. Het was erg gezellig!


Wat waren jouw Happy Moments deze maand?



Reacties

  1. Wat een leuke foto's! Gefeliciteerd met je hbo-diploma! Topper, wat goed gedaan! Die Labrador is erg schattig! En al dat eten ziet er heerlijk uit. Inderdaad een hele blije en goede maand voor jou!

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, gefeliciteerd met je afstuderen! Wat ontzettend goed! En superleuk dat je na de zomer aan een master gaat beginnen :) Wat tof ook trouwens dat je het boek van Ik Vrouw van Jou hebt gewonnen. Ik lees hun blog ook altijd met plezier en ben heel benieuwd naar hun boek.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!