Simple pleasures

In mijn Q&A a day boekje stond voor vandaag de vraag: "What is your simplest pleasure?
Dat vond ik best wel een moeilijke vraag, want ik heb er meerdere! Het leek me daarom leuk om hier een blog over te schrijven, want ik denk dat meerdere mensen zich hierin zullen herkennen en dat we misschien wel dezelfde simple pleasures delen! Iedereen heeft wel eens van die kleine geluksmomentjes en nu we weer bijna naar school gaan is het juist belangrijk om juist je kleine geluksmomentjes te beseffen en ervan te genieten. 



* Na goed te hebben geshopt thuis je spullen uitpakken, uitstallen en bewonderen.

Dat vind ik altijd enorm leuk om te doen. Als je na een leuk dagje in de stad goed geslaagd bent, leuke dingen hebt gekocht en helemaal vermoeid van het shoppen thuis komt je spullen nog gaat bewonderen. Dan ga ik het meteen gebruiken of als het om kleding gaat snel nog even aantrekken en mezelf nog een keer bekijken in de spiegel of het razend snel aan andere mensen laten zien in huis, omdat je zo blij bent met je aankoop. Hier kan ik echt heel erg vrolijk van worden, gewoon goed slagen in de winkels!

* De glimlach van je crush

Heerlijk toch, degene op wie je verliefd bent zien lachen? Zo leuk om te zien, zo'n prachtige lach, met van die vrolijke, twinkelende ogen die je dan verliefd of juist heel speels aankijken. Ik kan daar heel erg van genieten als mijn crush dat doet en dan word ik zelf ook weer helemaal vrolijk door alleen dat al te zien! Er verschijnt dan ook meteen een brede lach op mijn gezicht! Al die vlindertjes in je buik!

* Een nieuw gerecht proberen, waarvan je dacht dat je het niet zou lusten, maar toch heel lekker bleek te zijn.

Dat heb ik al meerdere malen gehad, dat er bepaalde producten zijn die me heel smerig leken als je er zo zou naar kijken. Dan voor het proeven weet je niet zeker of het wel jouw ding is, maar na het proeven ben je er helemaal weg van. Het oog bedriegt en selecteert al voor ons of we iets vies of lekker vinden, maar eigenlijk zou je dat gewoon allemaal met je mond moeten proeven om het te bewijzen! Je kunt me sowieso al blij maken met lekker eten, maar het is nog leuker als je jezelf het tegendeel kan bewijzen!

* Een dagje doorbrengen met vrienden 

Ook daar kun je me heel erg blij mee maken, gewoon het samen zijn met vrienden. Lekker gamen of een film kijken met z'n allen. Een meidenavondje met een van mijn beste vriendinnen kan me ook al heel gelukkig krijgen. Samen lekker kletsen, een maskertje doen, iets lekkers bakken en giechelbuien krijgen. Waar ik ook van kan genieten is een dagje met hen een vreemde stad ingaan en dan samen ontdekken wat er te doen is. Eigenlijk maakt het me nooit zoveel uit wat we doen, als we maar samen zijn en het gezellig hebben!

* Harry Potter lezen

Laatst ben ik weer begonnen in de boeken van Harry Potter, iets wat ik jaarlijks doe, en vond ik het weer super leuk om de boeken weer van voor tot achter te lezen. Heerlijk om 's avonds na een lange (of luie) dag in je bed te liggen en het boek bij je te nemen en weg te zinken in de wereld van magie. Ik kan echt helemaal verdwalen in de boeken en de tijd vergeten, waardoor het opeens half drie in de nacht is voor ik ga slapen, terwijl ik een normaal ritme moet creëren voor school, oeps! 

* Wakker worden en door de gordijnen zien dat de zon schijnt

In de ochtend wakker worden en merken dat de zon schijnt is voor mij al een klein geluksmomentje, want dan weet ik dat ik vandaag niet door de regen hoef en dat ik, mits is ik niets te doen heb, een leuke afspraak kan plannen om lekker naar buiten te gaan en van het weer te genieten. Vooral in de zomervakantie krijg ik dit gevoel, want meestal schijnt de zon dan volop en ben ik blij dat we dan van die dagen dat hij er is enorm kunnen genieten!

* Het aaien van dieren 

Zelf heb ik geen huisdieren helaas, maar mijn vriend heeft wel drie onwijs lieve katten die ik altijd mag aaien en waar ik dan hele maffe dingen tegen zeg: "Jij hebt een dikke bips!" / "Oeeeh wat ben jij lekker zacht. Wie is er hier zacht? Jij he? Ja jij!" 
Voor mij is het aaien van dieren gewoon een moment van vreugde, omdat dieren altijd zo onschuldig zijn en ze, naar mijn mening, betrouwbaarder zijn dan mensen. 


* Na een lange, vermoeiende dag lekker in je pyjama wegkruipen onder een dekentje op de bank.

Vooral in de winter vind ik dit heerlijk om te doen. Lekker opwarmen als je uit de gure kou komt van buiten en je een lange schooldag hebt gehad. Lekker een kopje thee en een goed boek erbij en genieten maar! Dat is volgens mij ook een van de weinige voordelen aan de herfst en de winter, de knusheid van je dekentje!

* Naar mijn favoriete muziek luisteren 

Heel simpel, maar toch waar. Wanneer ik verdrietig ben of me juist happy voel dan luister ik graag naar mijn favoriete muziek en geniet ik er gewoon van. Goede muziek is sowieso iets waar ik al heel goed van kan genieten en speciaal voor deze blog bestaat er ook een liedje die hier goed bij aansluit en die ik zelf regelmatig luister, van mijn grote vriend Jake Bugg. Luister maar eens, het is een rustig nummer met een steengoede tekst!

Wat is jouw grootste simple pleasure? 

Reacties

  1. sorry, ik wist niet dat er al een nieuwe blog was. mijn simple pleasure is wandelen door de natuur met de hond als het lekker weer is. daar kan ik echt heel erg van genieten!
    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!