I don't know about you, but I'm feeling 22!

Hiep hiep, hoera! Vandaag ben ik 22 jaar! Hoe stom het ook klinkt; ik vind dit best oud. Wat gaat de tijd nog snel. Ik was 17 jaar toen ik begon met mijn blog en inmiddels ben ik alweer 2 jaar een twintiger... In deze blog wil ik aandacht besteden aan mijn geboortedag! Ik beantwoord vragen over mijn verjaardag. Oh en voor de sfeer staat hieronder het liedje 22 van Taylor Swift. Dat is wel zo bijpassend! Je kunt hem tijdens het lezen afspelen.







In mijn nieuwjaarsblog vertelde ik al wat mij als 22-jarige dit jaar te wachten staat, dus het is niet zo heel interessant meer om het daarover te hebben. Wel wil ik nog even melden dat ik 22 best wel een bijzondere leeftijd vind, aangezien het allereerst een dubbel getal is! Dat komt niet zo heel vaak voor en daarnaast gaan er, zoals ik al in mijn vorige blog noemde, veel spannende dingen gebeuren op deze leeftijd. En... Het is nog maar 8 jaar tot ik 30 ben... (dramaqueen...) 

Om toch stil te staan bij mijn verjaardag, zal ik in deze blog allerlei vragen beantwoorden die met mijn verjaardag te maken hebben! Zo kan ik mijn verjaardagsblijheid ook een beetje op mijn blog delen met jullie. 


1. Wanneer is je verjaardag?

Vandaag! Op 21 januari en ik ben geboren in 1996. Ik ben geboren op een zondag, dus een echt zondagskindje.


2. Wat is je favoriete verjaardagscadeau dat je ooit gekregen hebt?

Hmmm.... Ik heb na 22 verjaardagen echt al heel wat leuke cadeautjes mogen ontvangen... Het allerleukste cadeau is denk ik mijn Harry Potter boeken collectie geweest, aangezien ik daar tot op vandaag de dag nog gelukkig van wordt en de boeken jaarlijks gelezen worden. Of mijn roze schapenbadjas! Die kreeg ik voor mijn vijftiende verjaardag en die heb ik nog steeds. Ik kan niet meer leven zonder dat dingen! Zo lief en lekker warm!


3. Geef je een feestje dit jaar, zo ja, wat ga je doen?

Ja, ik geef een feestje voor vriendinnen! Naja, feestje... Het is heel kleinschalig. Er komen 3 vriendinnen en mijn vriend is ook aanwezig (en mijn ouders en broertje lopen ook gewoon rond). We gaan gezellig kletsen, thee drinken, (bord)spelletjes spelen, lekker eten en misschien een film kijken. Gewoon gezellig en niet te veel poespas. Geen partyhardy of dergelijke en ook geen kring waarin de plakjes worst en blokjes kaas rondgaan, blegh!


4. Hoe vier je normaal gesproken je verjaardag?

Normaal niet echt. Ik ben meestal op een schooldag/werkdag jarig, waardoor ik het vaak op de dag zelf niet echt kan vieren. Vaak vier ik mijn verjaardag dus op school of achter de studieboeken. Gezellig he?


5. Wat was de meest memorabele verjaardag die je gehad hebt?

Oeh... Euhm... Mogen dat er ook drie zijn? De eerste was toen ik 16 jaar werd. Ik vierde die dag met vriendinnen die vanuit het hele land naar mijn woonplaats kwamen om gezellig mee te gaan winkelen. Ik vond het toen heel speciaal dat drie meiden van zo ver kwamen (en twee meiden gewoon van dichtbij), speciaal voor mijn sweet sixteen! Mijn achttiende verjaardag was ook erg leuk. Dat was ook met een groep vriendinnen. We brachten toen de hele dag samen door en deden echte meidendingen: meidenfilms kijken, spelletjes, kletsen, maskertjes, pyjamaparty! En tot slot mijn 20ste verjaardag, toen nam Luuk mij mee naar een high tea op Paleis het Loo, kreeg ik sieraden van Swarovski cadeau van hem en voelde ik mij een echte prinses!


6. Als je geen budget en alle tijd van de wereld had, wat zou je dan doen voor je verjaardag?

Vieren in het buitenland! Ik ben in de winter jarig, dus ik zou mijn familie en vrienden over laten vliegen naar een lekker warm land, iets als Santorini, Bali, Thailand, Australië of Zuid-Afrika! Daar gaan we dan lekker met z'n allen uit eten, leuke sightseeing doen en het hotel onveilig maken. En uitgebreid roomservice bestellen natuurlijk!


7. Wat is je verlanglijstje dit jaar?

  • Kookboeken van Jamie Oliver en Rens Kroes
  • Cd's van Jake Bugg, DI-RECT, Taylor Swift en Sum 41
  • Keukengerei 
  • Pantoffels
  • Creatieve boekjes 
  • Een leuk uitje
  • Swarovski sieraden (Luukie!) 

8. Als je nog maar één verjaardag had, wat zou je dan doen voor je verjaardag?

Wat een gezellige vraag... Zo oud ben ik toch nog niet? Ik hoop dat dat pas is als ik meer dan 100 jaar oud ben en alles heb gedaan wat ik wilde doen. Maar stel dat ik in de 100 ben en het is mijn laatste verjaardag, dan zou ik  het vieren op een mooie locatie, iets als de Veluwe, met catering en live muziek die ik op dat moment mooi vindt. Dan nodig ik al mijn (levende) familie en vrienden uit, mijn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.

9. Laat een foto zien van je verjaardag

10. Heb je speciale verjaardagstradities?

Elk jaar als ik jarig ben, schrijf ik daar een blog over. Ik denk dat dat wel een traditie is die ik heb sinds ik blog. Daarnaast heb ik niet echt tradities! Elke verjaardag is weer anders.


11. Wat is het favoriete gedeelte aan je verjaardag?

De gezelligheid met mijn vriendje Luuk of als ik een feestje geef ook met mijn vriendinnen! Daar kan ik heel erg van genieten. Daarnaast ook dat iedereen net wat aardiger voor je is als je jarig bent!


12. Noem één ding dat drastisch is veranderd sinds je vorige verjaardag.

Dat ik nu geen 21, maar 22 jaar ben? Haha, flauw. Hmm... Dat ik eindelijk een beetje weet wat ik wil met mijn leven qua studie, werk, huis en levensdoelen, haha! Of dat ik in het laatste jaar zit van mijn studie, terwijl het voelt alsof ik nog maar net aan het begin sta. Ik weet het niet goed. Er waren dit jaar geen drastische veranderingen. 


13. Wat is je lievelingstaart en welke hapjes horen bij jouw verjaardag?

Werkelijk, ik eet nooit taart. Taart is ongezond en vaak vind ik het ook niet lekker. Er is geen enkele soort taart waar ik echt van geniet. Daarom noem ik iets wat geen taart is: bananenbrood. 
Mijn all time favorite! Misschien dat ik meer van taart ga houden als ik de partyeditie van Rens Kroes gelezen heb. In haar nieuwe boek staan allemaal gezondere taarten, wellicht dat ik daar inspiratie uit  op kan doen. Voor nu hou ik het lekker bij bananenbrood. 

De hapjes die bij mijn verjaardag horen zijn: chocolade, stokbroodjes met smeersels, fruitstukjes en groentenchipjes. 

14. Welke celebrity’s zijn er jarig op jouw verjaardag?

Helemaal geen interessante mensen, maar hier is een rijtje:
  • André Hazes junior (zanger)
  • Goedele Liekens (seksuoloog) 
  • Billy Ocean (zanger)
  • Halbe Zijlstra (politicus) 
  • Emma Bunton (zangeres van Spice Girls)
  • Ingrid van Noorwegen (prinses van Noorwegen)
  • Niels de Ruiter (darter) 

15. Welk (Chinese) sterrenbeeld heb je dankzij jouw verjaardag?

Mijn normale sterrenbeeld is Waterman, op het nippertje. Als ik 20 januari geboren zou zijn, was ik een steenbok geweest. Mijn Chinese sterrenbeeld is een beetje vaag. Sommige websites zeggen dat ik een varken ben en andere websites zeggen dat ik een rat ben. Beide omschrijvingen heb ik gelezen en ik herken mezelf meer in de omschrijving van het varken, dan die in van de rat. 


Wat is jouw meest memorabele verjaardag?


Reacties

  1. gefeliciteerd met je verjaardag! en wat een leuke vragen in die blog! hopelijk heb je een leuke dag gehad vandaag.
    xoxo djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!! Mijn meest memorabele verjaardag was toen ik mijn verjaardag in Lissabon vierde met vriendinnen. We waren toen op vakantie in de zomer, maar die vakantie viel precies op mijn verjaardag, dus we zijn die dag uit eten geweest en naar een club en het strand. Heerlijk om op vakantie jarig te zijn!

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!